Det jag egentligen saknar mest just nu är någon att diskutera saker med. Jag är ju engagerad i hälsofrågor och samhällsfrågor och även om många här inte gillar mina trådar om hälsa så ser jag ju på nätet att det intresset har vuxit lavinartat bland allmänheten under senare år.
Förr var jag med i en miljögrupp men jag vet inte ens om Miljöförbundet finns längre. I den gruppen fick jag många vänner varav jag har kontakt med en fortfarande. Han bor dock 100 mil från mig.
Dom som är politiskt engagerade är ofta roliga att prata med för då behöver jag inte hålla igen. En äldre man som jag blev bekant med när jag var ute och promenerade här för några år sedan ville att jag skulle bli aktiv i hans parti men att välja ett parti och arbeta för hela paketet vill jag absolut inte.
Jag har varit mycket engagerad i Naturskyddsföreningen där jag bodde tidigare men det var mest gubbar och jag var det första kvinnan i styrelsen någonsin. Föreningen hade funnits i över 50 år...
Någon grupp som är engagerad i mat och hälsa känner jag inte till att det finns här i trakten så enda sättet är att bilda en själv. Vi letar dock hus i andra kommuner så jag har inte gjort det men nu har vi fastnat här i 7 år...
När jag var ung tyckte jag det var mycket lättare att bli så mycket vän med människor så man umgicks och bjöd hem varandra. Frågan är dock om det är det jag vill egentligen men det får väl ge sig i så fall. Jag läste i en lite bok igår kväll som jag hittade på second hand. Vänskapsfaktorn heter den. Hon skriver att dom jag har många vänner prioriterar relationer framför allt annat och jag har nog lite för mycket egna intressen för att göra det. En kombo vore förståss kul