|
Det här är bara så pinsamt men jag misstänker starkt att jag har mus/möss i sovrummet/sängen
jag bor i hyresrätt med tillhörande vind och i flera år så har jag hört mystiska ljud därifrån som troligtvis är möss har pratat med Anticimex flera gånger och dom har lagt ut gift och fällor men det hjälpte inte mycket nu under sommaren som har varit väldigt kall och regnig så har jag haft problem med konstiga ljud i sovrummet har misstänkt möss men inte sett något har lagt ut fällor men inget har gått i fällan ikväll så råkade jag tappa en bit smörgås på golvet i sovrummet och jag trodde hjärtat skulle stanna när det strax därefter kommer fram en mus o tar biten och försvinner väldigt fort till vad det ser ut som nånstans i/runt sängen kan det det va möjligt att jag har en mus/möss som i min säng? eller är det helt otänkbart?
sängen är en stor dubbelsäng med nåt tyg runt om som har blivit slitet och gått sönder på flera ställen så det kanske finns en teoritisk möljighet i alla fall
försöker hålla rent och matfritt i sovrummet och har inte hittat nån annanstans som dom kan tänkas ta sig in i sovrummet jag har dock lister längst med golvet kan dom ta sig igenom såna? eller runt dom på något? utan att lämna spår
en annan fråga gällande möss kan dom attackera oss människor? och vad gör man då?
jag brukar va en rätt "stadig" person som inte hetsar upp mig för minsta lilla men det här med musen/mössen håller på att gå mig på nerverna
ska självklart kontakta Anticimex igen och hoppas att dom kan hjälpa mig med en lösning tills dess så sover jag hos en bekant
|