Full version: Jag jag jag...
Sidor: 1, 2
CillaM
Tänk att det alltid finns människor som jämt håller på och pockar på sig, sig och sig. HELA tiden! JAG VET det, JAG KAN DET eller det eller det och så vidare. FY för den lede vilka grälsjuka energitjyvar det finns! Inte undra på att forumet går i sirapstadie. JAG JAG JAG JAG JAG, hela tiden. Nästan var och vartannat inlägg är nersmittat med grälsjuka. thumbdown.gif crying.gif nuke.gif
silos
Det stämmer bra!
Aqvakul
Det tycker jag är en grov överdrift!
Huggorm
Är det länkat till den här tråden från facebook, eller varför har den fått 12000 visningar på två timmar?
Alba
CITAT (CillaM @ 26-01-2013, 16:59) *
Tänk att det alltid finns människor som jämt håller på och pockar på sig, sig och sig. HELA tiden! JAG VET det, JAG KAN DET eller det eller det och så vidare. FY för den lede vilka grälsjuka energitjyvar det finns! Inte undra på att forumet går i sirapstadie. JAG JAG JAG JAG JAG, hela tiden. Nästan var och vartannat inlägg är nersmittat med grälsjuka. thumbdown.gif crying.gif nuke.gif

Jag jag jag är väl inte detsamma som grälsjuka.
Kan du utveckla din tanke lite mer.
CillaM
CITAT (Huggorm @ 26-01-2013, 18:53) *
Är det länkat till den här tråden från facebook, eller varför har den fått 12000 visningar på två timmar?

Va?? Fattar inget, detta var en tanke som slog mig tidigare idag när jag skummade igenom forumet, som jag bara var tvungen att få av mig. Man får naturligtvis ha andra åsikter Aqvakul.

Alba, jag tänker inte utveckla nåt för jag är inte grälsjuk.
Alba
CITAT (CillaM @ 26-01-2013, 19:08) *
Va?? Fattar inget, detta var en tanke som slog mig tidigare idag när jag skummade igenom forumet, som jag bara var tvungen att få av mig. Man får naturligtvis ha andra åsikter Aqvakul.

Alba, jag tänker inte utveckla nåt för jag är inte grälsjuk.

Men varför skrev du då inlägget undrar ju jag.

Varför kritisera och sen inte vilja förklara. Det förstår inte jag.

Var syftet bara att röra om lite i grytan och sen dra sig ur.

edit - dubbelt
Anma
De flesta utgår från sig själv och sin vilja och sitt tycke och anser att det ska vara normen. Så är det ju. Men om man klarar av att se utanför sin egen lilla spelhörna ibland så brukar man kunna utvecklas som människa.
Jag pratar rent generellt nu, inte om Odlas forum i synnerhet.
CillaM
Jag skrev inlägget för att skriva av mig. Ja, jag är "lätt" irriterad men jag tänker inte nämna namn.

Min "norm" eller vidd om yttrandefrihet är stor, men jag läser gång på gång hur en viss person hela tiden klampar på med storfötterna för att hävda sig, och detta genom att vara direkt oförskämd och otrevlig.

CillaM
CITAT (Huggorm @ 26-01-2013, 18:53) *

Nu fattar jag vad du menar men jag har inte länkat nåt överhuvudtaget och förstår inte vad det är som händer. Verkar var skumt!
Aqvakul
CITAT (CillaM @ 26-01-2013, 19:22) *
Jag skrev inlägget för att skriva av mig. Ja, jag är "lätt" irriterad men jag tänker inte nämna namn.

Min "norm" eller vidd om yttrandefrihet är stor, men jag läser gång på gång hur en viss person hela tiden klampar på med storfötterna för att hävda sig, och detta genom att vara direkt oförskämd och otrevlig.

Kan så vara, men då får du ju rikta kritiken dit och inte svartmåla hela småprat....
Huggorm
CITAT (CillaM @ 26-01-2013, 19:28) *
Nu fattar jag vad du menar men jag har inte länkat nåt överhuvudtaget och förstår inte vad det är som händer. Verkar var skumt!

Ja. Hoppas det inte är någon som försöker göra en överbelastningsattack mot forumet. Men allt verkar ju fungera...
Monarda
Jag upplever inte forumet på det viset. Folk måste väl få hävda sina åsikter och vi har olika sätt att göra det, men så länge man är rumsren må det väl vara hänt. Vi ska väl inte behöva vara som söndagsskolebarn; har man en annan åsikt är det väl bara att käfta emot.
CillaM
CITAT (Aqvakul @ 26-01-2013, 19:29) *
Kan så vara, men då får du ju rikta kritiken dit och inte svartmåla hela småprat....

Jag svartmålar inte nåt Aqva. Som jag skrev så var detta en tanke som slog mig och som jag ville ha ner på pränt. Men ibland kan det vara bra att skriva nåt sånt här ändå, så kanske personen taggar ner lite i sin framtoning och kanske kanske lyssnar på andra än på sitt eget ego.

CITAT (Monarda @ 26-01-2013, 19:34) *
Jag upplever inte forumet på det viset. Folk måste väl få hävda sina åsikter och vi har olika sätt att göra det, men så länge man är rumsren må det väl vara hänt. Vi ska väl inte behöva vara som söndagsskolebarn; har man en annan åsikt är det väl bara att käfta emot.

Ja, käfta emot gör jag gärna smile.gif men att slå nån oförskämt verbalt på käften gör jag inte. Hur mycket jag än skulle vilja, där går min gräns. I så fall skulle jag lika gärna kunna vara på flashbacks forum.
Alba
CITAT (CillaM @ 26-01-2013, 19:40) *
Jag svartmålar inte nåt Aqva. Som jag skrev så var detta en tanke som slog mig och som jag ville ha ner på pränt. Men ibland kan det vara bra att skriva nåt sånt här ändå, så kanske personen taggar ner lite i sin framtoning och kanske kanske lyssnar på andra än på sitt eget ego.
Ja, käfta emot gör jag gärna smile.gif men att slå nån oförskämt verbalt på käften gör jag inte. Hur mycket jag än skulle vilja, där går min gräns. I så fall skulle jag lika gärna kunna vara på flashbacks forum.

Risken är väl stor att ingen tar åt sig av ett så allmänt påstående.

Då faller allt bara platt.

CITAT (Aqvakul @ 26-01-2013, 19:29) *

tummenupp.gif
CillaM
CITAT (Alba @ 26-01-2013, 19:50) *

Jo då, jag tror faktiskt det. Men det är helt oväsentligt egentligen. Som jag skrev så var det min tanke som jag ville ha ner på pränt här. Inget annat.

Om det faller platt, i ond jord eller annat är egalt.
Alba
CITAT (Alba @ 26-01-2013, 19:50)
Jo då, jag tror faktiskt det. Men det är helt oväsentligt egentligen. Som jag skrev så var det min tanke som jag ville ha ner på pränt här. Inget annat.

Om det faller platt, i ond jord eller annat är egalt.

Jag vill bara påpeka att hela citatet är inte mitt.

Citatet Idag, 19:56
av CillaM
Anma
Ser att det blir knasigt i citaten här. Konstigt.
CillaM
Ja jag ser att det blev lite konstigt i citaten där. Vet inte vad jag gjorde för fel. Sorry.
Alba
Jag tror inte du gjorde något fel. Jag har upptäckt nu att det går inte alls citera som vanligt.
Anma
Jag ändrade i citatet, hoppas att det blev rätt nu!

/mod
Motti
Cilla M ! håller med dig till 100, mycket besserwissers här på Forumet ,skönt att du vågar tycka smile.gifMånga här som tycker de står över andra och vet bäst och vet allt .Starkt av dig att tycka till thanks.gif Behövs sådana som du här shy.gif
Monaxe
Jag håller med dej Cilla, det skulle behöva taggas ner en del. Det blir enformig när samma individer hela tiden vet allt och har gjort allt.
Man tröttnar till slut på att göra inlägg pga det.

Det känns som om småprat stilla kommer att försvinna...
Myosotis

Jo jag funderar om det är mig ni pratar om för jag fattar ingenting unsure.gif
Motti
Så då kan man undra varför en del tycks ha mer info än andra och varför en del tror sig veta allt i allt ?Livet är en skola för alla ,ingen har svaret på allt .
pejori
CITAT (Myosotis @ 27-01-2013, 00:42) *
Jo jag funderar om det är mig ni pratar om för jag fattar ingenting unsure.gif

Inte jag heller. dunno.gif

(får ligga lågt ett tag)
*Stintan*
giggle.gif
mamamaggan
CITAT (Motti @ 27-01-2013, 00:43) *
Så då kan man undra varför en del tycks ha mer info än andra och varför en del tror sig veta allt i allt ?Livet är en skola för alla ,ingen har svaret på allt .

Varför en del har mer info än andra ? Nja kanske för att de följer med i vad som händer i samhället , är nyfikna och tar reda på fakta , kanske har sådana jobb som kräver att man måste veta mycket om det mesta mm mm.

Varför vet en del mer om t ex frösådd än de flesta ?

Det är faktiskt så att det är olika grader av kunskaper hos olika personer beroende på just hur man är som person. .

Eva i Skåne

Jag tycker tvärtom att det känns som flera medlemmar kan oroa sig för att det är just dom det handlar om.
Väldigt tråkigt om fler medlemmar lämnar för att man tror sig kanske vara utpekade som ego. sad.gif

Jag skriver mycket om min värld. Jag ska göra... Jag ska äta... Jag har gjort... Jag är arg... Jag tänker... Jag tror... Men, so what?
Får man inte göra det heller längre??? thumbdown.gif
Myosotis
CITAT (Eva i Skåne @ 27-01-2013, 14:48) *
Jag skriver mycket om min värld. Jag ska göra... Jag ska äta... Jag har gjort... Jag är arg... Jag tänker... Jag tror...

Alltså bortsett från att jag känner dig IRL och vet att du inte är egoistisk så har jag aldrig upplevt dina inlägg som egocentrerade heller så du är nog den som minst behöver känna sig utpekad.

Men nu Cilla tycker jag att det är dags att berätta vad du egentligen menar, det här börjar bli väldigt olustigt. crying.gif Jag känner ju dig också så jag vet att du inte är ute efter att bråka eller provocera, men hela tråden är bara så obegriplig.

5x jag ohmy.gif
pejori
CITAT (Myosotis @ 27-01-2013, 15:25) *
Alltså bortsett från att jag känner dig IRL och vet att du inte är egoistisk så har jag aldrig upplevt dina inlägg som egocentrerade heller så du är nog den som minst behöver känna sig utpekad.

Men nu Cilla tycker jag att det är dags att berätta vad du egentligen menar, det här börjar bli väldigt olustigt. crying.gif Jag känner ju dig också så jag vet att du inte är ute efter att bråka eller provocera, men hela tråden är bara så obegriplig.

5x jag ohmy.gif

Jag kan ju bara referera till hur jag känner och tycker.
Jag kan ju tycka att alla har rätt till sin åsikt, men jag behöver ju nödvändigtvis hålla med.
Förövrigt håller jag med dig.
Jag kan nog känna mig lite utpekad, även om jag inte uppfattar mig själv, som egocentrerad. giggle.gif
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 27-01-2013, 15:25) *
Men nu Cilla tycker jag att det är dags att berätta vad du egentligen menar, det här börjar bli väldigt olustigt. crying.gif

Tala klarspråk, Cilla!
malcolm
Känner inte alls igen mig i TS påstående, klart att folk skriver om sina egna erfarenheter i olika frågor och då blir det lätt i "jag"-form. Skall någon tex köpa en ny gräsklippare så berättar man väl om sin egen med fördelar och brister och detta bör väl knappast betraktas som att personen ifråga är en besserwisser. Man är ju sig själv närmast och då blir det ju så att man talar om det som ligger en själv om hjärtat.
Gunilla T
Eller så är det nog mig som avses - jag har under åren delat med mig av min kunskap och erfarenhet i trädgårdstrådarna och det kan säkert uppfattas negativt - dessutom har jag en del starka åsikter som förmodligen retar en del....
pejori
CITAT (Motti @ 27-01-2013, 00:27) *
Cilla M ! håller med dig till 100, mycket besserwissers här på Forumet ,skönt att du vågar tycka smile.gif Många här som tycker de står över andra och vet bäst och vet allt .Starkt av dig att tycka till thanks.gif Behövs sådana som du här shy.gif

Förstår inte riktigt hur du menar där, Motti. crying.gif
Förklara gärna vad du menar, med det jag fetmarkerat. g.gif
Gunilla T
CITAT (Motti @ 27-01-2013, 00:43) *

Nu har jag inte upptäckt någon här som tror sig veta allt men å andra sidan läser jag inte allt heller...

Vi är olika Motti - så enkelt är det...en del vill känna att de utvecklas hela livet och tillgodoser ett sådant behov medan andra går runt i cirklar. 20 - års upprepningar är just det - inget nytt under hårfästet. En del läser massor av det som är intressant medan andra är nöjda att följa en "spännande" dokusåpa på TV.

En del människor är reflekterande och andra tror på skvaller, rykten och konspirationsnötter - valet är fritt för oss alla.

Dendär Jante har ingen behov av...
Gossen Ruda
Ett delikat dilemma. Någon tycker att någon annan tar för mycket plats med sitt ego men skriver inte VEM. Fast å andra sidan, OM någon ett hade skrivit vem någon två var hade det varit ett personangrepp och därför förmodligen modererats enligt forumets regler. laugh.gif
pejori
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2013, 16:36) *
Ett delikat dilemma. Någon tycker att någon annan tar för mycket plats med sitt ego men skriver inte VEM. Fast å andra sidan, OM någon ett hade skrivit vem någon två var hade det varit ett personangrepp och därför förmodligen modererats enligt forumets regler. laugh.gif

Sant Gossen... Sant. rotfl.gif
Inte helt lätt att "tala klarspråk" då inte. giggle.gif
andersen
Många vill veta, 35 744 visningar. whistling.gif
*Stintan*
Ja jisses säger jag bara.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 27-01-2013, 16:36) *

Ja, det skulle bli lite av en mobbningstråd mot en särskild medlem då, och det är inte okej.

Det bästa hade nog ändå varit att trådskaparen skickat ett PM med synpunkter till den aktuelle användare istället för att skapa en tråd om det.
CillaM
Ja, en får väl göra det näste gång det är dags att bli ilsk igen Huggorm. Det är inte meningen att det ska bli en mobbingtråd av det hela.
andersen
CITAT (Huggorm @ 27-01-2013, 16:53) *
Ja, det skulle bli lite av en mobbningstråd mot en särskild medlem då, och det är inte okej.

Det bästa hade nog ändå varit att trådskaparen skickat ett PM med synpunkter till den aktuelle användare istället för att skapa en tråd om det.

Fast om jag skulle få något sådant PM så skulle jag trots att det strider mot reglerna, lägga ut det på forumet, för jag vill inte ha sådana PM.
pejori
CITAT (Huggorm @ 27-01-2013, 16:53) *

Men då får man ju aldrig igång en "disskusion" om allt ska avhandlas i PM.. crying.gif giggle.gif
Gunilla T
Jag tycker detta är ett generellt problem på Odla, gör inte Cilla till ensam ansvarig för detta. Ofta, ofta kan jag läsa kritik som uttrycks i just dessa termer "vissa" "somliga"`"en del" och liknande, beröm eller positiv feedback uttrycks aldrig på det sättet utan då vänder man sig direkt till personen ifråga.

Om man vill framföra kritik så tycker jag att man inte bör fega ut med enbart antydningar eftersom så många omgående ställer sig frågan om det är just jag som avses.

..och jag är övertygad om att det går att framföra kritik med ett ärligt uppsåt utan tjuvnyp på ett respektfullt sätt. Kan man inte det då är det bättre att hålla tyst.

Bara en synpunkt....
andersen
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:10) *
Jag tycker detta är ett generellt problem på Odla, gör inte Cilla till ensam ansvarig för detta. Ofta, ofta kan jag läsa kritik som uttrycks i just dessa termer "vissa" "somliga"`"en del" och liknande, beröm eller positiv feedback uttrycks aldrig på det sättet utan då vänder man sig direkt till personen ifråga.

Om man vill framföra kritik så tycker jag att man inte bör fega ut med enbart antydningar eftersom så många omgående ställer sig frågan om det är just jag som avses.

..och jag är övertygad om att det går att framföra kritik med ett ärligt uppsåt utan tjuvnyp på ett respektfullt sätt. Kan man inte det då är det bättre att hålla tyst.

Bara en synpunkt....

Ja, bra skrivit som vanligt ifrån dej.
pejori
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:10) *

Bara en synpunkt....

Svårt, när man inte kan nämna en specifik person utan att kallas "mobbare" eller att man startar "ett drev" blink.gif
Gunilla T
Inte då pejori smile.gif

Jag har knappt skrivit här sedan moderatorerna kom in i bilden så det jag hänvisar till är tiden innan och då förekom dessa fega antydningar hela tiden.

Det handlar om att ta ansvar för det man tycker och inte låta ett antal andra människor känna sig träffade, kan man inte vara rak så får man väl tugga på naglarna då en stund.
Anma
CITAT (Gunilla T @ 27-01-2013, 17:23) *
Inte då pejori smile.gif

Jag har knappt skrivit här sedan moderatorerna kom in i bilden så det jag hänvisar till är tiden innan och då förekom dessa fega antydningar hela tiden.

Det handlar om att ta ansvar för det man tycker och inte låta ett antal andra människor känna sig träffade, kan man inte vara rak så får man väl tugga på naglarna då en stund.

Ja sånt har ju minskat sen moderatorerna tillsattes. Det är inget jag beklagar direkt, fast nu kan ju jag anses vara jävig i frågan. giggle.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
Men om man nu inte skall skriva JAG, hur skall man säga då? Någon här tycker istället för jag tycker eller nåt sånt????????
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon