Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

9 sidor V  « < 7 8 9  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Svenskt kött eller import ?
          Aqvakul
          Inlägg 16-12-2012, 01:44
          Länk hit: #161

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 15-12-2012, 02:25) *
          Sverige är det enda landet i Eu som har hårda vintrar som gör det svårt för köttdjur att gå ute året runt .I Irland Brasilien Nya Zeland osv där går djuren ute året runt och därför är inte djurhållningskostnaderna lika höga !därav billigare drifft och billigare kostnader .Vi köper aldig impoterat kött .

CITAT (Motti @ 07-11-2012, 19:42) *
          Vilket föredra ni ? själv köper jag i stort set bara svenskt kött med få undantag kan det hända att det blir Dansk fläskfile på sommaren då vi är många .Köpte en vaccumförpackad Entrecote på Willys som det stog Naturkött på det var det sämsta smörja till Entrecote jag set ,när jag öppnat förpackningen var det en stor sleta sladdrig och fyll av hinnor ,fick ut en liten ynka riktig köttbir och den var superseg :(aldrig mer !
          Nu har vi hittat en Bonde som vi köper både fläskkött av stämplat och besiktigat och det är att föredra på många vis vi ger 45 kr kilot då är allt styckat och klart för infrysning .
          Personligen tycker jag det är viktigt att stötta Svenska Bönder så vi slipper allt impoterat kött !lite vansinigt att impotera från tex Nya Zeland eller Brazilien när vi har bra kött här !

CITAT (Motti @ 24-11-2012, 23:06) *
          Vi har köppt så kallat kött från Brasilien och det köttet är rena rama smörjan !superstressat sladdrigt och fullt av senor och hinnor !köper aldrig mer det kan jag säga .I dag syndade jag och köpte en dansk fläskfile Willys här har öppnat spliter ny affär så de sålde Dansk fläskfile för 30 kr kilot !och mest var det för allt var nytt och man inte hittade och jag och min vännina hade varit typ 7 timmar på A6 ,man ville bara hem.

Jag får inte ihop det riktigt!

Redigerat av Aqvakul: 16-12-2012, 01:47

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 16-12-2012, 03:32
          Länk hit: #162

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Är väl inte så svårt att få ihop Aqva ! importkött är smörja bara sletor och för det mesta sönderstressat .Med undantag för Dansk fläskfile då som vi väldigt sällan köper . Väldigt vilken energi du lagt ner på att samla mina utalanden confused.gif

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 16-12-2012, 08:06
          Länk hit: #163

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 16-12-2012, 03:32) *
          Är väl inte så svårt att få ihop Aqva ! importkött är smörja bara sletor och för det mesta sönderstressat .Med undantag för Dansk fläskfile då som vi väldigt sällan köper . Väldigt vilken energi du lagt ner på att samla mina utalanden confused.gif

Krävdes väldigt lite energi, men man bör kanske akta sig för väldigt kategoriska påståenden (särskilt om man dementerar dem på annat håll). naughty.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          ryss_борис
          Inlägg 16-12-2012, 15:56
          Länk hit: #164

Medlem
          Antal inlägg: 523
          Medlem nr: 29 572

CITAT (Motti @ 16-12-2012, 01:29) *
          Ursäkta ryss men en då har du inte koll på hur kött ska bete sig när du skär i det ! Kolla på Morberg på sjuan .

Vad sjutton grundar du det uttalandet på?

Tro mig, när jag bodde i *** brukade jag äta mer kött på en vecka än du troligen någonsin gjort på en månad, så jag har garanterat bättre koll på än de flesta vad som utmärker gott kött.

Redigerat av ryss_борис: 16-12-2012, 15:57

Citera

9 sidor V  « < 7 8 9
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 13-08-2025, 01:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon