|
Jag tyckte vi fick höra mycket bra musik särskillt hon Linda med hatten var suverän !Men Sylvia Vrethammar verkade lite malplaserad i den här omgången .
Ja, Sylvia kunde man hoppat över, annars var det bra! Miss Li fick mig att gråta och Darin är ju bara bäst. Så ung och sån talang. Uggla är alltid Uggla och Pugh är Pugh. Ljungström har jag svårt för men ger inte upp hoppet där...
Hon med Hatten var det Miss Li ?ja de snickrade ihop mycket fin musik i kväll
CITAT (Motti @ 27-10-2012, 23:28)  Hon med Hatten var det Miss Li ?ja de snickrade ihop mycket fin musik i kväll  Jajemen! My heart goes boom
Tyckte det var en start över förväntan faktiskt. Skönt med lite blandad sammansättning och det får man ju säga att det var! Gillade speciellt miss Li, tyckte faktiskt att Uggla gjorde bra ifrån sig också. Har lite svårt för Darin dock, för mig är han för mycket småflicksidol, men han kanske växer med denna säongen. Pugh är ju alltid Pugh, ett låtsnickrarsnille
Vet inte hur ni andra tyckte !men Pugg verkade vara slirig påverkad ?Den som gjorde störst intryck på mig i kväll var MISS LI  Darin och Uggla .Föresten visste ni att Darin var den förste att vinna IDOL Sverige ? Måste säga att jag tyckte att Sylvia Vrethammar var väldigt malplaserad i det gänget ,tyckte också hon visade divalater när de var på smedjan ,hon gick och satte sig i bilen i stället för att medverka .Sylvia Vrethammar är ju också igentligen Jazz sångerska och platsar inte i det här gänget alls .
mamamaggan
27-10-2012, 23:34
För mig är Sylvia alltid malplacerad , en stel och självupptagen person .
Uggla är Uggla , alltid bara som han är, Miss Li var bra men den andra tjejen , Maja Ivarsson heter hon väl , var en ny och fascinerande bekantskap .
Darin har lite av Barbies kille Ken över sig , en dockpojke med noll utstrålning fast med bra röst som han kunde göra mycket mer av om han släppte på mera.
Olle kändes lite " skör " och udda, synd.
Men Pugh och hans låtar , wow ! Tråkigt att man så klart och tydligt kunde se hur hans liv satt sina spår men det han har gjort musikaliskt är bara så bra. Hans röst känner man alltid igen gudskelov !
Tillbakablickarna gav mig tårar i ögonen , ack " ljuva " ungdomstid när man inte hade så mycket bekymmer utan nästan bara levde för dagen . En av de bästa kompisarna hette Lena , gissa vilken som var hennes låt.
Programidén är bra, vi får se både gamla och nya begåvningar . Tolkningarna av varandras låtar är oftast jättebra , man får en annan uppfattning p g a det och kan helt plötsligt uppleva texterna på ett nytt sätt.
Många av tolkningarna blir ju bättre än orginalen :)Hon Ivarsson tyckte jag gav ett "billigt"intryck ,har man en bra röst behöver man inte visa upp sina atrebut för att få poäng ,tyckte hon uppträde som en slampa faktiskt .
CITAT (Motti @ 28-10-2012, 00:30)  .Föresten visste ni att Darin var den förste att vinna IDOL Sverige ? Det stämmer inte, Darin kom tvåa i Idol 2004, vann gjorde Daniel Lindström.
mamamaggan
27-10-2012, 23:52
Där tycker vi olika . Om vi inte fått se henne , bara höra , vad hade du tyckt då ?
Just hennes uppträdande , som var så tydligt just ett uppträdande , gillade jag. Man måste kunna se " under " masken " ibland.
Det finns så olika sätt att " visa " upp sig och jag reagerade nog mera på t ex på hur en programledare, som jag inte kommer på namnet just nu , tidigare alltid hade kläder där hennes bröst nästan hängde utanför .
Det var ett program där man skulle lösa något korsord har jag för mig men jag har sett att hon numera har " stoppat " in dem.
Om man klär sig så som programledare , där det är så tydligt malplacerat , för ett " familjeprogram " så känns det för mig som om det är något som är fel och att hon bara ville visa upp sina " tillgångar " för att få uppmärksamhet för något fysiskt eftersom hon inte hade så mycket " psykiskt " att komma med.
Ja ha så var det nog ! Daniell var väl han som hade rött hår och va i all sin da tog han vägen föresten ?Darin är kvar men Daniell är bortglömd !kanske inte var rätt vinnare då !
mamamaggan
27-10-2012, 23:56
CITAT (Motti @ 28-10-2012, 00:54)  Ja ha så var det nog ! Daniell var väl han som hade rött hår och va i all sin da tog han vägen föresten ?Darin är kvar men Daniell är bortglömd !kanske inte var rätt vinnare då ! Va ??? Aha , jag såg inte inlägget från Monaxe .
Tycker hon Ivarson var för jäkla vulgär !dont like at all:(
mamamaggan
28-10-2012, 00:15
Vi har nog inte samma uppfattning av vad som är vulgärt.
Vad hon gjorde ingick i hennes " image " som artist men som jag skrev förut så tyckte jag det var opassande när den där programledaren alltid hade kläder där hennes bröst nästan hängde utanför för det fanns ingen som helst anledning att ha det så.
Om en skådespelare spelar en roll där det krävs att h*n är " vulgär " är då skådisen vulgär ? Inte för mig iaf.
mamamaggan
28-10-2012, 03:36
Ja hon var det fast inte i det programmet.
Nu hamnade vi lite OT men som sagt , jag tyckte inte att det var " vulgärt " av Maja att hålla sig till sin image .
Aqvakul
28-10-2012, 08:41
Jag hade tyvärr inte möjlighet att se årets premiärprogram. Tänkte jag kunde få en uppfattning om hur programmet utfallit musikaliskt i denna tråd. Men här hittar jag mest en massa personligt tyckande om klädsel och vidlyftigt levende, eller att någon var "malplacerad".
Handlar inte hela programidén om att det kan skapas någon form av skön symbios, någotslags mervärde, när en artist tolkar en annan artist låt?
Hur tyckte ni det fungerade?
Anki på Öland
28-10-2012, 09:07
Har ju ingen TV men såg från en länk på fb hur Darin sjöng Pughs Stockholm - jättebra och Pugh såg nöjd ut!
Aqvakul
28-10-2012, 09:21
CITAT (Anki på Öland @ 28-10-2012, 09:07)  Har ju ingen TV men såg från en länk på fb hur Darin sjöng Pughs Stockholm - jättebra och Pugh såg nöjd ut!
Man kan se premiärprogrammet gratis i 6 dagar till på tv4 Play. Så mycket bättre på tv4play
Tack, älskar programmet. Missat att det var igång igen men nu har jag sett det på tv4 play och det verkar lika lovande som tidigare år. Positiv överraskning var Darin. Har missat att han sjunger så pass bra. Hade läst här tidigare och blev även positivt överraskad av Sylvia. Underbar röst till den låten. Miss Li. var ju som alltid brs. Hon blir väl som det Laleh var förra året.
andersen
28-10-2012, 12:11
Ja det är ett bra program, nu är det ju ingen tävling, men jag tycker att Sylvia var bäst och dom andra var mycket bra.
Tyckte programmet var bra. Darin var helt klart den bäste. Hade gärna bytt ut Sylvia mot t.ex. Lill Lindfors, men man kan inte få allt.
Natur liv
28-10-2012, 15:28
En härlig blandning och många musikminnen lockas fram. Just att det är musiker från olika tider och musikstilar som sjunger varandras låtar är ju det som skapar något nytt. Kanonbra program och jag ska se varenda avsnitt.
mamamaggan
28-10-2012, 15:50
CITAT (Aqvakul @ 28-10-2012, 09:41)  Jag hade tyvärr inte möjlighet att se årets premiärprogram. Tänkte jag kunde få en uppfattning om hur programmet utfallit musikaliskt i denna tråd. Men här hittar jag mest en massa personligt tyckande om klädsel och vidlyftigt levende, eller att någon var "malplacerad".
Handlar inte hela programidén om att det kan skapas någon form av skön symbios, någotslags mervärde, när en artist tolkar en annan artist låt?
Hur tyckte ni det fungerade? Det fanns mervärde i några av tolknngarna men symbiosen kom av sig tyckte jag. Maja , Miss Li och Uggla gjrode bra versioner där jag personligen gillade Maja mest , hon tog ut svängarna och gjorde verkligen sin version . Darin och Sylvia tyckte jag gav minst , Darin håller tillbaka för mycket fast han har en bra röst , och Sylvia tycker inte jag har något att ge alls som artist . För mig räcker det inte att ha en bra röst , man måste ha någon utstrålning också , någon mening med vad man sjunger och hur man gör det.
sqrulan
28-10-2012, 18:15
 Jag tyckte att det var en bra start och blev väldigt berörd av alla minnen man har av Pughs låtar, sen så tyckte jag att Miss Li var bäst för hon sjöng verkligen direkt från hjärtat. Oj vad hon tog i, jag började nästan gråta så otroligt bra var hon!
Både min man o jag tycker om detta program just för att det inte är någon tävling  Härligt att få höra hur de andra tolkar "dagens persons" musik o låtar o de är duktiga får jag säga. Så får man ibland lite annan syn på "dagens person" beroende på frågor som de andra ställer. Alla är duktiga på sitt sätt, tror det är därför vi tycker om programmet.
Jag tittade på reprisen i eftermiddags.Pugh hör till min tidiga ungdom så han är min favorit men nu har vi ju inte hört honom än.Men den som gjorde starkast intryck var Miss Li mycket starkt! Maja var också mycket bra! De andra blir nog inga favoritversioner för mej,men ska bli spännande att höra mer
Jag tror vi har mycket skön musik och härliga tolkningar att se fram emot  man har ju trott att en låt i stort set bara kan göras på det viset som sångaren gjort den !men i och med "Så ska det låta "så har vi lärt oss att variationerna kan vara stora och bli bättre än orginalet  Jo Miss Li kan nog bli årets version av Lale ,mycket känsla i sånge som berör .Men va sjutton !vem fick för sig att Sylvia Vrethammar skulle plattsa i det sällskapet ? När de skulle skita ner sig och smida järnfåglar så gick hon och satte sig i en bil ! passade det inte damen för hon inte tyckte det var pinsamt eller vad det nu va ?Nä bort med henne hon har inget att tillföra i det gänget alls som jag ser det !
Aqvakul
29-10-2012, 00:44
CITAT (Motti @ 28-10-2012, 23:36)  Jag tror vi har mycket skön musik och härliga tolkningar att se fram emot  man har ju trott att en låt i stort set bara kan göras på det viset som sångaren gjort den !men i och med "Så ska det låta "så har vi lärt oss att variationerna kan vara stora och bli bättre än orginalet  Jo Miss Li kan nog bli årets version av Lale ,mycket känsla i sånge som berör .Men va sjutton !vem fick för sig att Sylvia Vrethammar skulle plattsa i det sällskapet ? När de skulle skita ner sig och smida järnfåglar så gick hon och satte sig i en bil ! passade det inte damen för hon inte tyckte det var pinsamt eller vad det nu va ?Nä bort med henne hon har inget att tillföra i det gänget alls som jag ser det ! Sylvia har många kvaliteter som sångerska, men är kanske inte en sån personlighet som man tar till sitt hjärta så där omedlebart. Men vad vet vi om hennes bakgrund, vilka är vi att döma ut hennes personlighet?
Tänkte precis på det, ska ge Sylvia en chans. :-)
Jag tänkte väl mer som att det var malplaserat att sätta en Jazz sångerska bland en massa rock artister !Tycker inte hon hör dit bara !och föresten var har hon varit de sista 15-20 åren ?
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:54)  Jag tänkte väl mer som att det var malplaserat att sätta en Jazz sångerska bland en massa rock artister !Tycker inte hon hör dit bara !och föresten var har hon varit de sista 15-20 åren ? I tyskland...
Aqvakul
29-10-2012, 00:59
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:54)  Jag tänkte väl mer som att det var malplaserat att sätta en Jazz sångerska bland en massa rock artister !Tycker inte hon hör dit bara !och föresten var har hon varit de sista 15-20 åren ? De andra är väl ganska olika sinsemellan också. Det är väl skillnaderna som är intressanta. Att hon varit borta en tid gör henne definitivt inte mindre intressant, snarare blir man lite nyfiken.
Men hon är deffenitivt ingen rock brud ! därför är hon malplaserad i det gänget !
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 01:04)  Men hon är deffenitivt ingen rock brud ! därför är hon malplaserad i det gänget ! Miss Li är inte särskilt rockig hon heller. Inte Darin heller. Eller Olle Ljungström.
Aqvakul
29-10-2012, 01:18
Då hade väl aldrig Sven Thomas Magnusson platsat?
sqrulan
29-10-2012, 08:33
Jag tycker att det är kul att Sylvia är med och jag blev förvånad över att hon bara blir vackrare och vackrare ju äldre hon blir hon har aldrig varit min idol och hennes musik är inte i min smak men det blir kul att få höra hur andra ska tackla hennes låtar. Tjusningen är ju att få se hur dom tolkar varandras låtar och gör om dom, ska bli intressant att se Pugh t.e.x tolka Darin.
Men programmet redovisade en bra förklaring till varför hon gick och satte sig i bilen. Sylvia sa att hon hade varit med om en brand som smedjan påminde henne om.
Aqvakul
29-10-2012, 10:16
CITAT (Rihane @ 29-10-2012, 10:01)  Men programmet redovisade en bra förklaring till varför hon gick och satte sig i bilen. Sylvia sa att hon hade varit med om en brand som smedjan påminde henne om. Precis!
Jag tycker att det är ett jättebra gäng, älskar Pugh och hade hoppats att få höra Storseglet (tror jag att den hette), den enda jag ev skulle byta ut är Maja, fast hon kanske tar sig. Darin är bara såå söt
sqrulan
29-10-2012, 12:53
 Ja Maja visade ju verkligen upp sig inför "gubben" Pugh ha ha ha... Lyssnar just nu på Miss Li på radion!
CITAT (sqrulan @ 29-10-2012, 12:53)   Ja Maja visade ju verkligen upp sig inför "gubben" Pugh ha ha ha... Lyssnar just nu på Miss Li på radion!  Jag tror att det är en del av Majas scenuppträdande att vara så där utmanande, som Lena PH också har. Maja har flickvän så hon är nog inte ute efter att få nån karl i säng i alla fall.
mamamaggan
29-10-2012, 14:04
CITAT (Aqvakul @ 29-10-2012, 01:18)  Då hade väl aldrig Sven Thomas Magnusson platsat? Har inte han redan varit med ?
Aqvakul
29-10-2012, 14:49
CITAT (mamamaggan @ 29-10-2012, 14:04)  Har inte han redan varit med ? Visst, Thomas Di Leva medverkade 2010 tillsammans med Plura, Petra "September" Marklund, Barbro "Lill-Babs" Svensson, Petter, Lasse Berghagen och Christer Sandelin. Han "platsar" väl inte i någit musikaliskt fack, ändå bidrog han till att programmet blev en dundersuccé...
mamamaggan
29-10-2012, 17:38
CITAT (Aqvakul @ 29-10-2012, 14:49)  Visst, Thomas Di Leva medverkade 2010 tillsammans med Plura, Petra "September" Marklund, Barbro "Lill-Babs" Svensson, Petter, Lasse Berghagen och Christer Sandelin. Han "platsar" väl inte i någit musikaliskt fack, ändå bidrog han till att programmet blev en dundersuccé... Klart han platsade , vad man än tycker om honom så har han en sådan stil och utstrålning så honom kan man sätta tillsammans med vem/vilka som helst .
Aqvakul
29-10-2012, 17:51
CITAT (mamamaggan @ 29-10-2012, 17:38)  Klart han platsade , vad man än tycker om honom så har han en sådan stil och utstrålning så honom kan man sätta tillsammans med vem/vilka som helst . Håller helt med dig! Tog det som ett exempel på att man kan vara annorlunda, men ändå platsa... Lite polemik gentemot Mottis påstående att Sylvia Vrethammar var malplacerad eftersom hon snarare är jazzsångerka än rocker...
CITAT (Motti @ 29-10-2012, 00:54)  Jag tänkte väl mer som att det var malplaserat att sätta en Jazz sångerska bland en massa rock artister !Tycker inte hon hör dit bara !och föresten var har hon varit de sista 15-20 åren ? Inte är det väl enbart Rockartister som deltar i "så mycket bättre", i så fall är ju hela konceptet misslyckat från början. Lillbabs och Lasse Berghagen som var med i första omgången är väl ändå inga rockartister? Meningen är ju att musiken ska tolkas olika, beroende på vilken låt som framförs. Tycker ditt dissande av Sylvia Wrethammar är lite taskigt faktiskt, hon kan ju tolka muskiken på sitt sätt, och hon är en duktig sångerska. Hon tillhör abslout inte mina favoriter men ger ju en intressant touch på det hela.
mamamaggan
29-10-2012, 19:54
CITAT (Aqvakul @ 29-10-2012, 17:51)  Håller helt med dig! Tog det som ett exempel på att man kan vara annorlunda, men ändå platsa... Lite polemik gentemot Mottis påstående att Sylvia Vrethammar var malplacerad eftersom hon snarare är jazzsångerka än rocker... Personligen tycker inte jag att Sylvia är jazzsångerska utan snarare schlagersångerska och då med tysk stil , hon lever ju sedan länge i Tyskland. Inget fel på den stilen utan bara ett konstaterande.
CITAT (Monaxe @ 29-10-2012, 19:24)  Inte är det väl enbart Rockartister som deltar i "så mycket bättre", i så fall är ju hela konceptet misslyckat från början.
Lillbabs och Lasse Berghagen som var med i första omgången är väl ändå inga rockartister? Meningen är ju att musiken ska tolkas olika, beroende på vilken låt som framförs.
Tycker ditt dissande av Sylvia Wrethammar är lite taskigt faktiskt, hon kan ju tolka muskiken på sitt sätt, och hon är en duktig sångerska. Hon tillhör abslout inte mina favoriter men ger ju en intressant touch på det hela.  Schlagersångerska, absolut...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|