Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > "Så mycket bättre" vad tyckte ni om det ?
          Anma
          Inlägg 30-10-2012, 21:58
          Länk hit: #61

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Klint @ 30-10-2012, 18:14) *
          Nej du Anma där har du fel!
          Hon är singel, såg henne hos Alex Schulman igår,och jo hon kan tänka sej en man.

Nu är det inte min åsikt att det var det hon var ute efter i programmet absolut inte, det är hennes stil något som inte stör mej det minsta!

Kunde bara inte hålla mej från att kommentera!

Jag hänger inte med! Hon hade en flickvän förut i alla fall. smile.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 30-10-2012, 22:48
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Som Sylvia betede sig när de var i smedjan och skulle smida en fågel tllsamans ,hon gick och satte sig i bilen människan confused.gif men jag tror filmteamet sa till henne för efter en stund kom hon lomanes tillbaks ,man beter sig inte så i en grupp men hon tyckte väl det var för skitit för henne och inte värdigt för en diva .Har aldrig gillat henne måste jag säga ,men det ska bli intressant att se hur det blir när hennes dag kommer confused.gif Och jag ser väldigt fram emot Ugglas dag smile.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 30-10-2012, 23:14
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 30-10-2012, 22:48) *
          Som Sylvia betede sig när de var i smedjan och skulle smida en fågel tllsamans ,hon gick och satte sig i bilen människan confused.gif men jag tror filmteamet sa till henne för efter en stund kom hon lomanes tillbaks ,man beter sig inte så i en grupp men hon tyckte väl det var för skitit för henne och inte värdigt för en diva .Har aldrig gillat henne måste jag säga ,men det ska bli intressant att se hur det blir när hennes dag kommer confused.gif Och jag ser väldigt fram emot Ugglas dag smile.gif

Tänkte just på Uggla idag. förutom vid sitt genombrott då han var lite mer punkig så har han egentligen skrivit låtar i 30 år som nästan låter likadant och går i samma takt. Han är inte omusikalisk men jag ser honom som en föregångare till Markoolio ungf när det gäller avtrycket. Jag hoppas att Magnus Uggla får göra Eviva Espana! Den låten hade nog passat han bäst då den är ganska svängig och lite gapig som hans musik ofta är. Ska bli kul att se Sylvias dag.

CITAT (Gita @ 30-10-2012, 18:25) *
          Jag tyckte förstås att Pugh som vanligt var outstanding, Uggla och Miss Li var riktigt bra, övriga väldigt slätstrukna. Ja, Darin har ju förstås en fantastisk röst men är väldigt opersonlig och Maja mördade/totalförstörde en egentligen fantastisk låt., riktigt dålig m.a.o.
          Gita

Undrar om inte Darin alltid har lidit av blyghet? Under idol-tiden var han nog lite generad för tandställningen och var ganska fåordig. Men han verkar alltid sympatisk även om han inte säger mycket. Tråkigast tyckte jag Olle Ljungström verkade i första programmet.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 30-10-2012, 23:20
          Länk hit: #64

Medlem

Det bästa med "Så ska det låta "är att man blir nästan tagen på sängen av alla tolkningarna för en del av dom har varit mycket bättre än orginalet ! Tror det här gänget får svårt att leva upp till förra omgången !

Citera
          Motti
          Inlägg 04-11-2012, 01:30
          Länk hit: #65

Medlem

Blev helt nockad av Magnus Uggla i kväll:) all sin da vad den lille mannen kan både att tolka känslor och ge röst jösses vilken röst han har ,han skakade om mig ordentligt i kväll i min Far !
          g.gif Och Darrin dom var klart bäst !Sylvia Vrethammar gick och gömde sig igen när det inte passade !

Citera
          Monaxe
          Inlägg 04-11-2012, 02:24
          Länk hit: #66

Medlem
          Antal inlägg: 3 326
          Medlem nr: 12 962

Magnus Uggla var helt fantasisk i sin tolkning av "jag och min far" Miss Li var också bra, sen tyckte jag inte de andra stack ut speciellt mycket...

--------------------
          Monaxe zon 2 på västkusten

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 04-11-2012, 02:26
          Länk hit: #67

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

Såg tyvärr bara slutet där Magnus Uggla sjöng . Oj så bra tolkat men tänk också på texten , vilken oerhört gripande text !!!

Olle är ganska ny bekantskap för mig men vilken text han skrivit om detta svåra ämne , otroligt bra !

Redigerat av mamamaggan: 04-11-2012, 11:25

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Natur liv
          Inlägg 04-11-2012, 09:04
          Länk hit: #68

Medlem
          Antal inlägg: 8 739
          Medlem nr: 43 937

Kvällens höjdpunkt var helt klart Magnus Uggla, så gripande tolkning! Tänkte också på hur pigg Sylvia är, att hon orkar, hon är ändå 16 år äldre än dagens huvudperson. Jag uppfattade dem nästan som jämngamla tidigare.

--------------------
          Livet är härligt när man kan njuta av frukostkaffet till fågelkvitter och dofterna från kryddodlingen.

Citera
          pejori
          Inlägg 04-11-2012, 09:43
          Länk hit: #69

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Motti @ 04-11-2012, 01:30) *
          Blev helt nockad av Magnus Uggla i kväll:) all sin da vad den lille mannen kan både att tolka känslor och ge röst jösses vilken röst han har ,han skakade om mig ordentligt i kväll i min Far !
          g.gif Och Darrin dom var klart bäst !Sylvia Vrethammar gick och gömde sig igen när det inte passade !

Jag med. Så bra tolkat.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 04-11-2012, 11:34
          Länk hit: #70

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

Flyttat inlägg som hamnat i fel tråd till arg-tråden.
          /mod

Citera
          Gita
          Inlägg 04-11-2012, 12:49
          Länk hit: #71

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Som många andra så tycker jag att Uggla var bäst även den här gången, tätt följd av Pugh och Miss Li.
          Om Olle visste jag inte mycket innan men han är ju en fantastisk låtskrivare (gillar dock inte hans röst) och en spännande människa som räcker ut tungan åt det politiskt korrekta och går sin egen väg.
          Gita

Citera
          sqrulan
          Inlägg 04-11-2012, 13:48
          Länk hit: #72

Medlem
          Antal inlägg: 3 211
          Medlem nr: 9 264

Olle var mer intressant än vad jag visste och Ugglas tolkning var bäst tycker jag, tårarna flödade! Sylvias tolkning tyckte jag var menlöst och även Miss Li var en besvikelse men man kan ju inte ligga på topp jämt!
          Jag som inte är en Uggla idol får faktiskt en rose.gif ros av mej.

Edit/ skrev fär då jag skulle skriva får! rolleyes.gif

Redigerat av sqrulan: 04-11-2012, 13:50

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 04-11-2012, 20:19
          Länk hit: #73

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

Jag har visserligen alltid sett på Magnus Uggla som en kul prick med underfundiga låttexter, men nu fick man även se en helt annan sida av honom. Jag tyckte att hans låttolkning var kvällens höjdpunkt. Bara så underbart naket och känsloladdat.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 04-11-2012, 21:11
          Länk hit: #74

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 04-11-2012, 20:19) *
          Jag har visserligen alltid sett på Magnus Uggla som en kul prick med underfundiga låttexter, men nu fick man även se en helt annan sida av honom. Jag tyckte att hans låttolkning var kvällens höjdpunkt. Bara så underbart naket och känsloladdat.

Ja, mig grep sången djupt. Min pappa gick bort för sju år sedan och jag saknar honom så. Han var en stor, stark, bullrig och framfusig livsnjutare, som älskade vin , kvinnor och sång men mest älskade han oss, mig, mina bröder och vår mamma. Det han givit mig och mina bröder är en obändig tro på oss själva, att vi duger precis som vi är.
          Precis som Uggla hann jag inte ta farväl av pappa, han gick bort en lördagkväll, nästan 90 år gammal efter att intagit en god middag och sin sedvanliga lördagswiskey.
          Gita

Citera
          Lady Hamilton
          Inlägg 05-11-2012, 17:20
          Länk hit: #75

Medlem
          Antal inlägg: 9 435
          Medlem nr: 3 363

Även jag kollar på programmet tummenupp.gif i Lördags var som ni andra också skrivit Uggla helt out standing men jag gillade även Darins låt

--------------------
          Bor och Odlar i zon4-5 ...tips hur man sår penseér finns i mitt album.....
          Penseé album

Citera
          Motti
          Inlägg 06-11-2012, 00:05
          Länk hit: #76

Medlem

Tror det var många som blev starkt berörda av Ugglas låt av många orsaker .Själv har jag en far som inte bryr sig och har slutat höra av sig både till mig och barnen ,så det berör när någon har en så stark relation till sin far något som jag inte fick uppleva !jag och många andra med mig tyvär .

Citera
          Biggan_
          Inlägg 06-11-2012, 00:22
          Länk hit: #77

Medlem
          Antal inlägg: 35 147
          Medlem nr: 5 447

Jag får nog sätta mej en kväll och kika på programmet. Ser nästan aldrig på TV.

--------------------
          Biggan
          Systematik är att sätta den ena foten framför den andra när man går och inte tvärtom.
          Eyvind Johnson

Citera
          Motti
          Inlägg 06-11-2012, 00:55
          Länk hit: #78

Medlem

Gör det Biggan tummenupp.gif det är ett himmla fint program med mycket känslor men ta fram en näsduk också för säkerhets skull -cry-.gif

Citera
          Piccante
          Inlägg 06-11-2012, 10:34
          Länk hit: #79

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Lady Hamilton @ 05-11-2012, 17:20) *
          Även jag kollar på programmet tummenupp.gif i Lördags var som ni andra också skrivit Uggla helt out standing men jag gillade även Darins låt

Tyckte förra avsnittet var lite sådär. inte många låtar som gjorde större intryck på mig. Jag har inte lyssnat så mycket på Olle men visst kände jag igen många av hans hits. Uggla gjorde ju en helt egen version som blev väldigt känslosam. klart den som gjorde störst intryck. Sen gillade jag även Miss Li och Darins version av Apan som liknar dig lät som en perfekt dans-version för 2000-talet. De andra var bleka. Syliva minns jag inte ens vilken låt hon gjorde och Pugh var lite besvikelse med.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 17-11-2012, 21:23
          Länk hit: #80

Medlem

I dag knep Darrin mitt hjärta men Miss Li slog nock out på mig ! jäkla i min låda vad hon gjorde den låten bra smiley_small_hug.gif otroligt !

Citera

6 sidor V  « < 2 3 4 5 6 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 05-09-2025, 06:12

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon