Ohh härligt! Tack för kommentaren

Kul!
Jag har ett gäng olika hostor samt kaukasiskt förgätmigej Jack frost som ljusar upp en hel del!
Bilderna är som sagt tagna på en trött höstrabatt (planterad samma år)
Men mjukt och runt och ljust är taget! Ska försöka tänka i de banorna!
Häromdagen hittade jag en massa fin sten för halva priset så jag impulshandlade en hel del. Så jag har lite att bygga med i sommar!
Med "trappsteg ner från verandan" menar du ny "trapp" i mitten då?
Jag har funderat lite på att öppna upp och bygga en trapp ner i mitten av rabatten men inget bestämt än. Är det så du menar? Trätrappen till hö på bilden ör ju inte så upphetsande
Jag är verkligen glad över att du delar dina tankar

(Mannen min kläckte en ide igår om att glasa in rubbet och göra en stor vinterträdgård till mig men jag tror det blir lite väl bra faktiskt!)
Du skriver om "pausen i trappan med en stol" det är en gör bra ide men vilken trapp tänker du då? Den långa trappan till vä på bilden är en gjuten trappa så den sitter liksom där den sitter! (Till hö om den finns en halvhalt/platå med en liten rabatt som inte syns på bilderna) Jag gillar verkligen den avsatsen där, solen ligger på fint och vi kommer sätta skjutdörrar i glas på hela den kortsidan av altanen för att kunna öppna upp! (Lägger in bild imorgon på det)
Stenfallet som jag kallar det vill jag på sikt ta bort! Att låta rabatten fortsätta där och gå fram till stentrappen skulle mjuka upp de idag stela formerna lite, tack för tipset
Skriv gärna mer jag är idel öra för dina goda råd och ideer!!
Mvh Linda