Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Bearbetning av det förflutna
          *Stintan*
          Inlägg 15-12-2012, 13:32
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (silos @ 15-12-2012, 12:55) *
          Du har rätt att stackars dig mentalitet inte är bra!
          Så här facit i handen så hade jag behövt mycket mothugg under åren då jag tyckte synd om mig själv och här fick jag ju det i början av min tid här!Och det är jag mycket tacksam för!!!Då öppnades flera låsta dörrar i mitt undermedvetna!
          Men hur man skall hjälpa andra människor,det vet jag inte eftersom vi alla är olika med olika behov olika liv.....

Det här är ett trädgårdsforum och ingen psykmottagning! Det finns säkert bättre forum än detta att finna svar på.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          andersen
          Inlägg 15-12-2012, 13:36
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 4 132
          Medlem nr: 51

Dåliga saker från ens barndom, skall man lämna bakom sig, man vinner inget på att ta upp dom.

--------------------
          Problemet är inte de onda människorna
          utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King.

Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T.

Att inte cykla är att gå för långt.

Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 15-12-2012, 13:39
          Länk hit: #43

Gäster

inte letar jag något i denna forum, väntar mig inget heller av det och bryr endast om dem som jag har närmare kontakt med.
          Trots allt är jag öppen för allas inlägg .......något mer behöver jag inte av detta o när jag kan komma ur sängen så har jag annat för mig ........

Andersen,

Det tvistas olika vad det gäller dåliga barndommar. De flesta stoppar dom i ett hörn o kan leva med det, andra behöver hjälp, en del vill ha svar på sina frågor för att förstå att varför, och en del går helt enkelt under till missbruk, kriminalitet till psyket (det sämsta som finns!)
          Det beror på vad som man har blivit utsatt för, för lite smisk har ju inte skadat någon, men det finns mycket värre saker .......

Redigerat av Ugglemormor: 15-12-2012, 13:45

Citera
          silos
          Inlägg 15-12-2012, 14:02
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

CITAT (*Stintan* @ 15-12-2012, 13:32) *
          Det här är ett trädgårdsforum och ingen psykmottagning! Det finns säkert bättre forum än detta att finna svar på.

Detta ÄR småprat och här kan man ju skriva om det som jag vill bara jag inte sårar andra medlemmar!

CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2012, 13:39) *
          inte letar jag något i denna forum, väntar mig inget heller av det och bryr endast om dem som jag har närmare kontakt med.
          Trots allt är jag öppen för allas inlägg .......något mer behöver jag inte av detta o när jag kan komma ur sängen så har jag annat för mig ........

Andersen,

Det tvistas olika vad det gäller dåliga barndommar. De flesta stoppar dom i ett hörn o kan leva med det, andra behöver hjälp, en del vill ha svar på sina frågor för att förstå att varför, och en del går helt enkelt under till missbruk, kriminalitet till psyket (det sämsta som finns!)
          Det beror på vad som man har blivit utsatt för, för lite smisk har ju inte skadat någon, men det finns mycket värre saker .......

Mycket bra skrivet Ugglis!
          smiley_small_hug.gif

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 15-12-2012, 14:15
          Länk hit: #45

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Men ugglis man skall inte ligga i flera månader efter en steloperation. Det gjorde man förr när man blev lags i gips von knäna upp till axlarna i minst 4 månader och fick ligga alledeles stilla efersom man på den tiden in skruvade ihop nåt ( jag var 24 då ) Men sånt görs inte längre, tack och lov.....

Men vid min senaste (och jag hoppas den sista ) tog dom alla ut ur sängen 2 dagar efteråt.
          Jag kom hem några dagar innan jul och gick ner 2-3 gånger om dagen och försökte att succesivt öka gångsträckan, precis som dom sa i ryggkliniken. Som tur var kunde jag gå längs huset här under loftgången. Var jobbigt men jag gjorde mitt bästa. Det man inte skall göra är att sitta för mycket.

Elisabeth

Redigerat av Elisabeth-Västkustkolonisten: 15-12-2012, 14:16

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 15-12-2012, 14:43
          Länk hit: #46

Gäster

Det enda jag fick med mig var bäckenbottenträning och bålbalansövningar och sen brukar jag gå runt här inne minst en gång i timmen och det kan bli mer om jag målar, sitter jag en stund i köket tills det känns att dags att lägga sig.
          Den late sjukgymnasten hämtade min rollator igår som först o den har jag inte behövt att ha ens på lasarettet när de tog upp mig till gåbord först.
          Han snackade om sina gummibandövningar, men de är ju samma som jag fick med mig och det första jag gör på morgonen är de rörelser jag kan göra i sängen.
          Har inte vågat än på gåbandet, men det blir nästa etapp och jag ska till vattengymn. efter helgerna, hoppas att få 2 ggr/v, men jag kommer inte att gå till sjukgymnastiken, han bryr sig inte så jag får se om jag kollar lite mer efter helgerna hur jag löser det hela.

Maken går på gymmet o meningen är att jag ska dit sedan med honom.

Men jag tycker ändå att jag bara ligger på rygg o stirrar i taket = uttråkad på detta tillvaro, inget annat..... whistling.gif

Även att jag har börjat titta på mitt manus och ritar en del så går tiden sakta o vädret gör att man inte kan överanstränga fingrarna när de värker av atros....... annars skulle man kunna göra mer annat, men .......

har snackat om att resa till solen, men osäkra än när man vågar ........

Redigerat av Ugglemormor: 15-12-2012, 14:44

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 15-12-2012, 14:52
          Länk hit: #47

Medlem

Gåbandelt tror jag inte är bra.

I Strängnäs ät dom väldigt noga med att man går med stavar och eftersom jag hade ju gått med dom några år innan så tyckte jag bara det var bra. Min Rollator fick efter operationerna ställer åt sidan, är inte bra. Man går rak med stavarna och det är bra.

Citera
          Anma
          Inlägg 15-12-2012, 15:14
          Länk hit: #48

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2012, 13:08) *
          Anma,

Jag är inte så hemma i det men det rekommenteras inte i mitt fall, utan jag ska använda de verktyg jag lärde mig gm hypnosen att gå in i mig själv och förstå det hela innan man släpper taget om det.
          Har man gått igenom de trauman man gömt under sitt medvetna hjäper inte att prata om, det ändrar inte den inre känslan, endast jag själv kan förändra, lära förstå det till fullo, inte en annan människa. Man blir inte äkta i irl.

Klippte i ditt långa inlägg.

Precis vad KBT handlar om, att lära sig själv att tänka på ett annat sätt, att leva i nuet och inte i det förflutna eller framtiden. KBT är inte samtalsterapi.

Citera
          Foxley
          Inlägg 15-12-2012, 15:27
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 77 109

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 14-12-2012, 09:45) *
          Att alltid hitta något i det förflutna som man kan skylla sinda handlingar för ingår inte i mitt tankesätt. Lite sunt bondförnuft hjälper mycket........

Elisabeth

Det tillhör inte heller mitt tankesätt, men det spelar knappast någon roll. Har man haft en tuff uppväxt så formas man på ett vis som människor med vanligt sunt bondförnuft inte kan sätta sig in i.

--------------------
          Zon II-III

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 15-12-2012, 15:41
          Länk hit: #50

Medlem

CITAT (Foxley @ 15-12-2012, 15:27) *
          Det tillhör inte heller mitt tankesätt, men det spelar knappast någon roll. Har man haft en tuff uppväxt så formas man på ett vis som människor med vanligt sunt bondförnuft inte kan sätta sig in i.

Nej nej nej...

Läste du inte att ugglis skrev att hon driver med oss?

Och säger mig den som inte har något i bagaget som man kunde vara utan.......

Elisabeth

Citera
          pejori
          Inlägg 15-12-2012, 15:43
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

Jag förstår vad du menar där. Alla kanske inte har "sunt bondförnuft"
          MEN att ursäkta ett dåligt uppförande, elakheter, missbruk eller kriminalitet på en taskig uppväxt, är att frånsäga sig sitt "egenansvar"
          Som vuxen kan man aldrig skylla sina tillkortakommanden på andra.
          Barn kan göra det men som vuxen får man ta ansvar för vad man själv gör.
          Det är endast en person som kan förändra dig och det är du själv.
          Sedan om man vill förändra, det är en helt annan fråga. dunno.gif

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-12-2012, 15:41) *
          Nej nej nej...

Elisabeth

tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 15-12-2012, 15:50
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Som om inte folk som haft en tuff uppväxt kan ha ett vanligt sunt bondförnuft? unsure.gif Eller vad menar du?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-12-2012, 16:14
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2012, 11:40) *
          Japp, det är därför jag skriver min bok, eller jag bryr mig inte heller om den inte kommer ut heller ..... men det sista som hänt ät inte än nerpräntad pga. operationen och hennes kaos efteråt, men det börjar lugna ner sig,
          Jag märker det gm. att jag drömmer inte så ofta mardrömmar ur det som hände -09 vilket var det värsta en mor kan göra mot sitt barn.

Denna hypnosterapi var den snabbaste metoden att komma igenom alla spärr jag hade. Hade jag börjat med KPT, så skulle jag behöva hålla på livet ut och till ingen nytta. Hur skulle jag få fram det jag gömt i mitt undermedvetna? Inte en chans, fick jag reda på.
          Gick hos psykolog och vi kunde tiga tillsammans den timmen utan ett ord, så vad i helskota skulle jag tala med henne om????

Efter terapin fick jag många fina år och har upplevt mycket och lärt mig mer än man kan begära och jobbat och skött en del av företaget osv. osv ....
          Som Cacki nämner, finns det förmildrande omständigheter och det verkar lösa sig en bit i taget, men om man åtminstone var frisk i kroppen, så kunde man orka med det andra bättre och snabbare...... det hjälper ingen att ösa skit över mig, för jag vill upp ur detta och ut o fara och få annat att stirra på sängtaket......
          detta är så olikt mitt normala liv än man kan ens tänka på .........

Ugglis, kan du förklara det jag rödmarkerat? Det du skriver om dig själv, har det hänt eller är det uppdiktat?

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Foxley
          Inlägg 15-12-2012, 16:44
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 48
          Medlem nr: 77 109

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-12-2012, 15:41) *
          Nej nej nej...

Elisabeth

Oj, jag missade det. Ber om ursäkt för det sad.gif

CITAT (*Stintan* @ 15-12-2012, 15:50) *
          Som om inte folk som haft en tuff uppväxt kan ha ett vanligt sunt bondförnuft? unsure.gif Eller vad menar du?

Vad jag menade var att sunt bondförnuft borde vara förståelse för att alla har olika bakgrund och olika svårigheter att klara av att handskas med svåra saker i sitt förflutna. Men jag missade helt att tråden bara var på skoj. Ber om ursäkt för att jag missade det.

--------------------
          Zon II-III

Citera
          silos
          Inlägg 15-12-2012, 17:03
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Foxley @ 15-12-2012, 16:44) *
          Vad jag menade var att sunt bondförnuft borde vara förståelse för att alla har olika bakgrund och olika svårigheter att klara av att handskas med svåra saker i sitt förflutna. Men jag missade helt att tråden bara var på skoj. Ber om ursäkt för att jag missade det.

Denna min tråd är INTE för skoj!!!

Citera
          pejori
          Inlägg 15-12-2012, 17:17
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Foxley @ 15-12-2012, 16:44) *

Jag tycker inte du behöver be om ursäkt.
          Inte alltid så lätt att veta, vad som avses med det som skrivs.
          Sedan går det mesta att diskutera, även det som skrivs "på skoj" tummenupp.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          silos
          Inlägg 15-12-2012, 17:18
          Länk hit: #57

Medlem

Nu skall jag ut med vovvarna så att vi kan bearbeta dagen hittills! wub.gif

Citera
          Ugglemormor
          Inlägg 15-12-2012, 18:56
          Länk hit: #58

Gäster

Gossen Ruda,

Hur/vad vill du veta om det du strukit under? Något bevis på äktheteh eller annat?

Citera
          Motti
          Inlägg 15-12-2012, 21:18
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Att läsa denna tråden får en att inse att jag inte är den ende som har haft det jobbigt och det tycker jag är nyttigt !att leva i självömkan är inget bra alls ,att se att andra också haft det svårt gör en ödmjuk och får en att inse att allt inte handlar om bara "mig" .Allt ont som hänt en kommer alltid ifatt en för eller senare men lär man sig att hantera det ta itu med det för stunden så blir livet mycket lättare wub.gif Tror man måste lära sig att se allt bra som har hänt en och leva i nuet men som sakt trollen tittar fram då och då men man får ta dom i hampan och se framåt och leva i nuet så gott man kan :)Att leva och vara lycklig är ingen skam yes.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 15-12-2012, 21:29
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (Ugglemormor @ 15-12-2012, 18:56) *
          Gossen Ruda,

Hur/vad vill du veta om det du strukit under? Något bevis på äktheteh eller annat?

Vad är det för bok du pratar om och varför talar du om någon i tredje person, "henne"? Du själv eller morsan?

Redigerat av Gossen Ruda: 15-12-2012, 21:30

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 27-07-2026, 04:47

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon