CITAT (jegi @ 17-10-2012, 23:47)

Vitt mullbär kan förutom att vara vitt också vara svart men skillnaden i smak är stor. Sen har du också accidosa och rubra och sen hybriderna... (har jag missat nån?)
Själv har jag Mulle (m accidosa?), Vitt mullbär (morus alba) och Illinois everbearing (rubra x alba). Ingen av dom har nåt nån storlek att tala om. Mulle har dock tydligare treflikiga blad än de andra.
Inget svar på dina frågor detta men har du en bild med blad kunde det vara av värde.
Kul att du testar så många olika sorter! Som jag förstått det har vitt mullbär ganska glatta blad utan nämnvärd strävhet/hårighet? Hur är bladen på dina plantor annars? Blanka, matta, sträva, ljusa, mörka?
Dessvärre har min planta nästan tappa alla blad, men några borde finnas kvar. Skall försöka se vad jag kan hitta i helgen. Ska försöka dokumentera knoppar och sånt också då.
CITAT (Alexander-VG-zon3 @ 18-10-2012, 12:01)

Intressant, min mulle har hela blad och har alltid haft kanske någon delar sig men det är inte mycket (kanske inte trivs och är kvar i juvenilt stadie), däremot såg jag stora mullbärstträd i turkiet och dom såg nästan ut som fikon i bladen, tror det var svarta.
Mina blad har också varit hela i stort sett hela tiden, något enstaka har flikat sig. Dock inte riktigt på samma "runda" sätt som jag sett på googlade Rubra-bilder. Vad tycker du om bladen på din Mulle? Är de sträva, blanka eller så? Jag tittade också på Mulle på Zetas och plantorna som såldes hade rejält tjocka blad, ungefär som de buskiga nigra-plantorna. Men deras planterade ex verkade ha väldigt små och tunna blad som var ganska blanka.
Beror sådant på grad av näring och etablering, ljus, skugga etc tror ni?
CITAT (Huggorm @ 18-10-2012, 13:09)

Det röda mullbärsträdet i Göteborgs botaniska har mycket tydligt flikiga löv, ungefär som fikon. Deras hybrid med morus alba/morus australis hade dock endast hela löv om jag minns rätt
Jag är livrädd att det är någon av dessa ospecade hybrider, som förmodligen har skaplig bärsmak men som ändå inte är sortäkta.