Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > VAD kan kallas för mobbning,häxjakt,utfrysning etc...
          Aqvakul
          Inlägg 22-10-2012, 07:43
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 21-10-2012, 23:33) *
          För min del tycker jag nog att de som jämt och ständigt håller på att tillrätta visa andra på ett oftast drygt och självgott sätt är betydligt mer störande. Och som sagt, det händer ofta, tyvärr.....
          Gita

Nu var det så att Ugglemormor efterfrågade synpunkter, men det gjorde faktiskt inte jag....

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 22-10-2012, 08:19
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Aqvakul @ 22-10-2012, 08:43) *
          Nu var det så att Ugglemormor efterfrågade synpunkter, men det gjorde faktiskt inte jag....

Oj, kära nån då! Menar du allvar? Man kan alltså inte ha synpunkter på det du tycker?
          Jag tycker faktisktJ att det där ständiga tillrättavisande från någon som anser sig/tror sig veta bäst i alla lägen är betydligt mer störande än lite utsvävande pladder.
          Det är helt enkelt min uppfattning. OK?

Redigerat av Gita: 22-10-2012, 08:20

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-10-2012, 08:27
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Gita om du skulle läsa dina egna inlägg lika kritisk som andras, vore det bra

Citera
          silos
          Inlägg 22-10-2012, 08:30
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-10-2012, 21:45) *
          Ja Solis du var många gånger skitjobbigt som anma sa. Inte kan jag komma ihåg att du blev mobbad, det är bara att många var hjärtans trött på dig.

Och du pratar alltid om kärlek och din jesus osv. Men när du säger till mig efter att jag skriver något, och vem är du då? Är det kärleksfull? Nej det är elak

Silos du skyller alltid på andra, det är enklast.

Vad som var på andra ställen vet jag ingenting om

Elisabeth

Hmh..det där måste jag ta en ordentligt funderande över!För att få klarhet över mitt eget agerande behöver jag i så fall läsa tallt sedan 2005 då jag gick med på Odla.nu,men det har jag tyvärr inte tid till!

Så det bästa är att jag ber om förlåt att jag har sårat dig Elisabeth och det kommer från djupet av mitt hjärta och jag önskar att du kan släppa taget om det som varit! smiley_small_hug.gif

En sak vet jag att jag har slutat för länge sedan att skylla på andra över mitt mående!

Kyllikki

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-10-2012, 08:37
          Länk hit: #25

Medlem

Silos det är inte så länge sedan du sa till mig, och vem är du då. I alla fall var det i år

Men du behöver inte läsa efter i gamla trådar

Citera
          silos
          Inlägg 22-10-2012, 08:40
          Länk hit: #26

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:37) *
          Silos det är inte så länge sedan du sa till mig, och vem är du då. I alla fall var det i år

Men du behöver inte läsa efter i gamla trådar

Men snälla Elisabeth innan jag kan svara måste jag ju veta var det skrivna finns,alltså där jag enligt dig varit elak mot dig!?Hur skall jag annars kunna lära mig någonting?!

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 22-10-2012, 08:53
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:27) *
          Gita om du skulle läsa dina egna inlägg lika kritisk som andras, vore det bra

giggle.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-10-2012, 08:53
          Länk hit: #28

Medlem

Silos det tjänar ingenting till att gräva i gamla trådar.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-10-2012, 10:38
          Länk hit: #29

Gäster

Hej alla,

Aqvakul;
          Tack, det var råd jag kommer att ta till mig, både vid besök här då och då eller om det är något man kan tillföra till andra. Jag upplevde det inte som en övenhet som talar om hur det ska vara utan att se/veta vad/när det jag har att säga, blir så kort som möjligt.

gnon69,

Du säger att du har en konservativ synsätt och jag tar alla som de är, men jag undrar hur kan du vara säker vad som är sanning i ett inlägg? Du vet väl att vi alla har sin verklighet de lever i och en del kanske något udda liv jämfört med "medel-Svensson".
          Detta är ingen kritik, utan jag vill veta,,,,,,

Som ni alla vet;
          Är inte min situation just nu så värst bra och jag kommer att gå ut o in lite perodvis, men om intresse finns, kan jag efter allt detta starta Ugglisens operationstråd, då kan den som vill skriva i den och jag slipper ta up det i andra trådar. Finns det intresse för det?

MvH fr. Ugglis

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 22-10-2012, 10:55
          Länk hit: #30

Medlem

Ja Ugglis det vore mycket bättre i en egen tråd och inte i alla andra. Och därör finns ju också hälsa och friskvård

Elisabeth

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-10-2012, 11:05
          Länk hit: #31

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Ugglemormor @ 21-10-2012, 19:25) *
          FRÅGOR till er,

Jag undrar hur man ska vara? Ska man inte gå med på en diskussion om det även skulle gälla mina åsikter? EX, om smärta --- om hjälpmedel, vilka många kan mycket om?
          Ska man be om lov att komma med på en diskussion? Hur gör man det i så fall?

MvH Ugglis

Okej, eftersom du undrar så här ärligt och vänligt tycker jag att du förtjänar ett svar. Jag har alltså inte blockerat dig (än) utan ser dina inlägg men läser dem bara i undantagsfall. Många retar sig på ditt sätt att skriva, men för mig känns det relativt irrelevant. Blir det för mycket kan man ju alltid låta bli att läsa eller använda blockeringsfunktionen. Alla har rätt att skriva det de vill (så länge man inte bryter mot några regler osv.), du ska inte behöva be om lov naturligtvis men du kanske kan försöka att inte bara prata om dig själv i varenda tråd som många redan har påpekat. Men det är inte det som är själva grejen. Grejen är att du kom hit som Tottes matte, bråkade och var elak och blev avstängd. Genast var du tillbaka som fuchian, den gången tog det evigheter innan du blev avstängd fast du var elak och bråkig. Att bli avstängd betyder väl egentligen att man har förverkat sin rätt att vara här eftersom man har sårat andra eller liknande, det är inte meningen att man bara ska ploppa upp igen och bete sig lika illa. Så att jag retar mig på dig beror mest på själva din närvaro. Jag är ingen speciellt förlåtande person och jag har inte glömt hur du t.ex. bemötte Annica J eller att du hotat folk i deras gästböcker. Jag anser att du är ett troll. Ska du nu tvunget vara kvar får du skärpa dig; några ursäkter skulle inte heller skada.

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 22-10-2012, 11:52
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Gita @ 21-10-2012, 23:33) *
          För min del tycker jag nog att de som jämt och ständigt håller på att tillrätta visa andra på ett oftast drygt och självgott sätt är betydligt mer störande. Och som sagt, det händer ofta, tyvärr.....
          Gita

Du är väldigt snabb att påpeka att t.ex. stintan hugger på ugglis inlägg men hur är det med dig själv - har inte sett någon som hugger på någon som du gör på Aqva så fort han skriver något!

Sen beträffande "mobbig" osv så är det ju faktiskt oftast så att ordspråket "som man bäddar får man ligga" eller "som man ropar i skogen får man svar" nästan alltid stämmer. Tänker du innan du skriver och för ett vettigt språk får du i stort sett alltid vettiga svar. Kastar du ur dig otrevligheter och är allmänt jobbig får du svar på samma sätt.

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-10-2012, 12:27
          Länk hit: #33

Gäster

Myosotis,

Tack för dina synpunkter och att det kom fram nästan samma som hos Aqvakul, så får jag en bild av det hela.

Jag vet väl mycket väl att alla gillar inte alla och det får man respektera.
          Mina frågor gäller nu enbart mitt ev. fortsatta medverkande här, så allt gammalt tar jag inte upp när det mesta är rena lögner och det vete faase, men jag lever här och nu och om så vill, även i morgon.

Det jag har fått veta gm mina irl och läkaren att jag var påverkad av en urinförgiftning, smygande i början men sen akut innan jag opererades förra året och själv har jag endast ett svart hål, minns inget hur jag än försöker.
          Läkaren berättade att det kan bli så här och då är man inte med själv längre, sen kvittar det hur dåligt samvete man kan få av den vetskapen, det skulle jag inte bära med mig för jag själv orsakade inte det.
          Ta det i betraktelse om du vill ge mig massa namn som jag inte har den blekaste aning om. Nu vet jag vad jag ska se upp för om det skulle gå dit, men läkaren trodde inte det i nuläge.

Jag började skriva o fråga mer om det allmänna sättet att kunna fortsätta i forumet, inte bli bedömd att jag har varit sjuk o OM det har hänt något under den tiden, hör nu inte hit.
          Jag får en hel del PM och därför vill jag vara tillgänglig för dem och för min egens skull. .....att få en bra balans med det som gäller.......

Citera
          Myosotis
          Inlägg 22-10-2012, 12:37
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (Ugglemormor @ 22-10-2012, 13:27) *
          ...allt gammalt tar jag inte upp när det mesta är rena lögner och det vete faase...
          ...om du vill ge mig massa namn som jag inte har den blekaste aning om...

Vill du med detta säga att du inte är samma person som fuchian?! Då kommer vi ingenstans. Hur kan du förvänta dig respekt och förståelse om du inte är ärlig?! thumbdown.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-10-2012, 12:54
          Länk hit: #35

Gäster

Myotis,

Jag har en viss förståelse till dina åsikter, jag har tänkt efter jag med, men endast ett svart hål, men en sak som gjirde mig förbryllad var att adm. bad mig att byta nick???? Det kan ju vara så som du säger, men de klena kunskaperna om detta och mig själv kommer jag inte längre än så......
          ?????? confused.gif så om det var fallet så då får man lägga det till handningarna.

Bry dig inte om det då.

Det är framtiden jag tänker på och främst att jag är lika mycket värd än vem som helst, så jag går inte med mössan i handen och ber allmosor..... det verkar ju de som svarat fattat.

ELISABTH:

Det är nog det enda vettiga lösningen jag kan komma på, med en tråd om våra ryggar och man snappar ju upp en hel del som man kan viderabefodra sedan till er som har jobbigt...... Anmas tråd var för mig guld värd, samt andras berättelser i den. Det gav mig mer ro och hon o jag PM så att det inte kommer som en störelement i en tråd.......

Citera
          Piccante
          Inlägg 22-10-2012, 13:17
          Länk hit: #36

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Myosotis @ 22-10-2012, 13:37) *
          Vill du med detta säga att du inte är samma person som fuchian?! Då kommer vi ingenstans. Hur kan du förvänta dig respekt och förståelse om du inte är ärlig?! thumbdown.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
          Silos härjade runt på odla en gång i tiden när jag var ganska ny på forumet. Men silos har jag ändå väldigt stor respekt för, dels var jag inte själv drabbad då personligen men hon gjorde oxå avbön och förklarade sitt beteende då. Ugglis slingrar sig och fortsätter det eviga blånekandet och börjar älta igen...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-10-2012, 13:39
          Länk hit: #37

Gäster

Ta det nu lite lugnare, jag ponerar om olika möjligheter om framtiden och har lärt mig nu min läxa att jag har gått in i diskussíoner helr galet sätt.
          Som Aqva har sagt till mig, låter vettigt, samt Elisabths förslag om efter op. tråd.....OBS, ingen gnälltråd från min sida, utan lyssna på andra som befinner sig i olika situatuoner och har många med smärtor.
          De får "gnälla ut" om sitt och kan jag finnas till, det erbjuder jag.
          Blir det inget av det så finns inte behovet, mycket enkelt.

Jag tänker inte stå till svars för något jag inte känner till..... whistling.gif

Men om jag måste ljuga ihop något för att någon blir tillfredstäld så tar vi alla nick sedan 1991 också med?
          men sådan är jag inte......

Jag har bett om råd och förslag vad jag ska se upp med med mina tillägg och har fått vettiga svar, det är det enda jag är ute efter.
          Hur gör man om jag börjar läsa på en intressant tråd och skulle ha själv något att komma med? Hur gör jag då smidigast utan att bli hinder på vägen?

Citera
          pejori
          Inlägg 22-10-2012, 13:55
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Ugglemormor @ 22-10-2012, 14:39) *
          Ta det nu lite lugnare, jag ponerar om olika möjligheter om framtiden och har lärt mig nu min läxa att jag har gått in i diskussíoner helr galet sätt.
          Som Aqva har sagt till mig, låter vettigt, samt Elisabths förslag om efter op. tråd.....OBS, ingen gnälltråd från min sida, utan lyssna på andra som befinner sig i olika situatuoner och har många med smärtor.
          De får "gnälla ut" om sitt och kan jag finnas till, det erbjuder jag.
          Blir det inget av det så finns inte behovet, mycket enkelt.

Jag tänker inte stå till svars för något jag inte känner till..... whistling.gif

Men om jag måste ljuga ihop något för att någon blir tillfredstäld så tar vi alla nick sedan 1991 också med?
          men sådan är jag inte......

Jag har bett om råd och förslag vad jag ska se upp med med mina tillägg och har fått vettiga svar, det är det enda jag är ute efter.
          Hur gör man om jag börjar läsa på en intressant tråd och skulle ha själv något att komma med? Hur gör jag då smidigast utan att bli hinder på vägen?

Ett litet tips är:

Håll dig till sanningen.
          Håll dig så gott det går, till trådens ämne. Är själv dålig på det, men ska skärpa mig där. blush.gif
          Alla inlägg måste inte vara en hel roman. dunno.gif

stavfel

Redigerat av pejori: 22-10-2012, 13:56

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 22-10-2012, 14:24
          Länk hit: #39

Gäster

Japp, jag är bara ute efter fler info/råd i forumet och inget annat. Det som blivit fel i läsarens ögon vill jag ju förbättra ........ inte rota i de långa inläggen hos Myo osv. ........ tummenupp.gif

Citera
          silos
          Inlägg 22-10-2012, 18:37
          Länk hit: #40

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:53) *
          Silos det tjänar ingenting till att gräva i gamla trådar.

Då undrar jag varför du tar upp gamla saker då?

CITAT (Ugglemormor @ 22-10-2012, 15:24) *
          Japp, jag är bara ute efter fler info/råd i forumet och inget annat. Det som blivit fel i läsarens ögon vill jag ju förbättra ........ inte rota i de långa inläggen hos Myo osv. ........ tummenupp.gif

Det går inte att vara alla till lags!
          smiley_small_hug.gif

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 06-10-2026, 20:49

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon