Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Saker som hjälper oss i våran vardag!, Ge tips!
          Anma
          Inlägg 06-10-2012, 08:46
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Om man har, som jag hade, problem med att lyfta armarna så är det väldigt praktiskt att ha utdragslådor i köket i underskåpen. Vi bytte till IKEA kök förut och köpte sådana istället för hyllor i underskåpen. Då jag inte gillar designen på dessa jättelådor valde jag att sätta vanliga skåpluckor och ha lådorna bakom dem.
          Allt som används dagligen, glas, tallrikar, fat mm.mm har vi i underskåpen. Saker som används mindre ofta ligger i överskåpen.

Förhoppningsvis slipper man göra om hela köket om man vill ha denna lösning. Man kan kolla med kökstillverkaren om det finns utdragslådor/hyllor till just ditt kök som man kan köpa. Eller försöka få hjälp från kommunen till bostadsanpassning.

Redigerat av Anma: 06-10-2012, 08:47

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 06-10-2012, 09:05
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Har lådor nertill i köket , underbart . Vi byggde om köket för 5 -6 år sedan och då valde jag lådor och det har jag verkligen inte ångrat.

Har gjort likadant som du , saker som jag använder ofta ligger där det är lätt att få tag på dem.

Nu bygger vi om köket i sommarstugan och gör likadant där. Sonen och jag gick igenom vilka köksgrejer vi har , hur stora/tunga de är och vad vi då kan välja för skåp och lådor för att det ska vara mest praktiskt.

I sommarstugan får jag nu mer bänkar och skåp och ett mycket mer lättjobbat kök. Vi sätter också in diskmaskin men det är mer en " present " till min man . Han diskar alltid eftersom jag inte klarar av det längre och nu slipper han stå " i diskbaljan " .

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 06-10-2012, 09:18
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Om någon är lite händig så kan man bygga lådorna själv. Gjorde min gubbe här och även i stugan.
          Jag hade ingen lust att köpa nytt kök, den gamla får duga

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 06-10-2012, 11:09
          Länk hit: #64

Gäster

Sådan plastpall har jag här inne någonstans....... men va bra att klä in den så kan man sitta på den eller stå på knäna iofs.........Har en annan högre pall i köket, men nu har jag fått "förbud" att klättra på den eller stolar. efter att jag trillade ner ett par veckor sedan ...... whistling.gif .

Hur gör ni andra med att rensa i rabatter än att sitta ner, för min del får jag inte böja mig framåt alls och det går ju inte heller med all skrot iskruvad och kanskev får jag nu mer sånt?!
          Har tänkt på min långsmala pilatesboll, den är ju så låg att man kunde ligga på magen på den och renssa?!
          Den stora runda går inte att ha till detta, men den låga och långsmala är det nog ingen risk att ligga på, och kanske skjuta på med fötterna, så man kommer åt runt om?........ giggle.gif

Citera
          Skruttis
          Inlägg 17-10-2012, 08:39
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 1 659
          Medlem nr: 14 868

Efter att haft en kattdörrklocka i någon vecka så tycker jag att den kan kvala in i den här kategorin.
          Så himla skönt att slippa ställa ifrån sig datorn och trassla sig ur filtar och fåtöljen var och varannan minut för att kolla om katten vill in. Sen uppskattar jag verkligen att kunna välja mellan ljud, ljus eller bådadera på "innerdelen" och att den är trådlös och lätt att flytta med sig så jag slipper vara bunden till en specifik plats.

Sen kom jag på en annan sak.
          Mina handledsvärmare från Houdini. De är så smidiga att det går lika bra att ha dem på sig när man sitter vid datorn som under ett par vantar. Gillar dessutom skarpt att de går ner ganska långt över handen för extra värme. Ett extra plus att de finns i flera färger så man kan matcha dem med en långärmad tröja så det inte "sticker ut" så mycket att man har dem på sig inomhus. Ibland kanske man inte vill att folk ska titta så mycket och fråga vad det är.

--------------------
          Zon 3
          Mina katter är inte bortskämda, jag är bara väldresserad!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 17-10-2012, 09:57
          Länk hit: #66

Gäster

Jag fick badrummet ombyggt efter min wiplash och det har jag haft mycket nytta av även nu när man inte kan hänga över ett badkar o tvätta sitt hår. Badkaret åkte till det andra badrummet.
          Har fixat en remiss om mina fingrar nu när jag träffade min egen läkare. Ska se vad de kan göra åt dem.
          Men en sak i taget ........

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 17-10-2012, 10:13
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

När jag läste om dörr så kom jag på en sak som jag har på min nyckelknippa.

Har svårt med bara en arm som fungerar helt och hållet men även den bra armen har försvagad kraft. Då fick jag av arbetsterapeuten en 5 - 6 cm lång " pinne " med påskruvade kulor i ändarna som ger hävstångseffekt när jag låser upp dörren .

.

Redigerat av mamamaggan: 17-10-2012, 10:13

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-08-2025, 19:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon