Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

2 sidor V  < 1 2  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Kände ni till dethär?
          RibesRubusVitis
          Inlägg 09-02-2013, 19:42
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 2 133
          Medlem nr: 6 842

Jag svarar ibland på frågorna ”Har du sett de här annonserna nyligen” (vilket jag nästan aldrig har), men nu senast undrade man om jag hade webbkamera i datorn. I så fall ville dom undersöka åt vilket håll jag tittade när olika bilder mm visades. Då fick det räcka för min del.

Citera
          Anma
          Inlägg 09-02-2013, 19:59
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (RibesRubusVitis @ 09-02-2013, 19:42) *
          Jag svarar ibland på frågorna ”Har du sett de här annonserna nyligen” (vilket jag nästan aldrig har), men nu senast undrade man om jag hade webbkamera i datorn. I så fall ville dom undersöka åt vilket håll jag tittade när olika bilder mm visades. Då fick det räcka för min del.

Jag tycker det är lite läbbigt med den där kameran. Har tänkt just det där att någon kanske kan i smyg koppla upp sig på den. Men den har en indikatorlampa när man använder den, frågan är om man kan komma runt just det med spionprogram. *känner mig iakttagen* wink.gif

Citera
          Bee
          Inlägg 09-02-2013, 21:59
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 2 496
          Medlem nr: 7 002

Jag svarar ibland på frågorna "Har du sett de här annonserna nyligen" (vilket jag nästan aldrig har), men nu senast undrade man om jag hade webbkamera i datorn. I så fall ville dom undersöka åt vilket håll jag tittade när olika bilder mm visades. Då fick det räcka för min del.

Innovativt grepp! Annonser brukar ju stå till höger i bild. Av webb-tekniska skäl trodde jag! Där ser man.

--------------------
          Rensar ogräs i sydligaste Bohuslän, ett blåshål i zon 2-3

Citera
          RibesRubusVitis
          Inlägg 09-02-2013, 22:51
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 2 133
          Medlem nr: 6 842

Skulle nästan tro att det är skummare än så. Alltså något system som mäter ögonrörelser om dom visar porrbilder eller våld eller vadsomhelst. Inte bara reklam. Det finns ju något liknande som ska registrera om bilförare håller på att somna.

Citera
          Tikka
          Inlägg 09-02-2013, 23:09
          Länk hit: #25

Medlem
          Antal inlägg: 1 988
          Medlem nr: 497

Jo lite av det här känner jag allt till, google gick ut med en information när dom ändrade nåt som man var tvungen att godkänna men kommer inte ihåg exakt vad/när det var. Men det handlade om att samla info vad man gjorde på näten.
          Sen tänker jag på de korten som iallafall jag har på ica o coop, där registreras man oxå se bara på reklamen som är riktad på just de varor du brukar köpa...så storerbror ser dig överallt....

--------------------
          Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
          Källa: Nalle Puh - A.A. Milne.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-02-2013, 10:14
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

...nu senast undrade man om jag hade webbkamera i datorn. I så fall ville dom undersöka åt vilket håll jag tittade när olika bilder mm visades. Då fick det räcka för min del.

Det var vad CMA frågade mig också. Jag tycker det är mycket intressant att ta del av sådan forskning när de t.ex. visar på tv hur spädbarn gör när de tittar på ett ansikte. Men när jag själv skulle delta fegade jag ur. Jag har aldrig använt webbkameran, den bara finns där i laptopen, och jag brukar glömma dess existens. Men jag har också tänkt tanken att någon kanske tittar på mig i smyg så jag känner inte alls för att låta mig övervakas. Hade det varit ett experiment någon annanstans än hemma där man visste att syftet inte var att sälja något, skulle jag gärna bidra. Tyvärr framgick det ingenting av den kortfattade frågan.

Förresten tror jag inte att någon tittar på mig i smyg, för då skulle jag översvämmas av tereklam, så mycket te som jag sitter och dricker framför datorn... laugh.gif

--------------------
          Det ska gå.

Citera
          Myosotis
          Inlägg 10-02-2013, 13:29
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 19 798
          Medlem nr: 12 674

CITAT (gnon49 @ 09-02-2013, 15:56) *
          youtube...

Det har ändrats på youtube nu. Rekommendationerna på högra sidan har tidigare varit relaterade till den videon man för tillfället tittar på. Nu är det både såna och personliga förslag som inte alls passar in i det jag för tillfället söker, så irriterande. Det blir en så meningslös blandning när det kommer upp förslag på fåglar och fotboll fast jag vill titta på hästar just nu. thumbdown.gif Och speciellt när man bara klickat på en länk och filmen visade sig helt ointressant, varför kan de då inte sluta tjata om det, det tar bara plats från de relevanta förslagen. Kan man stänga av det någonstans?!

--------------------
          Det ska gå.

Citera

2 sidor V  < 1 2
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 22-10-2025, 11:35

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon