Full version: Tänkvärt
Biggan_
Fyll gärna på med med fler tänkvärda ord och bilder!

Biggan_
Motti
Dalai Lama är en mycket klok man och allt det han säger är så sant så sant !vi glömmer bort att leva i jakten på penga lycka och matriella ting så vi glömmer också bort att se glädje i de små små tingen som finns runt oss varje dag .
Biggan_
Ja, visst är det tänkvärt Motti!
Biggan_
Wilmer
tummenupp.gif
Motti
Mycket tänkvärt ! som vi säger här sista fracken har inga fickor .Gäller att leva här och nu och lära sig uppskatta de små tingen i livet också .
Tapio
Halaj!

Tapio
Halaj!

Biggan_
[attachment=75012:39106_oj...wPpEG9gR.jpg]
Motti
Lyckan kan dyka upp när du minst anar det thanks.gif
Ugglemormor
Sant Motti,

Man får ta vara på de goda stunderna och börja tänka positivt utan att leta fel hos andra när felet ligger hos en själv och det är lättare att ändra på än man ger sig på att ändra andra efter sin egen smak.
Uppskatta de olika sidor man själv har och gör något gott av det, hur litet det än är för tillfället så börjar det sprida utåt som ringarna på vattenytan........

Att acceptera sina svåra tider för det kan bli bättre om man sedan inte fastnar där, alla har sina olika upp och nergångar och allt mellan de ytterligheterna, så det är bäst att söka sig till det som ger ro för själen .....
Biggan_
Anma
CITAT (Biggan_ @ 16-02-2013, 01:02) *
[attachment=75012:39106_oj...wPpEG9gR.jpg]

tummenupp.gif
Det var många som sa till mig att jag inte skulle vara så himla lycklig över den stundande operationen. Jag skulle visst bli ännu mer besviken än annars om det inte skulle ha lyckats. Men jag lyssnade inte på dem. Jag resonerade som så att då hade jag i alla fall fått vara glad och förväntansfull i 8 månader om op misslyckats. Om jag lyssnat på dem hade jag inte ens haft det.
Ugglemormor
Anma,

Det finns gott om sk. "olyckskorpar" så det räcker till, men även jag har råkat på dem som sagt så irl., men de är inte mer än bekanta. Tur att nära vänner om ens omgivning inte hör till dem...... kompiskram.gif
Dom ska man inte lyssna på för de vet inte något för det mesta .....
*Stintan*
Lätt att säga att man inte ska lyssna men jag tror faktiskt att dessa människor säger så i all välmening även om det är trist att höra när man glädjer sig över något förestående. Visst vore det roligare om folk kunde dela glädjen istället.
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2013, 13:40) *
Lätt att säga att man inte ska lyssna men jag tror faktiskt att dessa människor säger så i all välmening även om det är trist att höra när man glädjer sig över något förestående. Visst vore det roligare om folk kunde dela glädjen istället.

Ja äkta vänskap tål alltid kritik. Sedan kan man ju vara lite taktfull i sina uttalanden till bekanta , men ärlighet varar nog längst i alla fall. Det viktigaste är ju att kunna dela glädjen med sina nära o kära. Ordspråket delad glädje är dubbel glädje får bli mitt bidrag.
Biggan_
Ugglemormor
Jovisst, med ärligheten, men när man står inför något ex. det Anma gjorde och visade sin glädje under väntan så är det rätt så grymt att säga att man ska inte ta ut glädjen i förskott. Just då vill man inte höra av den typen av kommentarer, sen kvittar om det är ÄKTA ärlighet, men varför hålla tyst istället om man inte kan/vill peppa på den som gläds .........
Tycker inte alls om det, men jag undvek dem när jag mådde som värst och nu efteråt har de inget att komma med som kan såra en ....... det är väl välförment, negativt ärlighet man vill ha????
Anma
CITAT (*Stintan* @ 19-02-2013, 13:40) *

Självklart var det i välmening. smile.gif

CITAT (Ugglemormor @ 19-02-2013, 20:29) *
Jovisst, med ärligheten, men när man står inför något ex. det Anma gjorde och visade sin glädje under väntan så är det rätt så grymt att säga att man ska inte ta ut glädjen i förskott. Just då vill man inte höra av den typen av kommentarer, sen kvittar om det är ÄKTA ärlighet, men varför hålla tyst istället om man inte kan/vill peppa på den som gläds .........
Tycker inte alls om det, men jag undvek dem när jag mådde som värst och nu efteråt har de inget att komma med som kan såra en ....... det är väl välförment, negativt ärlighet man vill ha????

Jag tog inte alls illa upp när folk sa så till mig. Bland annat var det en av de personer som står mig närmast som bad mig att tänka på att det fanns en chans att det skulle misslyckas. Men då svarade jag: "Du kan oroa dig över hur det blir om det misslyckas så fortsätter jag att vara lycklig över att jag kommer att bli frisk." smile.gif
Det var ju inte på något sätt illa menat de kommentarerna, mer en oro över att jag kanske skulle krascha om det misslyckades. Men nu blev det ju inte så och jag fick båda två, glädjen innan och efter.
zissi
Mycket tänkvärt i den här tråden yes.gif
Biggan_
Wilmer
kompiskram.gif
Biggan_
Motti
Dom enda du kan kosta på dig att bli ovänn med är dina bästa vänner !
Biggan_
[attachment=75449:RESA.jpg]
Biggan_
[attachment=75464:INGEN_ID__ATT.jpg]
Motti
Vänner kommer och går !släkten består kompiskram.gif
Jubbe063
Varför oroa sig? Är det något du kan påverka så gör så gott du kan och allt löser sig. Är det nåt du inte kan påverka så är det inget att oroa sig över heller för du kan ändå ingenting göra åt det. Så det bästa är att leva här och nu.

Finns i en annan variant...

Lev här och nu och oroa dig inte för det som redan skett, det kan du ändå inte göra ogjort. Oroa dig inte inför framtida händelser eftersom du ändå inte vet något om.
Cacki
Bara ett litet visdomsord som jag fick med mej i livet av en gammal numera bortgången släkting....

"En sann vän kan du dela allt med förutom varandras ovänner."

Man kanske måste suga på det ett tag innan poletten ramlar ner men katten så väl det stämmer
Cacki
Bee
En av de finaste - och svåraste - affirmationer jag hörde för flera år sen är:

"Jag är nöjd med livet. Jag saknar ingenting"

Den ligger i bakhuvudet på mig hela tiden och visst resultat har jag märkt. Jag är inte så hagalen längre smile.gif
tomas99
CITAT (Motti @ 21-02-2013, 01:22) *
Dom enda du kan kosta på dig att bli ovänn med är dina bästa vänner !

+1
Biggan_
mamamaggan
" Herre , giv att jag alltid känner längtan och lust efter mer än jag kan förverkliga "

lär Michelangelo ha sagt.

Passar bra med föregående bild tycker jag.

Att tänka som Michelangelo tycker jag man ska göra , sluta aldrig att hoppas eller att vara nyfiken på vad som kan hända i morgon.

Ugglemormor
Om man inte slutar att ha drömmar, finns det inget att vänta på heller......

Livet av sig självt är en så underbar gåva att nästan alltid är möjligt med ett öppet hjärta......
Biggan_
Cacki
Du är inte...

normalviktig, underviktig eller överviktig.

Du är JÄTTEVIKTIG!
Biggan_
CITAT (Cacki @ 26-05-2013, 17:20) *
Du är inte...

normalviktig, underviktig eller överviktig.

Du är JÄTTEVIKTIG!

tummenupp.gif Precis! tummenupp.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon