Sidor: 1, 2
silos
Jag vill så gärna veta vad är det som kallas för mobbning,häxjakt,utfrysning?
Och detta undar jag att det titt som tätt skrivs här att det inte händer här utan medlemmarna endast säger-skriver sina åsikter och är raka och ärliga etc!

Jag vill ju egentligen inte skriva om gammalt groll,men jag vill påstå att jag faktiskt blev mobbad under våren 2006 här på småprat!
Samtidigt kan jag säga att jag idag är tacksam för det eftersom jag klev ur det hela som en vinnare,fick min diagnos att jag är pipolär och blev av med min stora rädsla om att bli galen.
Så jag behövde den mobbningen,men det finns andra som blir fruktansvärt ledsna när mobbning,häxjakt och utfrysning pågår sad.gif

Så VAD handlar allt detta om i själva verket?
Myosotis
Bra fråga, det undrar jag med! Om man säger vad man tycker och detta råkar sammanfalla med vad någon eller några andra tycker samt någon annan tar illa upp så vips! har man blivit en mobbare, det talas om att man utgör en "grupp" som har "sammangaddat sig" för att bedriva "häxjakt" på vissa medlemmar. Jag säger vad jag tycker och jag kan inte hjälpa att andra ibland delar mina åsikter eller att jag ibland rentav tillhör majoriteten när jag tycker på ett visst sätt. Väldigt många gånger får man då läsa att man är "pk" eller anpassar sig vilket INTE STÄMMER. Det gör mig väldigt arg. Jag kan ju inte bevisa att jag tycker det jag tycker och har gjort så hela tiden, men det är faktiskt väldigt sårande när folk försöker ta ifrån en rätten till sitt eget tyck. Det är faktiskt en sorts mobbing att skrika mobbing hela tiden.
Vad du råkade ut för 2006 vet jag inte exakt, det var före min tid. Om du kände dig mobbad beklagar jag. Själv har jag inget emot dig. Men jag antar att du just nu inte syftar på dig själv utan på ugglemormor? (Hej forumvärd, jag har förstått att man inte får skriva så, men istället för att rensa bort hela inlägget kanske du kunde ersätta namnet med xxx? För mig känns det fel att prata bakom ryggen på någon.)
Piccante
CITAT (Myosotis @ 21-10-2012, 12:22) *
Bra fråga, det undrar jag med! Om man säger vad man tycker och detta råkar sammanfalla med vad någon eller några andra tycker samt någon annan tar illa upp så vips! har man blivit en mobbare, det talas om att man utgör en "grupp" som har "sammangaddat sig" för att bedriva "häxjakt" på vissa medlemmar. Jag säger vad jag tycker och jag kan inte hjälpa att andra ibland delar mina åsikter eller att jag ibland rentav tillhör majoriteten när jag tycker på ett visst sätt. Väldigt många gånger får man då läsa att man är "pk" eller anpassar sig vilket INTE STÄMMER. Det gör mig väldigt arg. Jag kan ju inte bevisa att jag tycker det jag tycker och har gjort så hela tiden, men det är faktiskt väldigt sårande när folk försöker ta ifrån en rätten till sitt eget tyck. Det är faktiskt en sorts mobbing att skrika mobbing hela tiden.
Vad du råkade ut för 2006 vet jag inte exakt, det var före min tid. Om du kände dig mobbad beklagar jag. Själv har jag inget emot dig. Men jag antar att du just nu inte syftar på dig själv utan på ugglemormor? (Hej forumvärd, jag har förstått att man inte får skriva så, men istället för att rensa bort hela inlägget kanske du kunde ersätta namnet med xxx? För mig känns det fel att prata bakom ryggen på någon.)

Exakt Myosotis, så känner jag att det ofta blir på odla. Vi har eller har haft ett antal medlemmar som ibland har skrivit ganska kontroversiella inlägg. Om detta är medvetet som provokation eller rent omedvetet pga taskigt omdöme vet jag inte alltid? Vissa har varit lustigkurrar som inte har haft något bättre för sig än att skriva inlägg som ska "röra om" lite. Men reagerar man utifrån sin egen personliga åsikt och skriver ett svar så klumpas man ihop som en i "gänget" eller att man bedriver häxjakt! Det är ganska lågt att angripa en person personligen istället för att argumentera om det man faktiskt har sagt. Det som blir lite märkligt när vissa är så lättkränkta och ropar om "drevet" hela tiden är att jag tex klumpades ihop med Gossen Ruda vid ett tillfälle som del av samma drev som "alltid" är på folk. Med tanke på hur olika åsikter jag och han har haft om tex Japan-pop och dyl så är det ganska befängt att dra alla över en kam bara för att man i en fråga har råkat ha samma åsikt!

silos

NEJ och åter NEJ,mitt tråd här handlar INTE om några medlemmar,absolut INTE!

Jag tycker att var och en bör gå i i sig själv och tänka efter varför man reagerar som man gör och göra någonting åt sina egna kännslor,attityder,tankar etc..för då först kan det ju bli lugnt inom en....alttså efter ett tag givetvis!Det är ju så meningslöst att skylla på andra!

Att jag tog upp mig som ex.av mobbning är att jag faktiskt UPPLEVDE det som mobbning och det var fruktansvärt!Och samtidigt "skördade" jag som jag "sådde" och i slutändan gav "sådden" en STOR "skörd"...men det tog sin tid!
Idag förstår jag mer än väl att andra medlemmar tröttnade på mina skriverier här! Men jag blir inte störd av andras skriverier även om de är långa eller om det är om samma saker flrea gggr.....det handlar ju till syvende och sidst om mina medmänniskors livsöden!
Orkar jag inte läsa så låter jag blir som till.ex.om politik det intressera mig inte det minsta!
Aqvakul
Begreppet är inte oproblematiskt.... Här är en definition
silos
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2012, 12:59) *
Begreppet är inte oproblematiskt.... Här är en definition

Då så,då blev jag ju mobbad här våren 2006!
Aqvakul
CITAT (silos @ 21-10-2012, 13:02) *
Då så,då blev jag ju mobbad här våren 2006!

Jag var inte med då, men om du säger det så är det säkert så.

Däremot är det mesta av tjafset här inte mobbing, efter som det inte finns någon avsikt att skada. Dessutom finns det ett ganska enkelt sätt att slippa undan, i motsats till IRL, nämligen att försvinna härifrån.

Du är på många sätt en färgklick Silos: Men sen du startade en tråd i går kväll om att du skulle sluta här, har du startat tre nya trådar samt skrivit av bara den i de flesta aktuella trådarna på småprat. Det som gör att jag inte retar ihjäl mig på dig, är att du är så glad och positiv.

Om man däremot är extremt självupptagen, ofta spydig och inte läser eller inte tar till sig av vad andra skriver, så väcker det irritation. Det är inte så lätt att ignorera alla dumheter. Jag förstår varför så många odlaiter nu mer eller mindre enbart hålls på FB, för där kan man välja sina vänner..

pejori

Håller med dig där.
Anma
Jag var med då 2006. Och ja, Silos, du var skitjobbig med dina skriverier. smile.gif Och Nej, det var inte ok det som hände med dig då. Man såg ju så tydligt att du mådde dåligt, ändå var folk på.
Men det är jättebra att det ledde till något bra!
Om det inte hänt skulle du förmodligen inte ha samma självkännedom som du har nu. Eller det kanske du skulle, men det hade tagit längre tid.

Stor kram till dig. ♥
herkules
jag var med 2006 när solis blev utsatt för mobbning, häxjakt, utfrysning, u name it! det var fruktansvärt och pöbeln härifrån förföljde solis över i stort sett hela internet. jag försökte stoppa det men det var ett tåg fyllt av galna människor som mer eller mindre löpte amok. gammalt ska vara glömt men det äcklar mig att se några av dina värsta förföljare idag sitta här och klappa dig på axeln. du är en stor människa, fylld av kärlek som accepterar det. jämfört med det som hände då kan jag tycka att de som gnäller idag är synnerligen lättkränkta och bara fjantiga.
Myosotis
CITAT (silos @ 21-10-2012, 12:41) *
NEJ och åter NEJ,mitt tråd här handlar INTE om några medlemmar,absolut INTE!

Okej, då missuppfattade jag.
Anma
CITAT (herkules @ 21-10-2012, 13:45) *
jag var med 2006 när solis blev utsatt för mobbning, häxjakt, utfrysning, u name it! det var fruktansvärt och pöbeln härifrån förföljde solis över i stort sett hela internet. jag försökte stoppa det men det var ett tåg fyllt av galna människor som mer eller mindre löpte amok. gammalt ska vara glömt men det äcklar mig att se några av dina värsta förföljare idag sitta här och klappa dig på axeln. du är en stor människa, fylld av kärlek som accepterar det. jämfört med det som hände då kan jag tycka att de som gnäller idag är synnerligen lättkränkta och bara fjantiga.

Oj, var det på andra ställen också?
gnon49
För mig är ärlighet A o O. Vad man sedan tycker i olika frågor, hur man formulerar sig mm, kommer i andra hand. Fabulerar man eller flyter ovanpå ger genast minuspoäng i mina ögon. Dom flesta konflikterna här på Odla brukar ju blossa upp o självdö ganska snabbt. Naturligt i ett levande forum. Själv har jag åsikter som ofta är ganska konservativa o svåra att rucka på. bra ibland, mindre bra vid andra tillfällen. Envis är ett epitet jag fått mer än en gång.
silos
CITAT (Anma @ 21-10-2012, 13:29) *
Jag var med då 2006. Och ja, Silos, du var skitjobbig med dina skriverier. smile.gif Och Nej, det var inte ok det som hände med dig då. Man såg ju så tydligt att du mådde dåligt, ändå var folk på.
Men det är jättebra att det ledde till något bra!
Om det inte hänt skulle du förmodligen inte ha samma självkännedom som du har nu. Eller det kanske du skulle, men det hade tagit längre tid.

Stor kram till dig. ♥

Visst var det på det viset!Och du har helt rätt i det som du skriver!
smiley_small_hug.gif

CITAT (herkules @ 21-10-2012, 13:45) *

smiley_small_hug.gif Tack gulledig för dina värmande ord! wub.gif Kan man förlåta sina medmänniskor så mår man ju själv bättre och kan även se sig själv och sina fel och brister,det om något är en STOR gåva!

CITAT (Anma @ 21-10-2012, 14:15) *
Oj, var det på andra ställen också?

Ja,så var det,men det skall vi nu glömma!
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2012, 13:18) *

Däremot är det mesta av tjafset här inte mobbing, efter som det inte finns någon avsikt att skada. Dessutom finns det ett ganska enkelt sätt att slippa undan, i motsats till IRL, nämligen att försvinna härifrån.

Du är på många sätt en färgklick Silos: Men sen du startade en tråd i går kväll om att du skulle sluta här, har du startat tre nya trådar samt skrivit av bara den i de flesta aktuella trådarna på småprat. Det som gör att jag inte retar ihjäl mig på dig, är att du är så glad och positiv.

Om man däremot är extremt självupptagen, ofta spydig och inte läser eller inte tar till sig av vad andra skriver, så väcker det irritation. Det är inte så lätt att ignorera alla dumheter. Jag förstår varför så många odlaiter nu mer eller mindre enbart hålls på FB, för där kan man välja sina vänner..

tummenupp.gif

Gillar egentligen inte FB men när man ser sig omkring och inser vilka trevliga personer som " flyttat " dit så ska jag nog gå in och kolla runt lite.

Nu kunde jag inte sitta på fingrarna längre . Jag har varit med på Odla.nu när silos blev vansinnigt hårt åtgången . Om det var 2006 kan jag med säkerhet inte säga men dottern var också medlem och kunde gå in och ryta till , tack och lov.

Silos , du är som du är men man vet iaf vem du är , hur du är och varför. Då är det inte så svårt att låta bli att reta upp sig på dig och dina inlägg.
Ugglemormor
FRÅGOR till er,

Jag undrar hur man ska vara? Ska man inte gå med på en diskussion om det även skulle gälla mina åsikter? EX, om smärta --- om hjälpmedel, vilka många kan mycket om?
Ska man be om lov att komma med på en diskussion? Hur gör man det i så fall?

MvH Ugglis
silos
CITAT (Ugglemormor @ 21-10-2012, 19:25) *
FRÅGOR till er,

Jag undrar hur man ska vara? Ska man inte gå med på en diskussion om det även skulle gälla mina åsikter? EX, om smärta --- om hjälpmedel, vilka många kan mycket om?

MvH Ugglis

Var dig själv!Och gör så gott du kan och acceptera andra som de är! smiley_small_hug.gif
Aqvakul
FRÅGOR till er,

MvH Ugglis

Ett tips i all välmening:
Försök att följa ämnet! Undvik att dra långa historier om ditt eget liv, om du inte är säker på att de berikar ämnet...

Det som retar mig mest är när du "kapar tråden" genom att just dra långa historier ur ditt eget liv, som knappast har så mycket med ämnet att göra och som knappast heller har allmänt intresse...
Visst kan sånt hända oss alla ibland, men i ditt fall händer det väldigt ofta, tyvärr...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Ja Solis du var många gånger skitjobbigt som anma sa. Inte kan jag komma ihåg att du blev mobbad, det är bara att många var hjärtans trött på dig.

Och du pratar alltid om kärlek och din jesus osv. Men när du säger till mig efter att jag skriver något, och vem är du då? Är det kärleksfull? Nej det är elak

Silos du skyller alltid på andra, det är enklast.

Vad som var på andra ställen vet jag ingenting om

Elisabeth
Gita
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2012, 20:46) *
Ett tips i all välmening:
Försök att följa ämnet! Undvik att dra långa historier om ditt eget liv, om du inte är säker på att de berikar ämnet...

Det som retar mig mest är när du "kapar tråden" genom att just dra långa historier ur ditt eget liv, som knappast har så mycket med ämnet att göra och som knappast heller har allmänt intresse...
Visst kan sånt hända oss alla ibland, men i ditt fall händer det väldigt ofta, tyvärr...

För min del tycker jag nog att de som jämt och ständigt håller på att tillrätta visa andra på ett oftast drygt och självgott sätt är betydligt mer störande. Och som sagt, det händer ofta, tyvärr.....
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 21-10-2012, 23:33) *
För min del tycker jag nog att de som jämt och ständigt håller på att tillrätta visa andra på ett oftast drygt och självgott sätt är betydligt mer störande. Och som sagt, det händer ofta, tyvärr.....
Gita

Nu var det så att Ugglemormor efterfrågade synpunkter, men det gjorde faktiskt inte jag....
Gita
CITAT (Aqvakul @ 22-10-2012, 08:43) *
Nu var det så att Ugglemormor efterfrågade synpunkter, men det gjorde faktiskt inte jag....

Oj, kära nån då! Menar du allvar? Man kan alltså inte ha synpunkter på det du tycker?
Jag tycker faktisktJ att det där ständiga tillrättavisande från någon som anser sig/tror sig veta bäst i alla lägen är betydligt mer störande än lite utsvävande pladder.
Det är helt enkelt min uppfattning. OK?
Gita om du skulle läsa dina egna inlägg lika kritisk som andras, vore det bra
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 21-10-2012, 21:45) *
Ja Solis du var många gånger skitjobbigt som anma sa. Inte kan jag komma ihåg att du blev mobbad, det är bara att många var hjärtans trött på dig.

Och du pratar alltid om kärlek och din jesus osv. Men när du säger till mig efter att jag skriver något, och vem är du då? Är det kärleksfull? Nej det är elak

Silos du skyller alltid på andra, det är enklast.

Vad som var på andra ställen vet jag ingenting om

Elisabeth

Hmh..det där måste jag ta en ordentligt funderande över!För att få klarhet över mitt eget agerande behöver jag i så fall läsa tallt sedan 2005 då jag gick med på Odla.nu,men det har jag tyvärr inte tid till!

Så det bästa är att jag ber om förlåt att jag har sårat dig Elisabeth och det kommer från djupet av mitt hjärta och jag önskar att du kan släppa taget om det som varit! smiley_small_hug.gif

En sak vet jag att jag har slutat för länge sedan att skylla på andra över mitt mående!

Kyllikki
Silos det är inte så länge sedan du sa till mig, och vem är du då. I alla fall var det i år

Men du behöver inte läsa efter i gamla trådar
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:37) *
Silos det är inte så länge sedan du sa till mig, och vem är du då. I alla fall var det i år

Men du behöver inte läsa efter i gamla trådar

Men snälla Elisabeth innan jag kan svara måste jag ju veta var det skrivna finns,alltså där jag enligt dig varit elak mot dig!?Hur skall jag annars kunna lära mig någonting?!
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:27) *
Gita om du skulle läsa dina egna inlägg lika kritisk som andras, vore det bra

giggle.gif
Silos det tjänar ingenting till att gräva i gamla trådar.

Ugglemormor
Hej alla,

Aqvakul;
Tack, det var råd jag kommer att ta till mig, både vid besök här då och då eller om det är något man kan tillföra till andra. Jag upplevde det inte som en övenhet som talar om hur det ska vara utan att se/veta vad/när det jag har att säga, blir så kort som möjligt.

gnon69,

Du säger att du har en konservativ synsätt och jag tar alla som de är, men jag undrar hur kan du vara säker vad som är sanning i ett inlägg? Du vet väl att vi alla har sin verklighet de lever i och en del kanske något udda liv jämfört med "medel-Svensson".
Detta är ingen kritik, utan jag vill veta,,,,,,

Som ni alla vet;
Är inte min situation just nu så värst bra och jag kommer att gå ut o in lite perodvis, men om intresse finns, kan jag efter allt detta starta Ugglisens operationstråd, då kan den som vill skriva i den och jag slipper ta up det i andra trådar. Finns det intresse för det?

MvH fr. Ugglis
Ja Ugglis det vore mycket bättre i en egen tråd och inte i alla andra. Och därör finns ju också hälsa och friskvård

Elisabeth
Myosotis
FRÅGOR till er,

MvH Ugglis

Okej, eftersom du undrar så här ärligt och vänligt tycker jag att du förtjänar ett svar. Jag har alltså inte blockerat dig (än) utan ser dina inlägg men läser dem bara i undantagsfall. Många retar sig på ditt sätt att skriva, men för mig känns det relativt irrelevant. Blir det för mycket kan man ju alltid låta bli att läsa eller använda blockeringsfunktionen. Alla har rätt att skriva det de vill (så länge man inte bryter mot några regler osv.), du ska inte behöva be om lov naturligtvis men du kanske kan försöka att inte bara prata om dig själv i varenda tråd som många redan har påpekat. Men det är inte det som är själva grejen. Grejen är att du kom hit som Tottes matte, bråkade och var elak och blev avstängd. Genast var du tillbaka som fuchian, den gången tog det evigheter innan du blev avstängd fast du var elak och bråkig. Att bli avstängd betyder väl egentligen att man har förverkat sin rätt att vara här eftersom man har sårat andra eller liknande, det är inte meningen att man bara ska ploppa upp igen och bete sig lika illa. Så att jag retar mig på dig beror mest på själva din närvaro. Jag är ingen speciellt förlåtande person och jag har inte glömt hur du t.ex. bemötte Annica J eller att du hotat folk i deras gästböcker. Jag anser att du är ett troll. Ska du nu tvunget vara kvar får du skärpa dig; några ursäkter skulle inte heller skada.
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 21-10-2012, 23:33) *
Gita

Du är väldigt snabb att påpeka att t.ex. stintan hugger på ugglis inlägg men hur är det med dig själv - har inte sett någon som hugger på någon som du gör på Aqva så fort han skriver något!

Sen beträffande "mobbig" osv så är det ju faktiskt oftast så att ordspråket "som man bäddar får man ligga" eller "som man ropar i skogen får man svar" nästan alltid stämmer. Tänker du innan du skriver och för ett vettigt språk får du i stort sett alltid vettiga svar. Kastar du ur dig otrevligheter och är allmänt jobbig får du svar på samma sätt.
Ugglemormor
Myosotis,

Tack för dina synpunkter och att det kom fram nästan samma som hos Aqvakul, så får jag en bild av det hela.

Jag vet väl mycket väl att alla gillar inte alla och det får man respektera.
Mina frågor gäller nu enbart mitt ev. fortsatta medverkande här, så allt gammalt tar jag inte upp när det mesta är rena lögner och det vete faase, men jag lever här och nu och om så vill, även i morgon.

Det jag har fått veta gm mina irl och läkaren att jag var påverkad av en urinförgiftning, smygande i början men sen akut innan jag opererades förra året och själv har jag endast ett svart hål, minns inget hur jag än försöker.
Läkaren berättade att det kan bli så här och då är man inte med själv längre, sen kvittar det hur dåligt samvete man kan få av den vetskapen, det skulle jag inte bära med mig för jag själv orsakade inte det.
Ta det i betraktelse om du vill ge mig massa namn som jag inte har den blekaste aning om. Nu vet jag vad jag ska se upp för om det skulle gå dit, men läkaren trodde inte det i nuläge.

Jag började skriva o fråga mer om det allmänna sättet att kunna fortsätta i forumet, inte bli bedömd att jag har varit sjuk o OM det har hänt något under den tiden, hör nu inte hit.
Jag får en hel del PM och därför vill jag vara tillgänglig för dem och för min egens skull. .....att få en bra balans med det som gäller.......
Myosotis
CITAT (Ugglemormor @ 22-10-2012, 13:27) *
...allt gammalt tar jag inte upp när det mesta är rena lögner och det vete faase...
...om du vill ge mig massa namn som jag inte har den blekaste aning om...

Vill du med detta säga att du inte är samma person som fuchian?! Då kommer vi ingenstans. Hur kan du förvänta dig respekt och förståelse om du inte är ärlig?! thumbdown.gif
Ugglemormor
Myotis,

Jag har en viss förståelse till dina åsikter, jag har tänkt efter jag med, men endast ett svart hål, men en sak som gjirde mig förbryllad var att adm. bad mig att byta nick???? Det kan ju vara så som du säger, men de klena kunskaperna om detta och mig själv kommer jag inte längre än så......
?????? confused.gif så om det var fallet så då får man lägga det till handningarna.

Bry dig inte om det då.

Det är framtiden jag tänker på och främst att jag är lika mycket värd än vem som helst, så jag går inte med mössan i handen och ber allmosor..... det verkar ju de som svarat fattat.

ELISABTH:

Det är nog det enda vettiga lösningen jag kan komma på, med en tråd om våra ryggar och man snappar ju upp en hel del som man kan viderabefodra sedan till er som har jobbigt...... Anmas tråd var för mig guld värd, samt andras berättelser i den. Det gav mig mer ro och hon o jag PM så att det inte kommer som en störelement i en tråd.......
Piccante
CITAT (Myosotis @ 22-10-2012, 13:37) *
Vill du med detta säga att du inte är samma person som fuchian?! Då kommer vi ingenstans. Hur kan du förvänta dig respekt och förståelse om du inte är ärlig?! thumbdown.gif

tummenupp.gif tummenupp.gif tummenupp.gif
Silos härjade runt på odla en gång i tiden när jag var ganska ny på forumet. Men silos har jag ändå väldigt stor respekt för, dels var jag inte själv drabbad då personligen men hon gjorde oxå avbön och förklarade sitt beteende då. Ugglis slingrar sig och fortsätter det eviga blånekandet och börjar älta igen...
Ugglemormor
Ta det nu lite lugnare, jag ponerar om olika möjligheter om framtiden och har lärt mig nu min läxa att jag har gått in i diskussíoner helr galet sätt.
Som Aqva har sagt till mig, låter vettigt, samt Elisabths förslag om efter op. tråd.....OBS, ingen gnälltråd från min sida, utan lyssna på andra som befinner sig i olika situatuoner och har många med smärtor.
De får "gnälla ut" om sitt och kan jag finnas till, det erbjuder jag.
Blir det inget av det så finns inte behovet, mycket enkelt.

Jag tänker inte stå till svars för något jag inte känner till..... whistling.gif

Men om jag måste ljuga ihop något för att någon blir tillfredstäld så tar vi alla nick sedan 1991 också med?
men sådan är jag inte......

Jag har bett om råd och förslag vad jag ska se upp med med mina tillägg och har fått vettiga svar, det är det enda jag är ute efter.
Hur gör man om jag börjar läsa på en intressant tråd och skulle ha själv något att komma med? Hur gör jag då smidigast utan att bli hinder på vägen?
pejori
CITAT (Ugglemormor @ 22-10-2012, 14:39) *
Ta det nu lite lugnare, jag ponerar om olika möjligheter om framtiden och har lärt mig nu min läxa att jag har gått in i diskussíoner helr galet sätt.
Som Aqva har sagt till mig, låter vettigt, samt Elisabths förslag om efter op. tråd.....OBS, ingen gnälltråd från min sida, utan lyssna på andra som befinner sig i olika situatuoner och har många med smärtor.
De får "gnälla ut" om sitt och kan jag finnas till, det erbjuder jag.
Blir det inget av det så finns inte behovet, mycket enkelt.

Jag tänker inte stå till svars för något jag inte känner till..... whistling.gif

Men om jag måste ljuga ihop något för att någon blir tillfredstäld så tar vi alla nick sedan 1991 också med?
men sådan är jag inte......

Jag har bett om råd och förslag vad jag ska se upp med med mina tillägg och har fått vettiga svar, det är det enda jag är ute efter.
Hur gör man om jag börjar läsa på en intressant tråd och skulle ha själv något att komma med? Hur gör jag då smidigast utan att bli hinder på vägen?

Ett litet tips är:

Håll dig till sanningen.
Håll dig så gott det går, till trådens ämne. Är själv dålig på det, men ska skärpa mig där. blush.gif
Alla inlägg måste inte vara en hel roman. dunno.gif

stavfel
Ugglemormor
Japp, jag är bara ute efter fler info/råd i forumet och inget annat. Det som blivit fel i läsarens ögon vill jag ju förbättra ........ inte rota i de långa inläggen hos Myo osv. ........ tummenupp.gif
silos
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-10-2012, 09:53) *
Silos det tjänar ingenting till att gräva i gamla trådar.

Då undrar jag varför du tar upp gamla saker då?

CITAT (Ugglemormor @ 22-10-2012, 15:24) *
Japp, jag är bara ute efter fler info/råd i forumet och inget annat. Det som blivit fel i läsarens ögon vill jag ju förbättra ........ inte rota i de långa inläggen hos Myo osv. ........ tummenupp.gif

Det går inte att vara alla till lags!
smiley_small_hug.gif
silos
CITAT (Aqvakul @ 21-10-2012, 13:18) *

Jag skall försöka att låta bli att skriva så mycket..... rotfl.gif
Motti
Avskrift ur Wikipedia om Mobbing :
Mobbing handlar i många fall om att skaffa sig makt.Studier visar att mobbare vanligen har gott självförtroende och begränsad empati(Olweus 1991)Mobbare trivs med den makt det innebär att kunna kontrollera och trakassera en annan individ.För att uppnå sitt mål behöver mobbaren den tysta massans hjälp,det vill säga betraktaren som höjer mobbarens status genom att avstå från att ingripa.
gnon49
CITAT (Motti @ 22-10-2012, 22:00) *
Avskrift ur Wikipedia om Mobbing :
Mobbing handlar i många fall om att skaffa sig makt.Studier visar att mobbare vanligen har gott självförtroende och begränsad empati(Olweus 1991)Mobbare trivs med den makt det innebär att kunna kontrollera och trakassera en annan individ.För att uppnå sitt mål behöver mobbaren den tysta massans hjälp,det vill säga betraktaren som höjer mobbarens status genom att avstå från att ingripa.

Visst har du fått dina fiskar varma allt emellanåt. Förhoppningsvis tillhör dom värsta övertrampen gårdagen. Fast du har ju inte varit svarslös precis naughty.gif
Motti
Ja då jag har fått mitt så det både räcker och bli över gnon49 ,men jag reagerar starkt när vuxna försöker trycka ner andra människor och förminska dom eller göra dom till åtlöje .Blev mobbad och slagen i skolan i 6 år så gott som varje dag därför biter jag ifrån som vuxen och låter inte någon sätta sig på mig ,i dag är jag en stark människa 000.gif Ingen sätter sig på mig som sakt .Den som känner mig vet att jag är en snäll och omtänksam människa som vill väl och gärna ställer upp och hjälper andra ,men de vet också att jag inte tål mobbing .
Blomstertanten
.
silos
CITAT (Blomstertanten @ 23-10-2012, 09:05) *
Att inte ha samma åsikt, vare sig det handlar om politik eller annat, är INTE mobbning!!!!!!!
Blir så jävla trött på att somliga kan bära sig åt hur fan som helst, men om nån eller några säger ifrån så ropas det genast om mobbning!!!
Men att vissa, som bara hoppar in med sina små gliringar, elakheter och överlägsenhet sen har mage att kritisera andra för deras uppträdande, då går fan skam på torra land!!!!
Nu har jag suttit på fingrarna så länge och näst intill slutat vara här på grund av detta, men nu måste jag få det sagt!

Det håller jag med om!
Ugglemormor
Tack alla ni som gett POSITIVT kritik.
Detta är inte på något sätt att vissa talar om till en annan hur man ska vara, utan min fråga om att BE OM RÅD,
Jag är som jag är, men ingen är fullkomlig, men de upprepade irritationerna ville jag ha hjälp med, och det kom vettiga saker att tänka på till framtiden, så det är gott med det. ........ tummenupp.gif
VitaFingrar
Har svårt för folk som skriker mobbing över minsta lilla. Gick med en tjej i högstadiet som påstod att jag, bland andra, mobbade och frös ut henne. Grejen var vi verkligen försökte inkludera henne i saker, men hon vägrade själv att umgås med oss. Minns en gång när jag och två till tjejer gick och satt oss vid samma lunchbord som henne, då när vi satt oss ner så BYTTE hon bord och gick och satt sig ensam igen istället.

Andra gånger när vi frågade om hon ville vara med att spela kort så satt hon med en stund och sen bara försvann hon mitt i spelen utan att ens säga hejdå.

En annan grej som var väldigt lustig var när jag frågade om hon ville följa med mig hem och umgås lite efter skolan så ville hon det, men dagen efter när vi skulle umgås båda två med en till tjej så sa hon till den andra tjejen "Ska vi säga att vi inte vill att Sara(jag) ska få vara med idag". Observera att detta som sagt var i HÖGSTADIET och inte i lågstadiet. Ändå sprang hon till lärarna och klagade över att hon inte hade några vänner. Nämen KONSTIGT!
pejori
Att inte ha samma åsikt, vare sig det handlar om politik eller annat, är INTE mobbning!!!!!!!
Blir så jävla trött på att somliga kan bära sig åt hur fan som helst, men om nån eller några säger ifrån så ropas det genast om mobbning!!!
Men att vissa, som bara hoppar in med sina små gliringar, elakheter och överlägsenhet sen har mage att kritisera andra för deras uppträdande, då går fan skam på torra land!!!!
Nu har jag suttit på fingrarna så länge och näst intill slutat vara här på grund av detta, men nu måste jag få det sagt!

Instämmer i vart enda ord!!! bravo.gif bravo.gif
Myosotis

Precis så känner jag också!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon