CITAT (Motti @ 05-01-2013, 00:44)

Då kan man fråga sig hur ni bor ,villa lägenhet på landet ? Jag bor på landet i en lite by med 13 åretruntboende resten är sommarstugeägare här .Mina eller våra åretruntgrannar är jätteviktiga för oss här vi hjälps vi åt med mycket i byn ger varandra alltid ett handtag om någon behöver hjälp , vi hjälper varandra med att sätta i båtarna på våren och mycket annat lånar varandra verktyg skjuts osv .Det där att ensam är stark är inte sant !alla behöver vi goda grannar och goda vänner .Det där att sköta sig själv håller inte på landsbyggden ,kommer en dag i våra liv då vi kanske behöver hjälp av en granne på något vis .
Det gäller ju att ha tur om man skall hamna i en så fin gemenskap. Vi letar hus på landet och man har ju inte så stor möjlighet att sondera terrängen i förväg om man inte känner en kotte på platsen.
Ett ställe som vi tittade på hade en granne som min sambo var lite bekant med men vi köpte inte det stället eftersom de planerade vindkraftverk inom 1 km därifrån. Nu har en annan granne ansökt om att få starta en stenkross. Vilken tur att vi inte köpte den gården och satsade allt på det stället