|
|
  |
Jag jag jag... |
|
|
|
27-01-2013, 16:53
|

Moderator
Antal inlägg: 18 405
Medlem nr: 9 009

|
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2013, 16:36)  Ett delikat dilemma. Någon tycker att någon annan tar för mycket plats med sitt ego men skriver inte VEM. Fast å andra sidan, OM någon ett hade skrivit vem någon två var hade det varit ett personangrepp och därför förmodligen modererats enligt forumets regler.  Ja, det skulle bli lite av en mobbningstråd mot en särskild medlem då, och det är inte okej. Det bästa hade nog ändå varit att trådskaparen skickat ett PM med synpunkter till den aktuelle användare istället för att skapa en tråd om det.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 16:59
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
Ja, en får väl göra det näste gång det är dags att bli ilsk igen Huggorm. Det är inte meningen att det ska bli en mobbingtråd av det hela.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 17:04
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Huggorm @ 27-01-2013, 16:53)  Ja, det skulle bli lite av en mobbningstråd mot en särskild medlem då, och det är inte okej.
Det bästa hade nog ändå varit att trådskaparen skickat ett PM med synpunkter till den aktuelle användare istället för att skapa en tråd om det. Fast om jag skulle få något sådant PM så skulle jag trots att det strider mot reglerna, lägga ut det på forumet, för jag vill inte ha sådana PM.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 17:07
|
Medlem
Antal inlägg: 19 528
Medlem nr: 2 682

|
CITAT (Huggorm @ 27-01-2013, 16:53)  Ja, det skulle bli lite av en mobbningstråd mot en särskild medlem då, och det är inte okej.
Det bästa hade nog ändå varit att trådskaparen skickat ett PM med synpunkter till den aktuelle användare istället för att skapa en tråd om det. Men då får man ju aldrig igång en "disskusion" om allt ska avhandlas i PM..
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
Gunilla T
|
27-01-2013, 17:10
|
Gäster

|
Jag tycker detta är ett generellt problem på Odla, gör inte Cilla till ensam ansvarig för detta. Ofta, ofta kan jag läsa kritik som uttrycks i just dessa termer "vissa" "somliga"`"en del" och liknande, beröm eller positiv feedback uttrycks aldrig på det sättet utan då vänder man sig direkt till personen ifråga.
Om man vill framföra kritik så tycker jag att man inte bör fega ut med enbart antydningar eftersom så många omgående ställer sig frågan om det är just jag som avses.
..och jag är övertygad om att det går att framföra kritik med ett ärligt uppsåt utan tjuvnyp på ett respektfullt sätt. Kan man inte det då är det bättre att hålla tyst.
Bara en synpunkt....
|
|
|
|
|
27-01-2013, 17:14
|

Medlem
Antal inlägg: 4 131
Medlem nr: 51

|
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:10)  Jag tycker detta är ett generellt problem på Odla, gör inte Cilla till ensam ansvarig för detta. Ofta, ofta kan jag läsa kritik som uttrycks i just dessa termer "vissa" "somliga"`"en del" och liknande, beröm eller positiv feedback uttrycks aldrig på det sättet utan då vänder man sig direkt till personen ifråga.
Om man vill framföra kritik så tycker jag att man inte bör fega ut med enbart antydningar eftersom så många omgående ställer sig frågan om det är just jag som avses.
..och jag är övertygad om att det går att framföra kritik med ett ärligt uppsåt utan tjuvnyp på ett respektfullt sätt. Kan man inte det då är det bättre att hålla tyst.
Bara en synpunkt.... Ja, bra skrivit som vanligt ifrån dej.
--------------------
Problemet är inte de onda människorna utan de goda människornas tystnad. Martin Luther King. Oerhörda summor har lämnat välfärdssystemen genom de skattelättnader som nu genomförs och inte många opponerar sig. Gunilla T. Att inte cykla är att gå för långt.
Redigerat av andersen: Idag, 45929 gånger.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 17:15
|
Medlem

|
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:10)  Jag tycker detta är ett generellt problem på Odla, gör inte Cilla till ensam ansvarig för detta. Ofta, ofta kan jag läsa kritik som uttrycks i just dessa termer "vissa" "somliga"`"en del" och liknande, beröm eller positiv feedback uttrycks aldrig på det sättet utan då vänder man sig direkt till personen ifråga.
Bara en synpunkt.... Svårt, när man inte kan nämna en specifik person utan att kallas "mobbare" eller att man startar "ett drev"
--------------------
Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare. Bor i zon 2
|
|
|
|
Gunilla T
|
27-01-2013, 17:23
|
Gäster

|
Inte då pejori Jag har knappt skrivit här sedan moderatorerna kom in i bilden så det jag hänvisar till är tiden innan och då förekom dessa fega antydningar hela tiden. Det handlar om att ta ansvar för det man tycker och inte låta ett antal andra människor känna sig träffade, kan man inte vara rak så får man väl tugga på naglarna då en stund.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 17:29
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:23)  Inte då pejori Jag har knappt skrivit här sedan moderatorerna kom in i bilden så det jag hänvisar till är tiden innan och då förekom dessa fega antydningar hela tiden. Det handlar om att ta ansvar för det man tycker och inte låta ett antal andra människor känna sig träffade, kan man inte vara rak så får man väl tugga på naglarna då en stund. Ja sånt har ju minskat sen moderatorerna tillsattes. Det är inget jag beklagar direkt, fast nu kan ju jag anses vara jävig i frågan.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 17:55
|

Medlem
Antal inlägg: 4 738
Medlem nr: 45

|
Men om man nu inte skall skriva JAG, hur skall man säga då? Någon här tycker istället för jag tycker eller nåt sånt????????
|
|
|
|
|
27-01-2013, 18:02
|
Medlem

|
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 27-01-2013, 17:55)  Men om man nu inte skall skriva JAG, hur skall man säga då? Någon här tycker istället för jag tycker eller nåt sånt???????? Ska genast byta ut mitt " Jag" mot "den här personen" i fortsättningen.. (skojar bara)  CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:23)  Inte då pejori Jag har knappt skrivit här sedan moderatorerna kom in i bilden så det jag hänvisar till är tiden innan och då förekom dessa fega antydningar hela tiden. Det handlar om att ta ansvar för det man tycker och inte låta ett antal andra människor känna sig träffade, kan man inte vara rak så får man väl tugga på naglarna då en stund. Det kan jag hålla med om, att det var så då. Men nu får och ska vi inte hänga ut medlemmar med namn i negativt syfte, så hur man än gör blir det fel. Men visst är frågeställningen besvärlig, för inte ska man väl behöva tiga jämt heller?
--------------------
|
|
|
|
|
27-01-2013, 18:04
|
Medlem
Antal inlägg: 10 260
Medlem nr: 5 642

|
Det går ju inte att sluta använda jag, och jag är övertygad om att det inte heller är vad TS önskar.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 19:05
|

Medlem
Antal inlägg: 3 419
Medlem nr: 4 901

|
Det är som sagt svårt att lägga nyanserna i ett forum så att budskapet går fram.
Vad jag menade med JAG är alltså egot. Självklart anser jag ska ordet "jag" användas som vanligt. Jag är jag, du är du och ni är ni och vi är vi. Men jag anser också att man ska lyssna på andra, försöka förstå att andra har kunskap, åsikter, erfarenhet mm. Att det inte bara är ens egna åsikter eller kunskaper som gäller och racka ner på andra för att dom inte håller med en.
En del trådar har blivit parodi på småprat. Ena stunden skrattar jag över vad nån skriver och andra stunden så blir jag kränkt över hur en översittare rackar ner på nån som faktiskt vet bättre angående ämnet.
Man KAN inte vara bäst i allt men många tror det. Har man inte ordentligt med kött på benen så är det bättre att vara tyst. Men istället raljeras det till hån, hat och mer eller mindre mobbing. Det är bättre att vara riktigt bra på en eller några saker istället för att tro att man är bäst i allt, för som sagt, det sistnämnda går inte.
Jag ber om ursäkt för att jag startat en tråd som många felaktigt tagit till sig. Det var INTE min mening. Men jag ber inte om ursäkt för mina åsikter, det jag kan och det står jag för. Jag är inte sen med att inse mina fel och brister.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 19:12
|

Medlem
Antal inlägg: 22 484
Medlem nr: 6 301

|
--------------------
Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3 Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson
|
|
|
|
|
27-01-2013, 19:33
|
Medlem

|
CITAT (CillaM @ 27-01-2013, 19:05)  Det är som sagt svårt att lägga nyanserna i ett forum så att budskapet går fram.
Vad jag menade med JAG är alltså egot. Självklart anser jag ska ordet "jag" användas som vanligt. Jag är jag, du är du och ni är ni och vi är vi. Men jag anser också att man ska lyssna på andra, försöka förstå att andra har kunskap, åsikter, erfarenhet mm. Att det inte bara är ens egna åsikter eller kunskaper som gäller och racka ner på andra för att dom inte håller med en.
En del trådar har blivit parodi på småprat. Ena stunden skrattar jag över vad nån skriver och andra stunden så blir jag kränkt över hur en översittare rackar ner på nån som faktiskt vet bättre angående ämnet.
Man KAN inte vara bäst i allt men många tror det. Har man inte ordentligt med kött på benen så är det bättre att vara tyst. Men istället raljeras det till hån, hat och mer eller mindre mobbing. Det är bättre att vara riktigt bra på en eller några saker istället för att tro att man är bäst i allt, för som sagt, det sistnämnda går inte.
Jag ber om ursäkt för att jag startat en tråd som många felaktigt tagit till sig. Det var INTE min mening. Men jag ber inte om ursäkt för mina åsikter, det jag kan och det står jag för. Jag är inte sen med att inse mina fel och brister.
--------------------
|
|
|
|
|
27-01-2013, 21:18
|

Medlem
Antal inlägg: 11 250
Medlem nr: 8 513

|
CITAT (CillaM @ 27-01-2013, 19:05)  Det är som sagt svårt att lägga nyanserna i ett forum så att budskapet går fram.
|
|
|
|
|
27-01-2013, 22:19
|

Medlem
Antal inlägg: 5 616
Medlem nr: 48 334

|
Jag ber om ursäkt för att jag startat en tråd som många felaktigt tagit till sig. Det var INTE min mening. Men jag ber inte om ursäkt för mina åsikter, det jag kan och det står jag för. Jag är inte sen med att inse mina fel och brister. Bra inlägg
--------------------
Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)
|
|
|
|
|
27-01-2013, 22:55
|

Medlem
Antal inlägg: 1 257
Medlem nr: 3 013

|
--------------------
Odlar på taket i zon II
|
|
|
|
|
28-01-2013, 00:25
|

Medlem
Antal inlägg: 3 326
Medlem nr: 12 962

|
--------------------
Monaxe zon 2 på västkusten
|
|
|
|
|
28-01-2013, 01:29
|

Medlem
Antal inlägg: 94 312
Medlem nr: 12 751

|
--------------------
Har du också ett stort monster under sängen?  zon 1
|
|
|
|
|
  |
1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
0 medlem(mar):
|
|
 |
|