CITAT (Anki på Öland @ 25-10-2012, 09:45)

Är inte fråga om tolkningar eller läsa in undermeningar som jag pratar om utan sättet man framför åsikter. Tolka nu inte detta till något annat, jag menar sättet inte vad man tycker!! Det finns olika sätt att säga vad man tycker och en del har för vana att uttrycka sig på ett sånt sätt att många reagerar, inte på vad dom tycker utan sättet dom uttrycker det på. Om du inte förstår vad jag menar så var snäll att tolka det inte som om jag skriver något annat!
Jag för min del tror fortfarande att olika personer tolkar både texter i sig och sättet en åsikt framförs olika, kanske mycket beroende på tidigare erfarenheter och sammanhang. Jag är t.ex. ganska övertygad om att du och jag läser ut ganska olika saker ur samma text. Frågan blir då vem som har tolkningsföreträde.?
Sen är det ju förstås också väldigt olika mellan olika individer vad som stör oss, eller hur?
Själv blir jag mest störd när någon tillrättavisar/undervisar/ bemöter vuxna människor så som om de vore skolbarn.
Det är säkerligen något helt annat som stör dig mest.
Gita
CITAT (herkules @ 25-10-2012, 09:13)

vi är vuxna, jag vill inte bli uppfostrad i hur jag ska framföra mina åsikter. kan jag framföra dem muntligt till människor så räknar jag iskallt med att de kan läsas också. sen är mottagarens reaktion dens problem. om det blir problem.
Jag tycker att du har helt rätt.
Gita