Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Nån som lagt glastak på förrådet?, göra orangeri billigt
          Lavin
          Inlägg 13-11-2012, 13:52
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 320
          Medlem nr: 13 034

Jag har drömt om ett växthus/orangeri i en 15 år nu, men det blir liksom aldrig av för pengarna och tiden behövs till mer "riktiga" behov. Jag vill ha det för att kunna förlänga fikasäsongen, och driva upp perennfröer.

Jag har dock ett förråd på tomten, murat i lecablock, betonggolv och med ett ordentligt tegeltak. Ytan är 6x6 kvm och vi använder en del av ytan till vedbod, förvaring av utemöbler och saker som borde slängas.

Min tanke är att ta hälften till ett orangeri, sätta upp en skiljevägg mot nock (grön linje) och byta taket till glastak eller plast. Sen att vartefter sätta in fönster i fasaden, för att få åtminstone ett fönster i vardera gaveln och en glasad dörr och ett fönster på långsidan.

Bifogad fil  f_rr_det.jpg ( 14.17k ) Antal nedladdningar: 10

Blir det för lite ljus med ett plasttak? känns som lättast att billigast att lägga på det, kan inte tänka mig att takstolarna sitter så tätt att det gått att glasa direkt på dom, isåfall hade man nog behövt regla fler.

Jag vill ha det så enkelt som möjligt, så att det faktiskt blir av, men man vill ju inte bara ha ett förråd med lite mer ljus =)

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 03:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon