CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 15-02-2013, 17:49)

Nu har du alldeles fel. Redan när jag var gift och hade gård, fick jag göra mycket av det tekniska. Vad tror du man skulle göra när man var ute med traktorn och nådon maskin och nåt krånglade???? Man fick allt försöka att fixa det.
Vår svärdotter fixar även hon mycket hemma av det praktiska.
Ett barnbarn (en söt rar flicka) går på byggnads nu och hoppas att sen få ett jobb som snickare.
Många gubbar har tummen mitt i näven.....
Elisabeth
Det är mycket bra att du klarar av sådana där saker me hur många av dina väninnor eller kvinnliga vänner klarar samma saker som du?
Jag jobbade på en instrumentverkstad tidigare och visst var det skillnad på de kvinnliga och de manliga praktikanterna, tjejerna ville ofta inte ens vara med när något skulle göras och visst fanns det killar med tummen mitt i handen också men de var inte lika många.
Min bror kan fö. knyppla och han är duktig på makrame också men därmed inte sagt att alla män kan det. Han har för övrigt en snickarverkstad sitt hus också och är den enda jag vet som har mer verktyg och maskiner än jag. Mina döttrar var inte det minsta intresserade av det som hade med teknik och liknande att gör fast jag försökte lära dem ett och annat. Sonen däremot var ofta med och fixade med bilen och liknande och han är numera en klippa vad det gäller datorer.