Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Om livet efter döden...
          Myosotis
          Inlägg 30-09-2012, 10:51
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Anma @ 30-09-2012, 11:32) *
          Enligt påståendet att det som inte kan bevisas inte finns finns ju då inte sådana skador som inte syns och kan bevisas.

I det fallet är det ju vi som är på dåliga på att hitta bevisen. Det som vi inte klarar av att bevisa just nu kan ändå finnas. Det finns ju sådant som psykiska sjukdomar och fantomsmärtor, det syns inte men är ändå verkligt. Din skada var verklig. Det skulle vara häftigt om telepati hade varit verklig, men jag tror den kommer att bli svår att bevisa. Man kan ju alltid hoppas att jag har fel. Randi hette han väl som har utlovat en massa pengar till den som kan visa honom något övernaturligt fenomen. Inte vetenskapligt bevisa utan bara peka på något som verkligen finns. Ingen har hittils lyckats. Jag tror att det finns en vetenskaplig förklaring till allt. Spöken "finns" i den bemärkelsen att hjärnan konstuerar dem och de blir "verkliga" för den som ser dem, men inget mätinstrument kan registrera dem.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anma
          Inlägg 30-09-2012, 11:02
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Myosotis @ 30-09-2012, 11:51) *
          I det fallet är det ju vi som är på dåliga på att hitta bevisen. Det som vi inte klarar av att bevisa just nu kan ändå finnas. Det finns ju sådant som psykiska sjukdomar och fantomsmärtor, det syns inte men är ändå verkligt. Din skada var verklig. Det skulle vara häftigt om telepati hade varit verklig, men jag tror den kommer att bli svår att bevisa. Man kan ju alltid hoppas att jag har fel. Randi hette han väl som har utlovat en massa pengar till den som kan visa honom något övernaturligt fenomen. Inte vetenskapligt bevisa utan bara peka på något som verkligen finns. Ingen har hittils lyckats. Jag tror att det finns en vetenskaplig förklaring till allt. Spöken "finns" i den bemärkelsen att hjärnan konstuerar dem och de blir "verkliga" för den som ser dem, men inget mätinstrument kan registrera dem.

Det är en intressant diskussion, i synnerhet smärtdiskussionen. Den hör inte till denna tråd så jag startar en egen. smile.gif Citerar en sak från ditt inlägg dit som jag vill bemöta.

Citera
          Christa
          Inlägg 30-09-2012, 11:14
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 3 778
          Medlem nr: 6 894

För mig låter "livet efter döden" konstigt eftersom död är motsatsen till liv.

Om det finns något efter döden så borde det inte vara liv i alla fall för om man lever så är man ju inte död.

Citera
          silos
          Inlägg 30-09-2012, 13:13
          Länk hit: #64

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Christa @ 30-09-2012, 12:14) *
          För mig låter "livet efter döden" konstigt eftersom död är motsatsen till liv.

Om det finns något efter döden så borde det inte vara liv i alla fall för om man lever så är man ju inte död.

Jag tror att det egentligen inte finns nån död överhuvudtaget,utan allting förändras och omvandlas.
          Som att när kroppen ej längre fungera som bostad åt anden och själen så ruttnar kroppen till slut,själen flyttar till andevärlden och vi blir andliga varelse,utan en synlig kropp.....vad vet jag!?

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 30-09-2012, 13:58
          Länk hit: #65

Gäster

Silos,

Svarar på din fråga vad jag själv har upplevt/varit med om ------- när vår jordiska kropp är slut, eller att vår tid, hur kort den än är, är slut, så söker sig vår själ till ljuset, kanske blir man mött redan just vid döden (har sett det ske) av våra kära eller andra.
          I den existensen behöver vi ingen kropp -- har inga behov (mat, dricka. sex osv) utan vi är som ljusande ljusbollar innehållande hela vår hårddisk med oss, även kunskapen om ev. tidigare liv.
          Jag har sett så många gånger dessa "ljusbollar" cirkla runt om en eller hos andra eller i olika byggnader.
          Den jordiska skepnaden "lånar" de endast då de vill ge sig till känna och det är som en hologram o inte kan man se alltid hela personen, bara överdelen (mina upplevelser) och är de nyligen gått bort och vill ändå komma till en sörjande så har de med sig sin andlige ledare, eller annan som asisstans tills de har lärt sig hur tillvaron kommer att bli där för var och en.
          Man är ofta familje-släktvis och man känner igen varandra trots detta illusion av en ljusboll.

Dom som inte går till ljuset, finns i ett ingermanland, en gråzon, som vi mediala kallar det. Där utvecklas man inte utan har samma behov och sammac dåliga sätt mot alla och flkera fattar inte ens att de är döda.....

Alla ni andra som tycker att jag bara "flummar", så låt det stanna vid det, jag svarade endast silos fråga. Om intresse finns så att inte störa så om ni har rfrågor så PM mig hellre, men vi gör inte detta till den absoluta sanningens tråd, men undra kan man, men ingen av oss vet helt säkert mer.......... :kompiskram

Som jag tidigare berättade har jag gått över den gränssen och det stämmer precis med de mer seriösa personer som skriver om detta. Dock var inte min tid över då, så det gällde att få ihop ett o annat innan man kunde fatta det hela........ trostar.gif

Citera
          Rihane
          Inlägg 30-09-2012, 15:43
          Länk hit: #66

Gäster

Tror att "något" fortsätter. Människan har sina sinnen som samlar in information till hjärnan och utifrån våra erfarenheter så har vi tankar om det som pågår. Sinnena som insamlare av informatin
          Tror jag upphör när vi dör. Tänk dig om du tar bort sinnena, tar bort jiddret i hjärnan, vad återstår av dig som är du? Om där finns "något" tror jag det fortsätter.

Citera
          silos
          Inlägg 30-09-2012, 15:55
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Tack Ugglemormor för ditt ordentliga svar och jag hoppas innerligt att det är på det viset! smiley_small_hug.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 30-09-2012, 16:09
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ugglemormor @ 30-09-2012, 14:58) *
          Silos,

Svarar på din fråga vad jag själv har upplevt/varit med om ------- när vår jordiska kropp är slut, eller att vår tid, hur kort den än är, är slut, så söker sig vår själ till ljuset, kanske blir man mött redan just vid döden (har sett det ske) av våra kära eller andra.
          I den existensen behöver vi ingen kropp -- har inga behov (mat, dricka. sex osv) utan vi är som ljusande ljusbollar innehållande hela vår hårddisk med oss, även kunskapen om ev. tidigare liv.
          Jag har sett så många gånger dessa "ljusbollar" cirkla runt om en eller hos andra eller i olika byggnader.
          Den jordiska skepnaden "lånar" de endast då de vill ge sig till känna och det är som en hologram o inte kan man se alltid hela personen, bara överdelen (mina upplevelser) och är de nyligen gått bort och vill ändå komma till en sörjande så har de med sig sin andlige ledare, eller annan som asisstans tills de har lärt sig hur tillvaron kommer att bli där för var och en.
          Man är ofta familje-släktvis och man känner igen varandra trots detta illusion av en ljusboll.

Dom som inte går till ljuset, finns i ett ingermanland, en gråzon, som vi mediala kallar det. Där utvecklas man inte utan har samma behov och sammac dåliga sätt mot alla och flkera fattar inte ens att de är döda.....

Alla ni andra som tycker att jag bara "flummar", så låt det stanna vid det, jag svarade endast silos fråga. Om intresse finns så att inte störa så om ni har rfrågor så PM mig hellre, men vi gör inte detta till den absoluta sanningens tråd, men undra kan man, men ingen av oss vet helt säkert mer.......... :kompiskram

Som jag tidigare berättade har jag gått över den gränssen och det stämmer precis med de mer seriösa personer som skriver om detta. Dock var inte min tid över då, så det gällde att få ihop ett o annat innan man kunde fatta det hela........ trostar.gif

Så själen är "Ljusbollar" då? confused.gif
          Kan "ljusbollar" gå mot ljuset??? whistling.gif
          Kan dom ens gå.. dunno.gif

Är man död, så är man...Tror inte ett ögonblick att själen är varken ljusboll eller gående.
          Det fungerar bara på film och i "gost whisperer" på tv.

I min värld varken syns eller går själen.
          Den är bara som en vindpust. yes.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 30-09-2012, 16:20
          Länk hit: #69

Gäster

Silos,

Kan inte ens ha tanken att allt det fina som vi samlat med oss, även de svåra läxorna har sin mening att vi lär oss av dem. Vi alla är på olika plan i den utvecklingen, därför blir det disputer, men var och en får tro på det de vill.
          Vi träffas där en dag om inte har möjlighet att ses under livet. Man samlar med sig olika erfarenheter även att man inte har träffats, det är gott......

Min goa moster dog i februari, vi brukade ha mycket diskussioner om allting och även om religionen och hon tillhörde till den bibeltrogna kyrkobesökaren, så hon hade svårt att fatta det jag berättade till henne....
          Under kurssen i våras hände en rolig sak. Jag hade framför mig en kurskamrat som berättade hur kvinnan hon såg, såg ut och hurudan hon hade varit i livet och att hon dog rätt hastigt...... jag satt tyst,som vi skulle, men sedan sade hon att damen ser konstig ut, kan inte förklaras, men likt en uggla.... blink.gif . vår handledare kom fram till oss och frågade mig om jag kännt igen det den andra berättade...... javisst känner jag igen personen mycket väl. Läraren frågade mig att hon har nog kommit över rätt så nyligen? ---- ja, det stämmer, svarade jag, men nu undrar vi båda på hennes beteende... Läraren log åt oss och bad oss fråga om det..... Svaret kom med en undran .... men det ser ju ut som du har berättat till mig, tack för det! sade min moster till svars.
          Hon hade bara inte väntat sig att det var så som jag hade berättat om till henne. Trots detta ville jag inte påverka hennes tro under hennes livstid. .............. kompiskram.gif

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 01:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon