Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

23 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det här med klass
          Gita
          Inlägg 07-04-2013, 12:35
          Länk hit: #101

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 07-04-2013, 13:25) *
          Läs om och läs rätt. Men att sätta sej till doms över andra och tycka att andra ska prestera mer än man själv gör för brödfödan, och ändå tycka att man är mer värd att kunna leva flott det är det jag reagerar på. Hade hon levt själv utan sin överenskommelse hade hon inte tjänat mer än vad andra små "RUT-tanter" gör.

En lyckad överenskommelse med andra ord.!
          Allvarligt talat så kan du inte ha en susning om hur mycket eller lite någon gör för brödfödan även om denne någon inte formellt har en anställning. Det är väl i allra högsta grad framgångsrikt att se till att man kan leva på det sätt man vill. Sen är det ju så, som du väl vet, att "bakom varje framgångsrik man står en stark kvinna".
          Gita

Citera
          Cacki
          Inlägg 07-04-2013, 12:41
          Länk hit: #102

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 07-04-2013, 13:35) *
          En lyckad överenskommelse med andra ord.!Allvarligt talat så kan du inte ha en susning om hur mycket eller lite någon gör för brödfödan även om denne någon inte formellt har en anställning. Det är väl i allra högsta grad framgångsrikt att se till att man kan leva på det sätt man vill. Sen är det ju så, som du väl vet, att "bakom varje framgångsrik man står en stark kvinna".
          Gita

Usch, nu börjar det bli lite väl osmakligt när vi kommer in på det här. Menar du alltså att du tror att Motti gifte sej med sin man för att göra ett smart klipp för framtida försörjning?? Jag hoppas och unnar henne att hon gjorde det av kärlek.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Gita
          Inlägg 07-04-2013, 12:54
          Länk hit: #103

Medlem

CITAT (Cacki @ 07-04-2013, 13:41) *
          Usch, nu börjar det bli lite väl osmakligt när vi kommer in på det här. Menar du alltså att du tror att Motti gifte sej med sin man för att göra ett smart klipp för framtida försörjning?? Jag hoppas och unnar henne att hon gjorde det av kärlek.

Så klart att jag inte tror, vet inte om min satir är osmakligare än din.

Vad jag menar är att om duktiga människor som är ett team, bygger upp och inrättar sitt liv tillsammans på det sätt de vill ha det ,så är banne mig ingen av dem en parasit.
          Sen är det också så inom småföretagarvärlden så att den "tyste parten", av en ofta oinsatt omvärld klassad som lata hemmafruar ofta har stor betydelse för företaget.
          Gita

Redigerat av Gita: 07-04-2013, 12:56

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 07-04-2013, 13:44
          Länk hit: #104

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Bygger inte samhället på att alla ska dra sitt strå till stacken?

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Rebecca
          Inlägg 07-04-2013, 14:12
          Länk hit: #105

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (Gita @ 07-04-2013, 13:54) *
          Vad jag menar är att om duktiga människor som är ett team, bygger upp och inrättar sitt liv tillsammans på det sätt de vill ha det ,så är banne mig ingen av dem en parasit.

Gita

Det är inte mycket jag håller med dig om i vanliga fall, men detta tycker jag du har rätt i. Det känns lite som att det är nån slags hetsjakt som pågår här på Motti som känns mycket obehaglig. Lite att det är fel att välja hemmafruliv (vilket jag inte tycker det är - alla har olika förutsättningar och viljor att leva sina liv på!). Tycker också det känns som att det finns en diskussion över huvudet här på Motti. Inte okej.

--------------------

Citera
          Cacki
          Inlägg 07-04-2013, 16:15
          Länk hit: #106

Medlem

CITAT (Rebecca @ 07-04-2013, 15:12) *
          Det är inte mycket jag håller med dig om i vanliga fall, men detta tycker jag du har rätt i. Det känns lite som att det är nån slags hetsjakt som pågår här på Motti som känns mycket obehaglig. Lite att det är fel att välja hemmafruliv (vilket jag inte tycker det är - alla har olika förutsättningar och viljor att leva sina liv på!). Tycker också det känns som att det finns en diskussion över huvudet här på Motti. Inte okej.

Ja, det blev fel när Motti får stå som "pilotperson" för sakfrågan när det hela egentligen bara handlar om sidodiskussion utifrån det hon skrev i sitt inlägg. Förlåt Motti!

Redigerat av Cacki: 07-04-2013, 16:43

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Cacki
          Inlägg 07-04-2013, 17:03
          Länk hit: #107

Medlem

CITAT (Gita @ 07-04-2013, 13:54) *
          Så klart att jag inte tror, vet inte om min satir är osmakligare än din.

Sen är det också så inom småföretagarvärlden så att den "tyste parten", av en ofta oinsatt omvärld klassad som lata hemmafruar ofta har stor betydelse för företaget.
          Gita

Tänk, det begriper jag också...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Cacki
          Inlägg 07-04-2013, 17:09
          Länk hit: #108

Medlem

CITAT (Rebecca @ 07-04-2013, 15:12) *

Förresten, angående hetsjakten så tror jag att varken Gita eller jag har deltagit i någon hetsjakt på Motti. Däremot börjar jag tycka att det går för långt när man inte ens ska våga bemöta hennes åsikter utan att det börjar hojtas om mobbing och hetsjakt. Det vore bra om ni tog er tid att kolla upp om det är hennes åsikter eller henne som person man kommenterar först åtminstone.

(Är du förresten medveten om att du själv diskuterar över huvudet på Motti nu?)

Redigerat av Cacki: 07-04-2013, 17:11

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Rebecca
          Inlägg 07-04-2013, 18:59
          Länk hit: #109

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

CITAT (Cacki @ 07-04-2013, 18:09) *
          Förresten, angående hetsjakten så tror jag att varken Gita eller jag har deltagit i någon hetsjakt på Motti. Däremot börjar jag tycka att det går för långt när man inte ens ska våga bemöta hennes åsikter utan att det börjar hojtas om mobbing och hetsjakt. Det vore bra om ni tog er tid att kolla upp om det är hennes åsikter eller henne som person man kommenterar först åtminstone.

(Är du förresten medveten om att du själv diskuterar över huvudet på Motti nu?)

Jag förstår hur du menar men jag tycker ändå det känns som att det är genom en person som ett helt fenomen diskuteras.

Jag har också följt tråden så jag vet precis vad det handlar om. Man får hemskt gärna bemöta varandras åsikter, det har jag absolut inget emot för det tycker jag är grundstenen i ett forum - diskussioner - men läsandet ger även en obehaglig eftersmak oavsett om det är åsikter eller person som diskuteras.

Och ja, jag vet att jag pratar om huvudet på henne också men hur ska jag annars göra för att föra fram min ståndpunkt agående detta? Jag är ju på hennes sida åtminstone - kanske inte vad gäller åsikter men som sagt, jag tycker detta har utvecklats till något annat.

--------------------

Citera
          Gita
          Inlägg 07-04-2013, 19:10
          Länk hit: #110

Medlem

CITAT (Cacki @ 07-04-2013, 18:03) *
          Tänk, det begriper jag också...

Det var roligt att höra!
          gita

Citera
          Motti
          Inlägg 12-04-2013, 21:06
          Länk hit: #111

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag uppskatta när folk här ber om ursäkt och jag accepterar den ursäckten av hela mitt hjärta smile.gif thanks.gif
          och jag är inte långsint på något vis ! Jag är en stark människa och står för det jag tror på om andra har andra åsikter så har jag respeckt för det ! Tycker det är så tråkigt att så många har fått en helt fel uppfattning om mig som människa och person !men jag kan lätt leva med det eftersom jag vet vem jag är och har många vänner som uppskatar mig just för den jag är .En del här har ett öppet sinne en del här har ett förträngt sinne och har bestämt sig för att jag är en ?ja inte något bra tydligen wacko.gif

Citera
          Motti
          Inlägg 27-04-2013, 21:52
          Länk hit: #112

Medlem

I min familj där jag växte upp så röstade vi Moderat ! snacket om arbetarklass borde vara nergrävt för länge sedan .Min mamma jobbade som Tandsköterska i 40 år när hon hörde vänsterns argument "vi arbetare"då sa hon alltid !och vem "fan jobbar inte" min mamma jobbade sedan 13 års ålder och jag började jobba när jag var 14 år .Det där arbetarsnacket är löjligt alla måste arbeta för att försörja sig skulle vilja säga att dom som jobbar mest och hårdast är egna företagare !där gäller det att jobba dygnet runt för att få ihop allt .

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-04-2013, 22:07
          Länk hit: #113

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Visst lever vi i ett klasssamhälle. Skillnaderna när det gäller lön och levnadsstandard har ökat väsentligt sen 70-talet. Speciellt utsatta är de många som går arbetstlösa eller långtidssjukskrivna.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 27-04-2013, 22:18
          Länk hit: #114

Medlem

Löneskillnad är en sak Aqvakul och den kommer alltid att finnas !men något klasssamhälle existerar inte i dag enligt min mening !alla är vi arbetare om vi inte arbetade så skulle vi inte ha något någon av oss !alla måste väl jobba för att försörja sig ?att påstå att dom som röstar borgeligt inte skulle behöva jobba är ju Bullskit ! Eftersom vi i dag har Borgelig regering så skulle det ju i så fall innebära att 80 % av sveriges befolkning inte jobbade för att de är borgeliga ? vad lever vi på då ?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 27-04-2013, 22:27
          Länk hit: #115

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Motti @ 27-04-2013, 23:18) *
          Löneskillnad är en sak Aqvakul och den kommer alltid att finnas !men något klasssamhälle existerar inte i dag enligt min mening !alla är vi arbetare om vi inte arbetade så skulle vi inte ha något någon av oss !alla måste väl jobba för att försörja sig ?att påstå att dom som röstar borgeligt inte skulle behöva jobba är ju Bullskit ! Eftersom vi i dag har Borgelig regering så skulle det ju i så fall innebära att 80 % av sveriges befolkning inte jobbade för att de är borgeliga ? vad lever vi på då ?

Men han skrev ju att skillnad var mellan de som arbetade och de som inte arbetade? Det är skillnad på att vara "arbetare" och att arbeta.

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-04-2013, 22:29
          Länk hit: #116

Medlem

CITAT (Motti @ 27-04-2013, 23:18) *

Är 80 % av Sveriges befolkning "borgerliga"? Hur räknar du då?

--------------------

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 27-04-2013, 22:35
          Länk hit: #117

Medlem

Ja det är väl statestiken hur folk röstar ! om inte folk gillade läget så skulle vi väl inte haft en borgelig regering i dag ! tydligen har folks tänkande förändrats .Finns många så kallat "vanliga arbetare" i dag som röstar borgeligt aftersom vi har den regeringen som vi har ! Klass existerar inte i dag på det viset som det gjorde på 30 talet eller för den delen 50 talet ,ingen måste stå med mössan i handen och bocka mer .

Citera
          pejori
          Inlägg 27-04-2013, 22:41
          Länk hit: #118

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Motti @ 27-04-2013, 23:35) *
          Ja det är väl statestiken hur folk röstar ! om inte folk gillade läget så skulle vi väl inte haft en borgelig regering i dag ! tydligen har folks tänkande förändrats .Finns många så kallat "vanliga arbetare" i dag som röstar borgeligt aftersom vi har den regeringen som vi har ! Klass existerar inte i dag på det viset som det gjorde på 30 talet eller för den delen 50 talet ,ingen måste stå med mössan i handen och bocka mer .

Jasså du.
          Försök att få ut din sjukpenning så får du se..

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 27-04-2013, 22:41
          Länk hit: #119

Medlem

Om man inte vill se klasskillnaderna, så finns det naturligtvis inte...

Om man tror att 80% röstar borgerligt, så är det naturligtvis så...

Avstår från att diskutera vidare ikväll... God Natt!

--------------------

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 27-04-2013, 22:55
          Länk hit: #120

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Aqvakul @ 27-04-2013, 23:41) *
          Om man inte vill se klasskillnaderna, så finns det naturligtvis inte...

Om man tror att 80% röstar borgerligt, så är det naturligtvis så...

Avstår från att diskutera vidare ikväll... God Natt!

Ja, ser man dubbelt så gör man.
          Natti natti.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera

23 sidor V  « < 4 5 6 7 8 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 19-10-2025, 13:39

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon