Jag måste passa på att tipsa dig om grönsaksfrökedjan, man kan hitta så himla mycket roliga fröer som man inte visste att man bara måste ha.
Trial and error är en stor del av att ha trädgård och vissa saker blir bättre än andra, och nästa år blir det tvärtom. Förra året skördade jag sista morötterna ur frusen backe och ett par kilo rödbetor fick jag inte ens upp. kålen blev helt uppäten av larver och bönorna fick jag bara något kilo av. Å andra sidan badade jag i gurkor och hade massor av tomater och sallad o morötter. Jag gjorde också iofs även iordning hela köksträdgården och födde barn förra sommaren (inte i köksträdgården dock), så kållarverna må vara mig förlåtet

Må kålfjärilen vara någon annanstans i år!
CITAT (KataM @ 21-01-2013, 20:33)

Vad kul att få så snabbt svar! Och med bra tips också.
Najsan: kloka råd om att tänka sig för. Jag ska försöka att inte ta mig vatten över huvudet.
För mig ligger det en stor tillfredsställelse i att själv tillverka så mycket som möjligt av det jag behöver. Jag spinner till exempel eget garn, stickar, syr, väver... Så att också kunna odla egen mat handlar om mycket mer än ekonomi. Jag kommer förmodligen att gå på en del nitar, men det hör till när man lär sig något nytt.
Men det är fint med ett forum som det här. Det kommer nog att kunna ge mig mycket hjälp.