Idag har jag lagt kuverten på lådan så ni bör väl ha dem imorgon, Rosmarin på fredag. Ledsen att jag inte sände din tidigare men grejen är den att jag har sänt iväg alla lite för tidigt eftersom jag ska operera min fot imorgon och jag vet inte hur mobil jag kommer att vara den närmaste tiden!
I alla fall...
Mitt bidrag till vårens stora attraktion sår vi den 17 februari
BUSFRÖET sås i såjord, sand och torv eller sand och perlit (har fått olika info) och täcks med ett tunt lager perlit eller annat om man vill det. Ställ ljust och varmt. Sedan får vi hoppas att de gror fort, kan tydligen ta ända upp till 3 månader på sig... Skola om när plantorna har blivit ”hanterbara”. Jag hoppas att detta funkar för jag har haft lite svårt att hitta såråd om denna! Jag tänker just nu inte berätta om det är en annuell, bienn, perenn, buske, träd... Så det så!
BONUSFRÖET är - min vana trogen - också en hemlis! Fast jag kan berätta att den är annuell. Vill ni kan ni så den senare, den ska tydligen gå att direktsås i de varmare delarna av landet. Säg till om ni vill veta vad det är, det kan ju bli lite trångt och man vet inte om man har lust att odla just denna.
Lycka till!
Redigerat av Peztis: 06-02-2013, 19:27
--------------------
* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *
|