CITAT (tufflah @ 15-04-2013, 11:54)

Fan Fan fan.. misstänker att jag fått in trips i huset (igen).
blir så jävla less. :'(
Var å knyckte en fimp av grannen å har lagt den i vattenkannan så ska testa om tobak dödar de små jävlarna. Annars vet jag inte vad jag ska göra. vill ju inte kasta allt nu.
Känner du nån som snusar?
Ta en blomspruta, lägg ett par portionssnus i och lite såpa, spraya.
Lär väl funka bra. Fast kanske vettigt att spraya plantan med rent vatten efter några dagar.
Upprepa sedan proceduren.
Körde det för några år sedan när jag hade bladlöss. Det funkade, fast plantan lär ta stryk.
Det är en balansgång om ifall du vill bekämpa så hårt att plantan kanske tar skada eller slänga den.
Jag hade ställt den ensam om möjlighet finns och provat bekämpa ohyran.
Har aldrig haft trips, däremot bladlöss.
Jag vet inte riktigt hur trips sprids, om de lägger ägg i jorden eller hur det är.
Isåfall kan det vara vettigt att plantera om i ny jord som du först steriliserar med hjälp av ungsvärme.
Sedan fortsätta spraya med "gift" och göra livet surt för de jävlarna.
Tänker att om du får bort det så har plantan fortfarande gott om tid att återhämta sig, även om skörden blir lite mindre kanske.
Mvh och lycka till
Fortfarande ingen som behöver extraljus?
Erbjudandet om utlåning kvarstår, fast nu använder jag själv en av 105-wattarna och jäklar, de är ljusstarka.
Har möjlighet att låna ut en 105w och en 65w kallvita som inte används just nu.
Har även 2st 105w varmvita som ligger och väntar på att få göra nytta.
E27sockel på alla. Lätt att göra en hemmamoddad reflektor mha ölburk eller vadsomhelst.
Villkoren är att ni hämtar själva, stannar på en kopp kaffe och ersätter lampan/orna ifall de går sönder.
Mvh
Redigerat av MrLeaf: 15-04-2013, 13:50