Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >  
          LåstNytt inlägg
          > Spricker Aliansen?
          Spricker Aliansen?
          Kommer Aliansen att spricka vid nästa val för att en eller flera småpartier hamnar under 4% spärren?
          Ja [ 15 ] ** [53.57%]
          Nej [ 11 ] ** [39.29%]
          Osäker [ 2 ] ** [7.14%]
          Totalt antal röster: 28

*Stintan*
          Inlägg 27-03-2013, 10:09
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Men då blir det väl moderater som taktikröstar och inte rödgröna väljare så att alliansen skulle vinna på det är ju inte alls säkert.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-03-2013, 10:27
          Länk hit: #42

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

CITAT (malarmaster @ 27-03-2013, 09:59) *
          jag håller inte med,mandatsiffrorna bygger ju på senaste valet,du lika lite som jag vet hur mandatfördelningen blir valnatten 2014.
          som jag skrivit tidigare,man kan inte bygga en regering på opinionssiffror.de drygt 8% som du vill sätta åt sidan finns ju inte i den verklighet som visar sig när du närmar dig nästa val.de byter parti och plussar på någon annanstans.tror inte det finns många som röstar på ett parti som ligger skitdåligt till i opinionen när du kommer till valurnan.partiet måste iallafall ligga och skvalpa just på 4% för att taktikröstarna slår till.2-3% i opinion just innan valet skrämmer bort taktikröstarna likväl som de väljare som vill se sin röst göra skillnad.dina 8% är kanske 3% i verkligheten. ulf

Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Jag skrev rätt tydligt att ingen vet hur det blir efter nästa val, ändå spekulerar du vilt hur det kommer att gå och vem som taktikröstar på vem. Beträffande min fiktiva mandatfördelning så är den baserad på nuvarande opinionsmätning och inget annat. Jag har inte nämnt nånting om förra valets resultat. Jag ville bara påpeka att alla partier får lite högre väljarstöd när ogiltiga röster räknas bort, så även högersidan. Det har dock inte någon betydelse i nuläget eftersom vänsterblocket bara ligger 0,3 procentenheter från egen majoritet.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 27-03-2013, 14:27
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gossen Ruda @ 27-03-2013, 10:27) *
          Du läser mina inlägg som fan läser bibeln. Jag skrev rätt tydligt att ingen vet hur det blir efter nästa val, ändå spekulerar du vilt hur det kommer att gå och vem som taktikröstar på vem. Beträffande min fiktiva mandatfördelning så är den baserad på nuvarande opinionsmätning och inget annat. Jag har inte nämnt nånting om förra valets resultat. Jag ville bara påpeka att alla partier får lite högre väljarstöd när ogiltiga röster räknas bort, så även högersidan. Det har dock inte någon betydelse i nuläget eftersom vänsterblocket bara ligger 0,3 procentenheter från egen majoritet.

det är förra valets mandat o resultat som gäller fram till nästa val,att plussa o minska efter opinionssiffror nu är meningslöst,om 6 månader ser det annorlunda ut,om ytterligare 6 månader är trenden kanske den motsatta.
          endast när vi kommer in en bit på 2014 blir opinionssiffror intressanta och först då kan man lite löst bedöma läget.taktikröstning förekommer och just kd brukar klara sig på det,jag har själv taktikröstat just för att kd ska klara spärren och för att alliansen skall få sitta kvar,jag är inte ensam om det.
          det intressanta är hur det blir om två partier ligger nära spärren,vem skall man hjälpa då?
          vad jag menar är att taktikröstarna kanske röstar på sitt ordinarie val istället samtidigt som dessa småpartiers väljare byter till säkrare mark.Spekulation? javisst,men det är ju ditt resonemang också.
          dagens opinionsmätning är inget valresultat,det är just bara en spekulation. ulf

Citera
          malarmaster
          Inlägg 27-03-2013, 14:36
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (*Stintan* @ 27-03-2013, 10:09) *
          Men då blir det väl moderater som taktikröstar och inte rödgröna väljare så att alliansen skulle vinna på det är ju inte alls säkert.

det du vinner på taktikröstning under förutsättning att partiet med det klarar spärren är ju de procent som annars förlorats om de hamnat under spärren.om det är moderater eller andra alliansväljare som taktikröstar är ju oväsentligt,det är det samlade resultatet som gäller.
          lika har ju gällt för v i gamla val då sossar taktikröstat på dem för att de skulle klara sig in,i många val låg de bara på 4,5-5% men tillsammans med sossarnas 45-47 % kunde sossarna regera.
          att de aldrig fick sitta i regeringen är dock märkligt men sossarna har aldrig litat på som det då var vpk.
          ulf

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-03-2013, 18:20
          Länk hit: #45

Medlem

Enligt Rapport tycker lika många svenskar att S är lika regeringsdugliga som M. biggrin.gif Kanske en chock för högerfalangen här.

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 27-03-2013, 18:30
          Länk hit: #46

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Gossen Ruda @ 27-03-2013, 18:20) *
          Enligt Rapport tycker lika många svenskar att S är lika regeringsdugliga som M. biggrin.gif Kanske en chock för högerfalangen här.

Skall bli intressant att se om det ändrar sig något efter ett halvår av S-styre naughty.gif

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-03-2013, 20:20
          Länk hit: #47

Medlem

Vi får se efter valet. biggrin.gif

--------------------

Citera
          Huggorm
          Inlägg 27-03-2013, 20:27
          Länk hit: #48

Moderator

Var det inte så att S fick bara nästan lika höga poäng som M? Om jag minns rätt var det siffrorna 59 mot 60 eller något sådant.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 27-03-2013, 20:41
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Huggorm @ 27-03-2013, 20:27) *
          Var det inte så att S fick bara nästan lika höga poäng som M? Om jag minns rätt var det siffrorna 59 mot 60 eller något sådant.

40 mot 39, hugget som stucket.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 28-03-2013, 21:09
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Varför spräcka något som fungerar bra ! jag tror alliansen håller .

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-03-2013, 21:16
          Länk hit: #51

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Motti @ 28-03-2013, 21:09) *
          Varför spräcka något som fungerar bra ! jag tror alliansen håller .

Både C och KD ligger under 4% i senaste mätning så utsikterna för en allians ser sämre ut än någonsin. Dessutom gror ju missnöjet inom alliansen när småpartierna har blivit så utmanövrerade.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Huggorm
          Inlägg 28-03-2013, 21:19
          Länk hit: #52

Moderator

Skall Alliansen ha en chans får de börja presentera förslag, så enkelt är det. Eller så får sossarna börja presentera förslag, det funkar också.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-03-2013, 21:21
          Länk hit: #53

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Ligger nåt i båda delarna där!

Citera
          Motti
          Inlägg 28-03-2013, 21:23
          Länk hit: #54

Medlem

Det kommer att klarna nästa gång vi ska gå till val !alla vet väl att siffrorna åker upp och ner och hit och dit !Efter den stora ekonomiska krisen i Europa och i övriga världen så har Sverige klarat sig bäst !vem vill byta regering då efter den persen ?

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-03-2013, 21:47
          Länk hit: #55

Medlem

Innan helgonglorian vuxit fast på Borgs huvud så vill jag bara påpeka att den som ordnade upp statsfinanserna var regeringen Göran Persson som städade upp råttboet efter tidigare moderatregeringar. Vibble körde Sverige i botten exempelvis. Sen må en finansminister vara hur duktig som helst, att avvärja en kris som kommer utifrån är svårt så vi får vara tacksamma att det inte har skett. Däremot kan en klantig finansminister göra mycket skada, se ovan. En viktig orsak är nog att vi står utanför Euron så vi inte direkt ingår i den krisen och det var svenska folket som sa nej där.

--------------------

Citera
          Motti
          Inlägg 28-03-2013, 21:54
          Länk hit: #56

Medlem

Gossen Ruda !nu har du allt kört fast totalt i din egen politiska värld !vad fan har Göran Persson med nutiden att göra och nuvarande finanser ?Föresten sitter ju han och Anitra och späker sig i en nybyggd Herrgård för ett antal millioner !vilken arbetarförebild han är Göran P whist.gif så bor ju alla arbetare nu för tiden .
          Hoppa du fattar ironin !

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 28-03-2013, 22:04
          Länk hit: #57

Medlem

CITAT (Motti @ 28-03-2013, 21:54) *
          Gossen Ruda !nu har du allt kört fast totalt i din egen politiska värld !vad fan har Göran Persson med nutiden att göra och nuvarande finanser ?Föresten sitter ju han och Anitra och späker sig i en nybyggd Herrgård för ett antal millioner !vilken arbetarförebild han är Göran P whist.gif så bor ju alla arbetare nu för tiden .
          Hoppa du fattar ironin !

Försök läsa och fatta vad jag skriver istället för att bara pladdra på.

--------------------

Citera
          Piccante
          Inlägg 28-03-2013, 22:06
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Det står väl ganska klart nu att det bästa vi har gjort ekonomiskt sett har vi gjort helt utan någon borgerlig regering eller socialdemokratisk inverkan nämligen att stå utanför EMU.

Fast ganska många ekonomer, nobelpristagare mfl sagt hela tiden att EMU aldrig kommer fungera pga att man tvingar in länder med så totalt olika förutsättningar i samma ekonomiska system med toppstyrning så finns det ihärdiga politiker i ffa FP som fortfarande vill ansluta oss.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          hattstugan
          Inlägg 28-03-2013, 22:09
          Länk hit: #59

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Ja vi är ståndaktiga i det här landet! Tack och lov för att vi stod emot EMU!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 28-03-2013, 22:16
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Piccante @ 28-03-2013, 22:06) *
          Det står väl ganska klart nu att det bästa vi har gjort ekonomiskt sett har vi gjort helt utan någon borgerlig regering eller socialdemokratisk inverkan nämligen att stå utanför EMU.

Fast ganska många ekonomer, nobelpristagare mfl sagt hela tiden att EMU aldrig kommer fungera pga att man tvingar in länder med så totalt olika förutsättningar i samma ekonomiska system med toppstyrning så finns det ihärdiga politiker i ffa FP som fortfarande vill ansluta oss.

tummenupp.gif

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera

5 sidor V  < 1 2 3 4 5 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-10-2025, 14:45

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon