Solbrud: Du finns med på listan, hedersord =) Men det där med sist på listan? Kedjan är inte avslutad förrän kuvertet är tillbaka hos mig, dvs
jag är alltid sist på listan

Jag längtar också tills kuvertet kommer tillbaka till mig
RitRat: pga diverse bekymmer med virus har jag accepterat att de som inte törs/vill/vågar gå in här, kan anmäla sig på Facebook. Eftersom det är som det är, kan jag inte rimligtvis kräva att de ska skriva ett inlägg här.
Men jag önskar verkligen att jag kunde stå fast vid den regeln
Jag lägger ut adresslistan (naturligtvis bara nicken) i en ny tråd när kuverten skickas iväg. Jag är
väldigt tacksam om ni svarar i tråden.
På så sätt kan vi alla hjälpas åt att hålla koll på var kuvertet är.
Jobbet med att få igång den här kedjan är faktiskt inte speciellt arbetskrävande. Däremot har det vissa år varit en himla massa jobb med att spåra kuvert och det är jag väldigt glad om jag slipper.
ingaröbo: välkommen i gänget av frötokar

Kedjan startar så fort som anmälningstiden gått ut och jag har fått rimlig tid att skriva adresslistor och få iväg kuverten på resa 1. Det här kan ta lite tid, men jag skriver nya trådar, när kuverten ligger i brevlådan

Vad gäller tiden innan kuvertet ska skickas vidare är vi överens om 3 dygn. Har du en inbokad semesterresa, PM:a mig så flyttar jag dig i adresslistan, det brukar fungera alldeles utmärkt
Kuvertet?, var försiktig när du öppnar det, kuvertet går att återanvända
Vi skickar i vadderat kuvert, inte med tanke på ev kyla, torra fröer klarar sig alldeles utmärkt oavsett temperatur, men posten stämplar kuverten i nån maskin... vi är många som fått mosade fröer