Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Frostvakt, Hur kraftig behövs till ett 9,8 m2?
          Vinterflickan
          Inlägg 15-02-2013, 11:28
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 213
          Medlem nr: 36 878

Jag har ju frågat lite i en annan tråd om det här med när man kan sätta ut växterna i växthuset om man inte har uppvärmning & fick där tipset om att en frostvakt inte var någon stor investering. Har kollat runt lite och det finns ju en del att välja mellan. Såg till exempel Willab garden hade en värmefläkt "tropic", sen finns det ju billigare varianter på Jula, Biltema mm... Tjänar man på att köpa tex Willabs eller fungerar det lika bra med en enklare? Alla kan väl inte heller stå i utrymmen som kan bli fuktiga?

Men hur kraftig frostvakt/fläkt behöver man ha egentligen? Mitt växthus är som sagt 9,8 m2 och har 4 mm säkerhetsglas. Det är inte en gjuten platta under utan det står på en gjuten ram, sen är tanken att det ska läggas trall i botten. Hur varmt bör man se till att det är minst i växthuset om man tex vill sätta ut tomater?

Vi investerade i 4 stycken automatiska fönsteröppnare att sätta dit till sommaren men dom lär kanske inte behövas tidig vår... ?

Sen undrar jag lite (svår fråga) vad man kan tänkas att det kostar extra per månad att värma upp växthuset tex från början av April... Bor ju i Kalmar, zon 1. (Nu me nar jag inte på exakten utan bara på ett ungefär med en utetemperatur som inte avviker allt för mycket från det normala!)

Många dumma frågor kanske men jag är verkligen helt nollad på det här....

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 25-06-2025, 16:00

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon