CITAT (MrLeaf @ 04-03-2013, 19:52)

Den var riktigt fin tufflah!
När satte du den?
Eller är den övervintrad?
Mvh
Tack ska du ha

Jag sådde den redan i oktober.
Nu blommar de för fullt. Tycker de lila blommorna är så vackra.

jalapeno Purple blommar Äntligen har blommorna slagit ut.
CITAT (PMK @ 04-03-2013, 19:56)

Antar att detta är årets ''chilitråd''?

Har själv inte en enda sådd iår, men har däremot lyckats övervintra två plantor. En Goathorn (min favorit) och en Golden Cayenne. De har stått i söderfönster, levt hela sitt liv inomhus och det har gått oförskämt bra över vintern. Goathorn har redan börjat sätta ny frukt!
Gjorde dock precis det jag jag länge väntat på, nämligen att klippa ner dem till bara en kort liten tjock stam. Skär lite i hjärtat att stympa dem så hårt, men i år satsar jag helhjärtat på beskärning. Hoppas på ett par riktigt stadiga stora plantor i år.

Se videon här för inspiration ang. beskärning. Killen gör grymma videos, ett tips är att följa honom på YT!
http://www.youtube.com/watch?v=6ckg4Vh9ga8Hela kanalen med alla klipp:
http://www.youtube.com/user/Praxxus55712/videos?view=0Kul att se att de inte bara är jag som inspirerats av Ray. Tyvärr har inte hans beskärning teknik funkat för mig då de bara växte upp en ny stam istället för 2 men ska bli kul att se hur de går för dig.

CITAT (MrLeaf @ 04-03-2013, 20:07)

Dags för lite uppdatering!
Planterade om igår, inte riktigt alla plantor dock.
Den röda prydnadschilin (som jag inte vet namnet på) får stå kvar i jiffypotsen lite till. De är så små och växer så långsamt så det var de som fick bli bortprioriterade pga plats.
Kommer kruka om dem lite senare.
Jag har börjat ge dem alla näring nu, Hesi TNT complex. Den är riktigt bra den näringen (iaf i vegg). Kör mellan 50-75% av dosen. Kommer öka på lite efterhand.
Det börjar grönska på lite nu

Yellow Thai är utan tvekan den sort som växt snabbast. Verkar vara lite högväxande?

Nu behöver jag bara mer ljus och mer plats :/
Har 2 st 105W kallvita LE på väg från Hong Kong dock så det ordnar sig med ljuset:)
Mvh
Fina plantor.
Ja tänk om man hade all plats i världen. Jag hade gärna haft minst en lysrörsarmatur till men då får nog maken spel på mig.