Hoppas att ni har haft en fin påskhelg! I Frankrike är det tradition att påskharen gömmer ägg i trädgården som barnen får leta efter innan man sätter sig till bords på påskdagen. Detta är en trevlig tradition - i alla fall om det är vackert väder! Här hade vi tur i år. Det var faktiskt riktigt soligt och skönt ute och vi slapp gå på parad i snöslask!.
CITAT (Anki V @ 03-04-2013, 09:57)

Finns det något bra sätt att skrämma igång bonusfröna?
Mina har inte velat gro än.
Busfröna börjag visa tendens till karaktärsblad.......hm.
/Anki
Ja attans fröer då som inte vill gro!

Jag ska se vad jag kan hitta på att skrämma dem med! Jag återkommer.
Det beror ju lite på hur man ser på detta. Om man tar på sig ett par positiva glasögon och ser det som en spännande utmaning att få fröna att gro. Eller om man ser på detta problem genom de negativa glasögonen så ser man förmodligen bara att FRÖNA INTE GROR!!!
Man vill ju alltid att de frön man skickar ska gro så att det knakar. Jag hoppas verkligen att de ska go med knak och brak och i annat fall komma igång och växa ikapp när solen och värmen förhoppningsvis kommer framåt våren. Båda växer relativt snabbt när de väl kommer igång och kan t.o.m. direktsås ute om man vill så än finns det hopp!
Busfrö: Den här sköna damen behöver gott om plats. Växten blir upp till 150 cm hög och ca 60 cm bred. Blommorna är ganska speciella och mycket vackra. Finns i olika färger och den ni har fått blir vit.
Bonusfrö: Detta är en rätt speciell växt. Nästan svårt att tro när man ser den att detta är en ettåring. Den blir också ungefär en meter hög. Bladen är egentligen intressantare än blommorna.