Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 10 11 12  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Mäster Borg, Har förlorat sitt anseende
          Gita
          Inlägg 07-04-2013, 08:52
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Bengalow @ 04-04-2013, 21:05) *
          Hon, Gita menar "närande och tärande" förstås.

Nej, hon, Gita, menade precis vad hon skrev.
          Det kanske har det gått dig helt förbi men två personer kan utföra samma arbetsuppgift på helt olika sätt/ nivå. Vissa gör ett ett jättebra jobb medans andra ett uruselt.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-04-2013, 09:04
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Gita @ 07-04-2013, 09:52) *
          Nej, hon, Gita, menade precis vad hon skrev.
          Det kanske har det gått dig helt förbi men två personer kan utföra samma arbetsuppgift på helt olika sätt/ nivå. Vissa gör ett ett jättebra jobb medans andra ett uruselt.
          Gita

Tyvärr är prestationsförmågan långt ifrån alltid det avgörande för lön och position. Det finns många människor som faktiskt är ganska lågpresterande, men av olika skäl nått en hög position inom arbetslivet.. Liksom det finns många som presterar jättebra, men dras med skitjobb till dålig lön...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 07-04-2013, 09:55
          Länk hit: #223

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 07-04-2013, 10:04) *
          Tyvärr är prestationsförmågan långt ifrån alltid det avgörande för lön och position. Det finns många människor som faktiskt är ganska lågpresterande, men av olika skäl nått en hög position inom arbetslivet.. Liksom det finns många som presterar jättebra, men dras med skitjobb till dålig lön...

Hmmm... det där beror nog på med vems ögon man tittar med. Jag tror att de flesta företag ganska tydligt kan avgöra vilka som tillför mest/presterar bäst.
          Offentlig verksamhet har jag ingen egentlig erfarenhet av mer än som konsument. Jag vet ju t.ex att det är en oerhörd skillnad mellan en riktigt bra lärare och en usel sådan. Om det är någon större skillnad i plånboken vet jag inte.
          Gita

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-04-2013, 10:19
          Länk hit: #224

Medlem

CITAT (Gita @ 07-04-2013, 10:55) *
          Hmmm... det där beror nog på med vems ögon man tittar med. Jag tror att de flesta företag ganska tydligt kan avgöra vilka som tillför mest/presterar bäst.
          Offentlig verksamhet har jag ingen egentlig erfarenhet av mer än som konsument. Jag vet ju t.ex att det är en oerhörd skillnad mellan en riktigt bra lärare och en usel sådan. Om det är någon större skillnad i plånboken vet jag inte.
          Gita

Min erfarenhet av både privat och offebntlig verksamhet är att det t.ex. sitter ett antal dåliga chefer på mellannivå , huvudsakligen av manligt kön, i båda typer av organisationer.

--------------------

zon 1

Citera
          Gita
          Inlägg 07-04-2013, 12:44
          Länk hit: #225

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 07-04-2013, 11:19) *
          Min erfarenhet av både privat och offebntlig verksamhet är att det t.ex. sitter ett antal dåliga chefer på mellannivå , huvudsakligen av manligt kön, i båda typer av organisationer.

Det är en erfarenhet som jag inte delar. Inom det privata näringslivet är man idag oerhört kostnadsmedveten och resultatinriktad. Det du säger om dåliga chefer på mellannivå kunde nog till viss del stämma i början på 80-talet när jag arbetade på ABB, men det har ju skett enorma personalminskningar sedan dess och tro mig, det är inte de duktiga och högpresterande som fått sluta.
          Gita
          Ps Du svarade aldrig på min fråga om löneskillnader mellan den jätteduktige och den urusle läraren. Ds

Redigerat av Gita: 07-04-2013, 12:45

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 07-04-2013, 14:26
          Länk hit: #226

Medlem

CITAT (Gita @ 07-04-2013, 13:44) *
          Det är en erfarenhet som jag inte delar. Inom det privata näringslivet är man idag oerhört kostnadsmedveten och resultatinriktad. Det du säger om dåliga chefer på mellannivå kunde nog till viss del stämma i början på 80-talet när jag arbetade på ABB, men det har ju skett enorma personalminskningar sedan dess och tro mig, det är inte de duktiga och högpresterande som fått sluta.
          Gita
          Ps Du svarade aldrig på min fråga om löneskillnader mellan den jätteduktige och den urusle läraren. Ds

Löneskillnaderna är inte särskilt stora. Ingen tjänar särskilt bra. Min erfarenhet är att de flesta lärare är både duktiga och ambitiösa. Det skiljer nog mindre i lärarskicklighet än mellan arbetsbördan, som varierar väldigt mycket mellan olika skolor. (Urusla lärare borde naturligtvis ägna sig åt något annat)

--------------------

zon 1

Citera

12 sidor V  « < 10 11 12
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 08-08-2025, 13:46

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon