Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          LåstNytt inlägg
          > Nej forumet blev inte bättre.
          *Stintan*
          Inlägg 08-03-2013, 10:21
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gunilla T @ 08-03-2013, 09:13) *
          Jaha, då vet jag vad som gäller för att bli accepterad här på Odla. Sätter på mig en foliehatt som är självlysande, blir gnällig och missnöjd och historielös och njuter av Hollywoodfruarna på TV.

Aldrig mer rikta mig till någon specifik person när jag luftar mitt missnöje utan endast prata i termer av "somliga" "vissa" "en del" så att så många som möjligt känner sig träffade av giftpilarna.

Hädanefter skall Jante vara den allt överskuggande lagen här på forumet och nåde den som inte följer det reglementet.

Förövrigt tycker jag Bengalow är en lysande skribent och tänkare.

Antar att det är ironi och bara det om Bengalow allvar. flirting.gif Finns ju bara ett litet fåtal lysande skribenter kvar här så jag hoppas verkligen att både du och Bengalow fortsätter skriva på samma sätt i forumet.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-03-2013, 11:34
          Länk hit: #42

Gäster

CITAT (*Stintan* @ 08-03-2013, 10:21) *
          Antar att det är ironi och bara det om Bengalow allvar. flirting.gif Finns ju bara ett litet fåtal lysande skribenter kvar här så jag hoppas verkligen att både du och Bengalow fortsätter skriva på samma sätt i forumet.

Visst Stintan smiley_small_hug.gif men lite allvar ändå. Hur skall man öht kunna skriva någonting av värde om det ständigt uppfattas som en besserwisser attityd? Jag skriver i de trådar som intresserar mig och där jag tycker att jag har något att bidra med. Tänker på den som läser i första hand - det bör ju vara något innehåll.....tycker jag.

Sura, griniga twitterkommentarer är inte min grej bara för att få säga emot.

Jag kan inget om matlagning eller olika krämpor och följaktligen skriver jag aldrig i sådana trådar men jag är intresserad av samhällsfrågor, litteratur,ekologi, miljö och natur och förstås trädgård som grundar sig på mitt naturintresse - och jag tror på kunskap.....och nu lyfter jag av Jante från axlarna för en stund och förhäver mig i fullständig gränslöshet och påstår att jag har en hyfsad allmänbildning och en del djupkunskap inom vissa områden.

Jag är inte den som till varje pris håller fast vid kartan om den inte överensstämmer med verkligheten men då önskar jag argument som håller.

...och jag är så innerligen trött på denna Jantementalitet.

Citera
          ninnisky
          Inlägg 08-03-2013, 11:47
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Gunilla T @ 08-03-2013, 11:34) *
          Visst Stintan smiley_small_hug.gif men lite allvar ändå. Hur skall man öht kunna skriva någonting av värde om det ständigt uppfattas som en besserwisser attityd? Jag skriver i de trådar som intresserar mig och där jag tycker att jag har något att bidra med. Tänker på den som läser i första hand - det bör ju vara något innehåll.....tycker jag.

Jag kan inget om matlagning eller olika krämpor och följaktligen skriver jag aldrig i sådana trådar men jag är intresserad av samhällsfrågor, litteratur,ekologi, miljö och natur och förstås trädgård som grundar sig på mitt naturintresse - och jag tror på kunskap.....och nu lyfter jag av Jante från axlarna för en stund och förhäver mig i fullständig gränslöshet och påstår att jag har en hyfsad allmänbildning och en del djupkunskap inom vissa områden.

Jag är inte den som till varje pris håller fast vid kartan om den inte överensstämmer med verkligheten men då önskar jag argument som håller.

tummenupp.gif
          Vill också säga att jag tycker att dina inlägg alltid sakliga och läser dom med stort intresse. Om vi hade mer av den varan skulle småprat lyftas en bra bit.

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          ninnisky
          Inlägg 08-03-2013, 12:00
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

Tycker inte forumet har blivit ett dugg bättre och nöjer mig med att läsa det jag tycker är intressant. Några futtiga inlägg kanske det blir men färre och färre!

Forumet/småprat är tillbaka till sin tidigare nivå, med tjat, upprepningar, egotrippade inlägg, besserwisser, sjukdomshistorier med rena fantasier osv. osv. Dessvärre tror jag inte heller denna gången på en bättring!

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-03-2013, 12:03
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Gunilla T @ 08-03-2013, 11:34) *

Förstår precis och instämmer. kram2.gif

CITAT (ninnisky @ 08-03-2013, 12:00) *
          Tycker inte forumet har blivit ett dugg bättre och nöjer mig med att läsa det jag tycker är intressant. Några futtiga inlägg kanske det blir men färre och färre!

Forumet/småprat är tillbaka till sin tidigare nivå, med tjat, upprepningar, egotrippade inlägg, besserwisser, sjukdomshistorier med rena fantasier osv. osv. Dessvärre tror jag inte heller denna gången på en bättring!

tummenupp.gif Kunde inte sagt det bättre själv.

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 08-03-2013, 12:34
          Länk hit: #46

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Motti @ 07-03-2013, 23:09) *
          Jag vill absolut inte bråka ej heller ha konflikter !men en del tror sig va mer än andra en del tycker sig vara mer intellektuella ha mer vetskap om allt och alla inom alla områden !,en del här är Besserwisers och deras ord är lite lag och om man ska motargumentera så måste man in och plugga på Wikipedia så man ha regält på fötterna innan man utalar sig för en del här ta inget annat än ren fakta till punkt och prick .Tror att folk tröttnar när allt ska vara så jäkla "perfekt"har personligen inget behov av att blänka med mitt intellekt ! naughty.gif

Det där var väl ändå lite fördomsfullt, Motti.

Du känner inte någon som skriver här, så det enda du kan göra är att tolka in vad du tror om folk.
          Inte behöver du plugga på Wiki direkt, då den är en dålig källfakta.
          Men att gå tvärt emot bådeAll fakta och beprövad erfarenhet och hävda att man har rätt, då är man ute på svag is.
          Att diskutera innebär inte att man har tvärsäkert rätt och alla andra fel.
          Det innebär att framföra sina tankar, funderingar och frågor, samtidigt som man tar till sig och överväger andras argument också.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Gita
          Inlägg 08-03-2013, 14:48
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Gunilla T @ 08-03-2013, 09:13) *
          Förövrigt tycker jag Bengalow är en lysande skribent och tänkare.

Lysande.......? Tycker du att det lysande skrivet och tänkt att i skrift använda sig av såväl könsord som svordomar samt tillmälen som subba och kärringjävel mot meningsmotståndare när argumenten tryter.
          Ja, då sätter du sannerligen inte ribban högt.
          Gita

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-03-2013, 15:59
          Länk hit: #48

Gäster

CITAT (Gita @ 08-03-2013, 14:48) *
          Lysande.......? Tycker du att det lysande skrivet och tänkt att i skrift använda sig av såväl könsord som svordomar samt tillmälen som subba och kärringjävel mot meningsmotståndare när argumenten tryter.
          Gita

Sådana uttryck är inget jag sympatiserar med och det vet du förstås Gita .....men helheten är förstås svår att upptäcka om man sitter i ett akvarium wink.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 08-03-2013, 16:07
          Länk hit: #49

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Det finns olika sätt att försöka trycka ner en motståndare. Dels att utdela verbala råsopar och dels att kasta skit förklätt till oskyldiga inlägg. Kanske är råsopar lite ärligare.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          Gunilla T
          Inlägg 08-03-2013, 16:17
          Länk hit: #50

Gäster

Japp, helt rätt wink.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 08-03-2013, 18:33
          Länk hit: #51

Medlem

CITAT (Gossen Ruda @ 08-03-2013, 16:07) *
          Det finns olika sätt att försöka trycka ner en motståndare. Dels att utdela verbala råsopar och dels att kasta skit förklätt till oskyldiga inlägg. Kanske är råsopar lite ärligare.

Lättare att genomskåda i alla fall. tummenupp.gif
          Härskarteknik och kamouflerade nålstick, är lite svårare att genomskåda. yes.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          malcolm
          Inlägg 08-03-2013, 18:41
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

Gita

Håller fullständigt med dig.

Citera
          mamamaggan
          Inlägg 08-03-2013, 20:25
          Länk hit: #53

Medlem
          Antal inlägg: 15 810
          Medlem nr: 2 558

CITAT (Motti @ 07-03-2013, 23:09) *
          Jag vill absolut inte bråka ej heller ha konflikter !men en del tror sig va mer än andra en del tycker sig vara mer intellektuella ha mer vetskap om allt och alla inom alla områden !,en del här är Besserwisers och deras ord är lite lag och om man ska motargumentera så måste man in och plugga på Wikipedia så man ha regält på fötterna innan man utalar sig för en del här ta inget annat än ren fakta till punkt och prick .Tror att folk tröttnar när allt ska vara så jäkla "perfekt"har personligen inget behov av att blänka med mitt intellekt ! naughty.gif

Jaha så nu har det gått ifrån att vara mobbing till att folk som håller sig till fakta är bessewissers?!

Vi har haft den här diskussionen tidigare och jag säger precis som då , folk är intresserade av olika saker och då lär de sig mycket om sitt område , inget konstigt med det.

De sitter då inne med faktakunskaper och när en del då skriver felaktiga saker så tycker iaf inte jag att det är fel att rätta sådana felaktigheter.

Den som vet mycket om t ex rosor ska alltså hålla inne med sina kunskaper och låta någon klåpare sprida felaktiga saker för att somliga ska vara nöjda ?

Det är just sådana inlägg ( som jag citerat ) som gör forumet så dött numera , förmedla aldrig kunskaper/fakta för då är du en besserwisser !

Motti , försök förstå att det finns personer med andra intressen och kunskaper som vill diskutera det utan att du ska klanka ner på dem och kalla dem för besserwissers!

Du trampar omkring i samma gamla hjulspår hela tiden , det är fel på alla andra men hur står det till hos dig själv ?

--------------------
          Mälardalen zon 2 - 3

Att känna skuld är att vara human

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 08-03-2013, 20:54
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

Mama maggan du är så kritiskt mot Odla som det är nu, varför är du ändå här. Visst ha<r det blivit något tyst men ändå lugnare eller är det för lugnt för dig?

Gita

Gita nu måste jag för en gångs skull häller med dig.

Men Gunilla< tycker det är lysande.....

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 08-03-2013, 21:04
          Länk hit: #55

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 08-03-2013, 20:54) *
          Mama maggan du är så kritiskt mot Odla som det är nu, varför är du ändå här. Visst ha<r det blivit något tyst men ändå lugnare eller är det för lugnt för dig?

Gita nu måste jag för en gångs skull häller med dig.

Men Gunilla< tycker det är lysande.....

Och du ville bara inte se att Gunilla T sa att hon inte sympatiserade dylika uttryck direkt efter Gitas inlkägg eller????

--------------------

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 08-03-2013, 21:10
          Länk hit: #56

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (*Stintan* @ 08-03-2013, 21:04) *
          Och du ville bara inte se att Gunilla T sa att hon inte sympatiserade dylika uttryck direkt efter Gitas inlkägg eller????

Visst såg jag dett men hon skrev innan att han är lysande.....

Citera
          Huggorm
          Inlägg 08-03-2013, 21:16
          Länk hit: #57

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Höj nivån på den här tråden ett steg eller två, annars låser jag den. Återgår till ämnet i den mån det fanns ett.

/Moderator

Citera
          pejori
          Inlägg 08-03-2013, 21:22
          Länk hit: #58

Medlem

CITAT (mamamaggan @ 08-03-2013, 20:25) *
          Jaha så nu har det gått ifrån att vara mobbing till att folk som håller sig till fakta är bessewissers?!

Vi har haft den här diskussionen tidigare och jag säger precis som då , folk är intresserade av olika saker och då lär de sig mycket om sitt område , inget konstigt med det.

De sitter då inne med faktakunskaper och när en del då skriver felaktiga saker så tycker iaf inte jag att det är fel att rätta sådana felaktigheter.

Den som vet mycket om t ex rosor ska alltså hålla inne med sina kunskaper och låta någon klåpare sprida felaktiga saker för att somliga ska vara nöjda ?

Det är just sådana inlägg ( som jag citerat ) som gör forumet så dött numera , förmedla aldrig kunskaper/fakta för då är du en besserwisser !

Motti , försök förstå att det finns personer med andra intressen och kunskaper som vill diskutera det utan att du ska klanka ner på dem och kalla dem för besserwissers!

Du trampar omkring i samma gamla hjulspår hela tiden , det är fel på alla andra men hur står det till hos dig själv ?

Det är väl det som gör att man undviker att svara, även om man har kunskap. (såvida inte det är rent livsfarliga tokigheter som påstås)

Att kunskap numera ses som en nackdel är väl en av orsakerna till att forumet håller på att dö. crying.gif

Att "gulligulla" och "lullilulla" i div. trådar kräver ingen större hjärnansträngning, men personligen har jag ingen lust att pensionera mina hjärnceller ännu, utan lär mig nya saker hela tiden. (idag lärde jag mig, att xylitol sötningsmedel är dödligt för hundar, t.ex.)

Men jag ser det som så, Jag skriver om det jag vill, kan, försöker lära mig, eller motbevisa rena felaktigheter inom områden jag behärskar.
          Är jag klassad som en "besserwisser" av den orsaken, så bjuder jag på det.

Det kanske säger mer om kunskapsnivån på den som anser att kunskap är en nackdel.

Sedan kan man fråga sig hur TS tänkte.
          "Nej forumet blev inte bättre" säger h*n
          Bättre än vad då?

"Tråkigt" jämfört med när?

När tyckte TS att forumet var bra?

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 08-03-2013, 21:28
          Länk hit: #59

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Huggorm @ 08-03-2013, 21:16) *
          Höj nivån på den här tråden ett steg eller två, annars låser jag den. Återgår till ämnet i den mån det fanns ett.

/Moderator

Vad är hög nivå?

Har du inget konkret att invända mot, så tycker jag faktiskt att du kan vara tyst! whist.gif

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 08-03-2013, 21:39
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag klankar faktiskt inte ner på någon medvetet om någon känner så så ber jag om ursäkt .Men jag personligen känner att många här kräver absolut fakta i allt som diskuteras här och en del kanske inte orkar ligga och leta fakta för att kunna utala sig här .Jag själv föredra en lättsammare diskution där man inte måste vara pedant i allt man skriver ,måste man ta varje diskution på blodigt allvar ?kan man inte bara ta den lite lättsammare liksom på en höfft ?Om man ska analysera allt i dess minsta detalj så blir ju inläggen här hur långa som helst och då tror jag många hellre låter bli att läsa dom .I vissa forum finns det gränser för hur långa inlägg man får göra ,här kan man skriva en novell om man vill .Ibland tycker jag att en del här analysera sönder trådarna och dissikera dom i småbitar .

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-06-2026, 06:24

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon