CITAT (*Stintan* @ 19-02-2013, 13:40)

Lätt att säga att man inte ska lyssna men jag tror faktiskt att dessa människor säger så i all välmening även om det är trist att höra när man glädjer sig över något förestående. Visst vore det roligare om folk kunde dela glädjen istället.
Självklart var det i välmening.

CITAT (Ugglemormor @ 19-02-2013, 20:29)

Jovisst, med ärligheten, men när man står inför något ex. det Anma gjorde och visade sin glädje under väntan så är det rätt så grymt att säga att man ska inte ta ut glädjen i förskott. Just då vill man inte höra av den typen av kommentarer, sen kvittar om det är ÄKTA ärlighet, men varför hålla tyst istället om man inte kan/vill peppa på den som gläds .........
Tycker inte alls om det, men jag undvek dem när jag mådde som värst och nu efteråt har de inget att komma med som kan såra en ....... det är väl välförment, negativt ärlighet man vill ha????
Jag tog inte alls illa upp när folk sa så till mig. Bland annat var det en av de personer som står mig närmast som bad mig att tänka på att det fanns en chans att det skulle misslyckas. Men då svarade jag: "Du kan oroa dig över hur det blir om det misslyckas så fortsätter jag att vara lycklig över att jag kommer att bli frisk."

Det var ju inte på något sätt illa menat de kommentarerna, mer en oro över att jag kanske skulle krascha om det misslyckades. Men nu blev det ju inte så och jag fick båda två, glädjen innan och efter.