Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  < 1 2 3 4 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Porrfilm, fyller den någon funktion ?
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-09-2012, 21:12
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Tja, varför skulle det förbjudas? Så länge skådisarna är med frivilligt. En god p-rulle kan vara underhållande men sen finns det skit också. Finns dock en massa fördomar där också, de som är mest emot porren är oftast de som har sett minst/inga filmer också.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Cacki
          Inlägg 30-09-2012, 21:28
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2012, 22:12) *
          Tja, varför skulle det förbjudas? Så länge skådisarna är med frivilligt. En god p-rulle kan vara underhållande men sen finns det skit också. Finns dock en massa fördomar där också, de som är mest emot porren är oftast de som har sett minst/inga filmer också.

Det ligger ju liksom i sakens natur.... flirting.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 30-09-2012, 21:43
          Länk hit: #23

Medlem

CITAT (Cacki @ 30-09-2012, 22:28) *
          Det ligger ju liksom i sakens natur.... flirting.gif

Förvisso men är det inte klyftigt att veta vad man inte gillar och varför? rolleyes.gif Bättre att hyra några filmer så man vet vad man spyr galla över.

--------------------

Citera
          Hjortronsylt
          Inlägg 30-09-2012, 22:46
          Länk hit: #24

Gäster

CITAT (Gossen Ruda @ 30-09-2012, 22:43) *
          Förvisso men är det inte klyftigt att veta vad man inte gillar och varför? rolleyes.gif Bättre att hyra några filmer så man vet vad man spyr galla över.

Ungefär som att tvinga nykterister dricka sig redlösa för att de öht ska kunna tillåta sig själva vara nykterister...
          befängt argument.

Citera
          herkules
          Inlägg 30-09-2012, 23:16
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 5 521
          Medlem nr: 7 219

lustigt, men detta fanns att läsa i aftonblaskan idag

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15525207.ab

--------------------
          likes anarki och faråthelvete ☺

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2012, 07:01
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Inte behöver man ha kollat på porrfilmer för att veta att man inte tycker det är ett dugg underhållande och att man inte har något utbyte av att se könsorgan och sexorgier i närbild. Tragiskt att en del tycks ha behov av det.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          tomas99
          Inlägg 01-10-2012, 07:11
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

nej.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2012, 07:41
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (tomas99 @ 01-10-2012, 08:11) *
          nej.

Och det var svar på?

--------------------

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-10-2012, 07:47
          Länk hit: #29

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 08:01) *
          Inte behöver man ha kollat på porrfilmer för att veta att man inte tycker det är ett dugg underhållande och att man inte har något utbyte av att se könsorgan och sexorgier i närbild. Tragiskt att en del tycks ha behov av det.

Vi har alla olika behov och olika behov för att uppfylla sina behov. Porrfilm KAN vara underhållande och ibland tom roande. Jag minns fortfarande Mazurka-filmerna som roliga, även om det kanske är tveksamt om de kan kallas porrfilmer.

--------------------

Citera
          tomas99
          Inlägg 01-10-2012, 07:50
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 08:41) *
          Och det var svar på?

Rubriken så klart, är du avigt inställd till mej.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2012, 08:01
          Länk hit: #31

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2012, 08:47) *
          Vi har alla olika behov och olika behov för att uppfylla sina behov. Porrfilm KAN vara underhållande och ibland tom roande. Jag minns fortfarande Mazurka-filmerna som roliga, även om det kanske är tveksamt om de kan kallas porrfilmer.

Ja det är tydligt det men i mitt tycke är det ändå tragiskt att en del har behov av porrfilmer för att uppfylla sina behov.

CITAT (tomas99 @ 01-10-2012, 08:50) *
          Rubriken så klart, är du avigt inställd till mej.

Nej det är inte självklart eftersom TS ställde fler frågor i första inlägget. Det är väl brukligt, trodde jag, att man åtminstone läser det innan man svarar.

Varför skulle jag vara avigt inställd för att jag frågar vad du svarade på?

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 01-10-2012, 13:38
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Kan lova dig, att jag vet exakt vad jag pratar om. (spyr alla över alltså)
          Fortfarande tänder jag inte på att se andra ha sex.
          Inte heller att titta på könsorgan. rolleyes.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-10-2012, 14:52
          Länk hit: #33

Medlem

Som sagt, vi är alla olika och vi måste acceptera det. Utan att ha statistik tillgänglig är jag övertygad om att acceptansen för porrfilm generellt sett är betydligt högre hos män medans det är tvärtom hos kvinnor. Säkerligen har det med generna att göra, trots att inte filmen var uppfunnen när generna skapades. Män glor mer på kvinnor än tvärtom. Jag blir lite sur när man bara utgår från de egna värderingarna och mer eller mindre kräver att alla skall acceptera dessa. Lite inskränkt. Jag förväntar mig inte kvinnor skall kolla på porrfilm men det är ju bra om man känner till saken mer direkt så man vet vad man talar om. Som en del faktiskt gör men inte alla.

--------------------

Citera
          Carl
          Inlägg 01-10-2012, 15:18
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 222
          Medlem nr: 9 850

Det finns Porr för smaker och tycken. Ibland kan det pigga sexlivet för båda parter. Kan säkert förbättra samlivet för många ung som gammal.

Citera
          Huggorm
          Inlägg 01-10-2012, 15:54
          Länk hit: #35

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Är det någon som har aktuell siffror för hur könsfördelningen mellan porrkonsumenter är? Jag tror damerna börjar närma sig herrarnas nivåer nu nämligen.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2012, 16:12
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2012, 15:52) *
          Som sagt, vi är alla olika och vi måste acceptera det. Utan att ha statistik tillgänglig är jag övertygad om att acceptansen för porrfilm generellt sett är betydligt högre hos män medans det är tvärtom hos kvinnor. Säkerligen har det med generna att göra, trots att inte filmen var uppfunnen när generna skapades. Män glor mer på kvinnor än tvärtom. Jag blir lite sur när man bara utgår från de egna värderingarna och mer eller mindre kräver att alla skall acceptera dessa. Lite inskränkt. Jag förväntar mig inte kvinnor skall kolla på porrfilm men det är ju bra om man känner till saken mer direkt så man vet vad man talar om. Som en del faktiskt gör men inte alla.

Det är märkligt att du blir sur och tycker att de som inte tycker som du är inskränkta. Det är inte första gången. De flesta har väl ändå sagt att de förstår att det finns ett visst behov av porrfilmer även om man inte själv har något behov av eller gillar det . Vems värderingar ska man utgå ifrån om inte sina egna? Acceptera eller snarare respektera andras värderingar kan man väl göra fast man tycker annat och det utan att ta för givet att folk inte vet vad de talar om. Det är knappast ett gäng nunnor du diskuterar med. Dessutom är det väl inget nytt att karlar i allmänhet är mycket mer sexfixerade än kvinnor.

--------------------

Citera
          Eva i Skåne
          Inlägg 01-10-2012, 16:41
          Länk hit: #37

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Det är ju skillnad på porrfilm och porrfilm confused.gif Ordet porr i sig ger negativa vibbar, men behöver inte vara detsamma som snusk (i mina ögon)
          Jag har sett ett antal med min man när vi var yngre (i videons barndom). Det tror jag faktiskt att många kvinnor gjort, men däremot tror jag inte att en kvinna har nån behållning av att se en film för sig själv.
          Det finns skitfilmer utan handling med bara dunkadunka och snaskiga närbilder thumbdown.gif men det finns också filmer med en handling där det byggs upp en erotisk spännning som övergår i sex och det tror jag kan vara filmer för vissa parrelationer.

För mig är det helt ok att den som vill se på porr gör det. Har man en relation tycker jag dock inte det är ok att den ene tittar om den andre är motståndare. Då får man ta hand om varandra

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 01-10-2012, 17:36
          Länk hit: #38

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 01-10-2012, 17:12) *
          Det är märkligt att du blir sur och tycker att de som inte tycker som du är inskränkta. Det är inte första gången. De flesta har väl ändå sagt att de förstår att det finns ett visst behov av porrfilmer även om man inte själv har något behov av eller gillar det . Vems värderingar ska man utgå ifrån om inte sina egna? Acceptera eller snarare respektera andras värderingar kan man väl göra fast man tycker annat och det utan att ta för givet att folk inte vet vad de talar om. Det är knappast ett gäng nunnor du diskuterar med. Dessutom är det väl inget nytt att karlar i allmänhet är mycket mer sexfixerade än kvinnor.

Jag menade rent allmänt och inte här på Odla. Det finns förbudsivrare ute i samhället.

--------------------

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 01-10-2012, 17:42
          Länk hit: #39

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 01-10-2012, 18:36) *
          Jag menade rent allmänt och inte här på Odla. Det finns förbudsivrare ute i samhället.

Ok då tolkade jag lite fel. whist.gif

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 01-10-2012, 20:08
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Eva i Skåne @ 01-10-2012, 17:41) *
          Det är ju skillnad på porrfilm och porrfilm confused.gif Ordet porr i sig ger negativa vibbar, men behöver inte vara detsamma som snusk (i mina ögon)
          Jag har sett ett antal med min man när vi var yngre (i videons barndom). Det tror jag faktiskt att många kvinnor gjort, men däremot tror jag inte att en kvinna har nån behållning av att se en film för sig själv.
          Det finns skitfilmer utan handling med bara dunkadunka och snaskiga närbilder thumbdown.gif men det finns också filmer med en handling där det byggs upp en erotisk spännning som övergår i sex och det tror jag kan vara filmer för vissa parrelationer.

För mig är det helt ok att den som vill se på porr gör det. Har man en relation tycker jag dock inte det är ok att den ene tittar om den andre är motståndare. Då får man ta hand om varandra

Det finns fler forum än odla på nätet och min erfarenhet är att tex lesbiska kvinnor inte har något problem med porr. Deras sexualitet är ju lite kontroversiell då många inte tycker om den och det finns en attityd att de är avvikande. För många hbt-personer som växer upp i en miljö att deras läggning är "fel" så kan det vara befriande att få se att det finns en sexualitet som inte är heterosexuell.

Homo och bisexuella män verkar inte ha några betänkligheter alls fear.gif men så blir nog män mer upphetsade av visuella framställningar.

Sen finns det en liten tendens tycker jag i tråden att "kvinnor kan ha sett på porr men givetvis gillar de inte porr". För det finns en föreställning i patriarkala samhällen att kvinnor inte ska ha någon egen sexualitet eller tänka i dom banorna för det är oanständigt för dom...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera

4 sidor V  < 1 2 3 4 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-10-2025, 05:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon