|
|
  |
Om livet efter döden... |
|
|
Hjortronsylt
|
27-09-2012, 01:21
|
Gäster

|
CITAT (silos @ 25-09-2012, 16:02)  Finns det ett liv efter döden? Eller föds vi tillbaka gång på gång tills vi har lärt "läxan"? Dessa tankar snurrar dagligen i mitt huvud och något bergsäker svar har jag inte så jag tänker vidare! Men som troende vill jag ju komma till himmelen efter min död....om jag duger.
Har någon här sett "spöken"? Har sett någon mystisk skepnad utanför köksfönstret sen någon månad tillbaka. Vill inte gå närmare in på detaljer. CITAT (silos @ 26-09-2012, 21:52)  Sorgligt! Tja, ngn hade iaf sinne för humor.
|
|
|
|
Hjortronsylt
|
27-09-2012, 01:29
|
Gäster

|
CITAT (ryss_бори @ 26-09-2012, 22:56)  Jag ska erkänna att mina uttalanden igår inte var de vassaste, det med "logiken" (förmodligen inte det andra heller) blev inte ens helt rätt pga att jag inte förklarade hur jag menade, utan istället utgick från en viss sak som inte gäller omman inte klargjort att det ska gälla.
Till mitt försvar ska jag säga att jag var jävligt nere och hade druckit rejält med vodka eftersom min brasilianska flickvän som jag träffade i Spanien gjorde slut, då hon inte orkade med distansförhållande. Därför var jag av naturliga skäl ganska onykter, och det jag skrev skall därför tas med en nypa salt. Vodka, syndernas dryck. Inte konstigt du ställde till det för dig häromkvällen. CITAT (*Stintan* @ 26-09-2012, 14:15)  Jösses va fåniga ni är. Karln är väl knappast hemlig. Tycker det är uruselt att sitta och ha synpunkter om ett "medium" som varit på TV och inte våga nämna vederbörande vid namn. http://www.tv3play.se/program/insiderHan som alltid bölar.
|
|
|
|
Forumvärd
|
27-09-2012, 08:47
|
Gäster

|
Vissa inlägg i den här tråden har redigerats
I den här tråden bröt vissa inlägg mot antingen regel nummer 1 eller 4 i trivselreglerna. Dessa inlägg har redigerats.
Regel 1 och 4 i Trivselreglerna lyder:
1. Sysslar vi inte med personangrepp. Vi är alla olika och har olika åsikter. Alla ska respekteras och alla ska visa respekt!
4. Tar vi inte upp problem med enskilda medlemmar i forumet utan kontaktar då forumvärden.
För att forumet ska kunna vara den intressanta, engagerande och positiva plats som vi vill ha bör alla dra åt samma håll, och en positiv anda sprids lätt om man är många som har den inställningen.
Väl mött i forumet!
Heléne, forumvärd
|
|
|
|
Ugglemormor
|
27-09-2012, 08:48
|
Gäster

|
ryss 6 opn, Ledsen att du fick gå igenom en sådan sak, inte det lättaste med förhållanden ......... För min del är du förlåten, jag försäker att förstå..... må man pyton av olika anledningar så kan det gå lite snett, men man kan ju inte förstå det som ligger bakom just då, men ha det så gott det går ......
|
|
|
|
|
27-09-2012, 09:21
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Gnon när hag ser gravstenen så säger den inte mig något om en människa som tog livet med en klackspark utan att det var någon som var grinig och sur och bråkade med allt och alla. Försöker t.o.m. göra det med gravstenen
|
|
|
|
|
27-09-2012, 09:26
|
Medlem
Antal inlägg: 9 297
Medlem nr: 6 292

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-09-2012, 10:21)  Gnon när hag ser gravstenen så säger den inte mig något om en människa som tog livet med en klackspark utan att det var någon som var grinig och sur och bråkade med allt och alla. Försöker t.o.m. göra det med gravstenen Det tänker jag med och samtidigt en olycklig människa kan människan varit,fast hela sanningen kan vi ju inte veta!
|
|
|
|
|
27-09-2012, 09:50
|
Medlem

|
CITAT (Gossen Ruda @ 26-09-2012, 10:39)  Jag respekterar din tro Ugglis men jag gillar inte när du försöker sprida den. Men snälla Gossen Ruda VARFÖR sprider du det som du tror på?????
Redigerat av silos: 27-09-2012, 10:04
|
|
|
|
|
27-09-2012, 09:56
|

Medlem
Antal inlägg: 6 847
Medlem nr: 3 723

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-09-2012, 10:21)  Gnon när hag ser gravstenen så säger den inte mig något om en människa som tog livet med en klackspark utan att det var någon som var grinig och sur och bråkade med allt och alla. Försöker t.o.m. göra det med gravstenen Och jag ser en person som leker med photoshop för att provocera lite....
--------------------
Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :) Huserar på södra Öland mitt album
|
|
|
|
|
27-09-2012, 09:59
|
Medlem

|
CITAT (Anki på Öland @ 27-09-2012, 10:56)  Och jag ser en person som leker med photoshop för att provocera lite.... Även den möjligheten tänkte jag på...
|
|
|
|
|
27-09-2012, 10:01
|

Medlem
Antal inlägg: 2 662
Medlem nr: 7 292

|
Lite OT för jag vill inte nämna min egen tanke om vad som händer då vi dött.... Silos : Min mamma kommer från Göteborg och det måhända att det är rent dialektalt men att kalla GR Rudis klingar i alla fall mina öron mycket illa då jag vet vad min mamma avsåg i ordet.
rudis (vard.) fullständigt okunnig, borta, obildad, oduglig, dum, korkad
--------------------
Frihet är att ha modet att följa sina känslor.
|
|
|
|
|
27-09-2012, 10:02
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
CITAT (Anki på Öland @ 27-09-2012, 10:56)  Och jag ser en person som leker med photoshop för att provocera lite.... Jag tänkte precis det också
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
27-09-2012, 10:03
|
Medlem

|
CITAT (Pia L @ 27-09-2012, 11:01)  Lite OT för jag vill inte nämna min egen tanke om vad som händer då vi dött.... Silos : Min mamma kommer från Göteborg och det måhända att det är rent dialektalt men att kalla GR Rudis klingar i alla fall mina öron mycket illa då jag vet vad min mamma avsåg i ordet.
rudis (vard.) fullständigt okunnig, borta, obildad, oduglig, dum, korkad Oj,det visste jag inte!
|
|
|
|
|
27-09-2012, 11:27
|

Medlem
Antal inlägg: 4 721
Medlem nr: 17 660

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-09-2012, 10:21)  Gnon när hag ser gravstenen så säger den inte mig något om en människa som tog livet med en klackspark utan att det var någon som var grinig och sur och bråkade med allt och alla. Försöker t.o.m. göra det med gravstenen Ja du har nog bannemig rätt. Ligger kanske en surkart därnere. I Sverige har vi väl noggranna regler avseende gravar o utsmyckning.
--------------------
Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla
Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.
|
|
|
|
|
27-09-2012, 12:35
|

Medlem
Antal inlägg: 23 957
Medlem nr: 296

|
CITAT (silos @ 27-09-2012, 10:50)  Men snälla Gossen Ruda VARFÖR sprider du det som du tror på????? Kanske för att det är vetenskap och ingen tro.  Det är fö lugnt mellan ugglis och mig, relax.
Redigerat av Gossen Ruda: 27-09-2012, 12:37
--------------------
Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです
Straight for ever. Cogito, ergo sum.
|
|
|
|
Ugglemormor
|
27-09-2012, 12:57
|
Gäster

|
Gott att höra, Gossen Ruda, ......... Nu kan vi lösa upp saker om det skulle bli något som skaver, precis som vi gjorde ..... det är bättre så .........
|
|
|
|
|
28-09-2012, 17:52
|
Medlem
Antal inlägg: 523
Medlem nr: 29 572

|
CITAT (Ugglemormor @ 27-09-2012, 09:48)  ryss 6 opn, Ledsen att du fick gå igenom en sådan sak, inte det lättaste med förhållanden ......... För min del är du förlåten, jag försäker att förstå..... må man pyton av olika anledningar så kan det gå lite snett, men man kan ju inte förstå det som ligger bakom just då, men ha det så gott det går ......  Tack
|
|
|
|
|
30-09-2012, 09:27
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gossen Ruda @ 25-09-2012, 18:26)  Det är farligt att födas, man kan dö av det. Enligt alla samstämmiga vetenskapliga undersökningar finns det inget liv efter döden, den är definitiv. Därför, lev i nuet och skippa tanken på något nytt liv. Liv efter döden är bara flum. Om någon påstår detta, kräv bevis. Så länge inget kan bevisas finns det inte enligt min enkla mening. Med din logik fanns inte min whiplashskada under 9 år. I nio år gick jag med ständig smärta utan att någon kunde förklara varför. I januari i år fick jag en bedövning i en nerv i nacken och blev smärtfri i nästan två timmar. Det var först då det bevisades. Eller ja, kunde anas att alla mina problem berodde på en klämd nerv. Det var först när kirurgen öppnade upp min nacke och såg den klämda nerven, en bit på 1,5 cm som var alldeles tillplattad och missfärgad för att den satt inklämd inne i muskelhinnan, som det faktiskt bevisades att så var fallet. Men inte ens då bevisades det att mina problem berodde på denna nerv. Det gjordes först när nerven var frilagd och bedövningen släppt och jag märkte skillnaden. Nu kanske du tycker att detta inte är samma sak. Men det är det faktiskt. Vissa saker finns bara, även om de inte kan bevisas. Angående trådens ämne så tror jag att livet fortsätter efter döden, men jag har inga bevis för det. Kanske tror jag fel. Det lär visa sig. Jag tycker inte att det är någon viktig fråga, för till styvene och sist är det ändå mitt liv just nu som är viktigast.
Redigerat av Anma: 30-09-2012, 10:26
|
|
|
|
|
30-09-2012, 09:47
|

Medlem
Antal inlägg: 19 798
Medlem nr: 12 674

|
CITAT (Anma @ 30-09-2012, 10:27)  Med din logik fanns inte min whiplashskada under 9 år... Nej det kan du inte jämföra. Skadan fanns ju, det var bara ingen som hittade orsaken till dina smärtor. Det kan finnas till synes övernaturliga fenomen som har en vetenskaplig förklaring fast ingen kommit på den än, men när det gäller gud och andra spöken, liv efter döden och liknande är det nog inte möjligt att någonsin hitta en förklaring. Strider det mot naturlagarna är det helt enkelt inte möjligt.
--------------------
Det ska gå.
|
|
|
|
Ugglemormor
|
30-09-2012, 09:54
|
Gäster

|
Anma o andra, Där har du rätt i, har varit/är i den situationen att min kropp talar mig att det är fel, men det kunde inte bevisas mer än delvis med rtg, precis som förra hösten --- inte förrän de öppnat mig, såg de hur illa det var. De missade totalt mitt wipslashskada till det var för sent att rädda den nerven. Trots allt detta som vi har diskuterat fram o tillbaka i denna tråd ---- det enda man VET säkert att jag/du/ni lever just nu ----- ta vara på det, ta tag i dagen ni har...... Man kan inte leva i det förgångna eller i framtiden, vi är inte helt säkra om något mer än det som sker NU.... Sedan vad man tror på en ens personliga sak, endast var och en känner vad som de tror och vad de bär inom sig.......  .
|
|
|
|
|
30-09-2012, 10:32
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Myosotis @ 30-09-2012, 10:47)  Nej det kan du inte jämföra. Skadan fanns ju, det var bara ingen som hittade orsaken till dina smärtor.
Det kan finnas till synes övernaturliga fenomen som har en vetenskaplig förklaring fast ingen kommit på den än, men när det gäller gud och andra spöken, liv efter döden och liknande är det nog inte möjligt att någonsin hitta en förklaring. Strider det mot naturlagarna är det helt enkelt inte möjligt. Nu blir det lite ot, men i alla fall. Just i mitt fall var det uppenbart att något var fel, med tanke på mina symptom. Det finns andra som "bara" har huvudvärk. Finns de som gång på gång får skrivet på näsan att det är psykosomatiskt. När det i själva verket kanske är en fysisk skada som en klämd nerv till exempel. Idag finns ingen röntgen som visar nervtrådar om de inte ligger runt ben. Muskler och nervtrådar får samma färg på magnetröntgen och skiktröntgen. Enligt påståendet att det som inte kan bevisas inte finns finns ju då inte sådana skador som inte syns och kan bevisas. Det är ungefär som att hela tiden bli kallad tokig när man "ser" saker från det sk. andevärlden.
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|