Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

23 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Det här med klass
          Cacki
          Inlägg 09-05-2013, 17:02
          Länk hit: #321

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Gita @ 09-05-2013, 17:06) *
          Föredrar från flaska, gärna med bubbel i!Gita

Ja, det är ju inte så pjåkigt, men man får passa sej lite så att man inte blir uppblåst bara. Hemska tanke om man dessutom skulle råka få pyspunka mitt bland folk och bli sedd som fisförnäm efter det...

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-05-2013, 17:12
          Länk hit: #322

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Ni som säger att ni skulle tacka nej om ni blev inbjudna till nobelfesten/middagen, menar ni allvar?
          Varför i så fall? Skulle det inte vara en häftig erfarenhet och ett minne för livet att vara med?
          Gita
          .......

Vad är det häftiga i nobelspektaklet? Den typen av minnen för livet har jag inget som helst behov av.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Gita
          Inlägg 09-05-2013, 17:18
          Länk hit: #323

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

CITAT (Cacki @ 09-05-2013, 18:02) *
          Ja, det är ju inte så pjåkigt, men man får passa sej lite så att man inte blir uppblåst bara. Hemska tanke om man dessutom skulle råka få pyspunka mitt bland folk och bli sedd som fisförnäm efter det...

Alldeles rätt, lagom är bäst även när det gäller bubbel. Annars kan det ju bli precis så pinsamt som du beskriver det.
          Gita

Citera
          Gita
          Inlägg 09-05-2013, 17:27
          Länk hit: #324

Medlem

CITAT (*Stintan* @ 09-05-2013, 18:12) *
          Vad är det häftiga i nobelspektaklet? Den typen av minnen för livet har jag inget som helst behov av.

Vad som är häftigt? Vackra klänningar, vacker dukning, vackra blomsteruppsatser och god mat. Dessutom en massa spännande människor av alla sorter.
          Så klart att ingen väl egentligen har behov av "den typen av minnen" och det är väl tur eftersom det inte är särskilt många förunnat men det är väl inget skäl att tacka nej om man fick erbjudandet att vara med.
          Jag kan inte se något som helst skäl att tacka nej förutom en slags konstig omvänd snobbism.

En fråga till är det nobelpriset som sådant ni inte gillar eller är det bara festligheterna runt om?
          Gita

Citera
          Bengalow
          Inlägg 09-05-2013, 18:04
          Länk hit: #325

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Jag hade nog inte blivit placerad vid "kungabordet", och då kan det lika gärna få vara. Jag skulle gärna ha tagit med en "hundpåse" hem...

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 09-05-2013, 18:18
          Länk hit: #326

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Gita @ 09-05-2013, 18:27) *
          Vad som är häftigt? Vackra klänningar, vacker dukning, vackra blomsteruppsatser och god mat. Dessutom en massa spännande människor av alla sorter.
          Så klart att ingen väl egentligen har behov av "den typen av minnen" och det är väl tur eftersom det inte är särskilt många förunnat men det är väl inget skäl att tacka nej om man fick erbjudandet att vara med.
          Jag kan inte se något som helst skäl att tacka nej förutom en slags konstig omvänd snobbism.

En fråga till är det nobelpriset som sådant ni inte gillar eller är det bara festligheterna runt om?
          Gita

Allt det där kan du ju se på TV, bättre kanske t.o.m. Vilket utbyte har man av eventuella spännande människor på en sån fest och god mat kan väl äta hemma likaväl.

Att du kallar det omvänd snobbism att tacka nej betyder ju bara att tacka ja är en slags konstig snobbism. Det säger mer om dig än om oss som inte skulle gå på nobelfesten. Det är tur att man inte måste vara road av samma saker!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-05-2013, 18:47
          Länk hit: #327

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (gnon49 @ 09-05-2013, 16:19) *
          En helt normal bra uppfostran räcker långt i livet, även på en Nobelfest även om man där kanske har några extra regler att tänka på. Ett minne för livet för dom som får en inbjudan till evenemanget. Finns det någon kvinna som inte vill klä upp sig o få gå på nobelbalen? Bara undrar.

Kan inte svara för kvinnorna men jag hade gärna gått som gäst. Bara jag slipper sitta mellan kungligheter och regeringsmedlemmarna för jag vill ha någon intelligent och trevlig människa att konversera med under den långa sittningen.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          pejori
          Inlägg 09-05-2013, 18:51
          Länk hit: #328

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (gnon49 @ 09-05-2013, 16:19) *
          En helt normal bra uppfostran räcker långt i livet, även på en Nobelfest även om man där kanske har några extra regler att tänka på. Ett minne för livet för dom som får en inbjudan till evenemanget. Finns det någon kvinna som inte vill klä upp sig o få gå på nobelbalen? Bara undrar.

Jag är kvinna (var det sist jag kollade)
          Skulle tacka nej.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Huggorm
          Inlägg 09-05-2013, 18:54
          Länk hit: #329

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Piccante @ 09-05-2013, 19:47) *
          Kan inte svara för kvinnorna men jag hade gärna gått som gäst. Bara jag slipper sitta mellan kungligheter och regeringsmedlemmarna för jag vill ha någon intelligent och trevlig människa att konversera med under den långa sittningen.

no.gif Vilken fördomsfullhet

Citera
          Bengalow
          Inlägg 09-05-2013, 19:02
          Länk hit: #330

Medlem
          Antal inlägg: 3 185
          Medlem nr: 24 333

Precis! Tänk om du hamnat vid sidan av Huggorm - regeringsrepresentant...

Citera
          Gita
          Inlägg 09-05-2013, 19:35
          Länk hit: #331

Medlem

CITAT (pejori @ 09-05-2013, 19:51) *
          Jag är kvinna (var det sist jag kollade)
          Skulle tacka nej.

Varför skulle du tacka nej?
          Gita

Citera
          Piccante
          Inlägg 09-05-2013, 19:41
          Länk hit: #332

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Bengalow @ 09-05-2013, 20:02) *
          Precis! Tänk om du hamnat vid sidan av Huggorm - regeringsrepresentant...

Med Huggorm kan jag åtminstone diskutera träd och hur det är att vara stugägare. Vad skulle jag kunna diskutera med utbildningsministern? Han som bara är en gaphals och själv saknar utbildning.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Jubbe063
          Inlägg 09-05-2013, 20:04
          Länk hit: #333

Medlem
          Antal inlägg: 1 578
          Medlem nr: 40 199

Ni som säger att ni skulle tacka nej om ni blev inbjudna till nobelfesten/middagen, menar ni allvar?
          Varför i så fall? Skulle det inte vara en häftig erfarenhet och ett minne för livet att vara med?

Har varit där 1998 som studentrepresentant från studentkåren. Var väl kul att uppleva det en gång. Men gör det inte igen så vida jag inte får vara en mer betydelsefull gäst. Som "vanlig" människa får man inte ut så mycket. Serveras sist, får sämsta sittplatserna och man har inte en chans att få se några "högdjur" eller pristagare.

Citera
          gnon49
          Inlägg 09-05-2013, 20:15
          Länk hit: #334

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Kanske är just Nobel mer känd o uppskattad utomlands än här i Sverige. Alla vet ju att nobelpriset är bland det finaste man kan få här i värden. Det fordrar sin man eller kvinna och åratal av slitsamt arbete/forskning. Medicinpriset sätter nog jag främst. Sedan skall ju nobelfestligheterna omgärdas av prakt o kunglig glans. Att få sitta bredvid Viktoria o småprata skulle inte göra ont. Eller någon av pristagarna förstås.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Cacki
          Inlägg 09-05-2013, 20:39
          Länk hit: #335

Medlem

CITAT (gnon49 @ 09-05-2013, 21:15) *
          Kanske är just Nobel mer känd o uppskattad utomlands än här i Sverige. Alla vet ju att nobelpriset är bland det finaste man kan få här i värden. Det fordrar sin man eller kvinna och åratal av slitsamt arbete/forskning. Medicinpriset sätter nog jag främst. Sedan skall ju nobelfestligheterna omgärdas av prakt o kunglig glans. Att få sitta bredvid Viktoria o småprata skulle inte göra ont. Eller någon av pristagarna förstås.

Fast jag förstår ändå inte hur en nobelfest skulle kunna göra en till en finare och bättre människa...??
          Nobelpriset i sej tycker jag är hedervärt men vi talar väl inte om att själv få det eller?
          Tror du inte att du skulle ha mer utbyte av den där pratstunden med Viktoria under lite ledigare former? Tror du inte att vett och etikettsreglerna på dylika tullställningar kan begränsa både vilka samtalsämnen som anses lämpliga och hur öppenhjärtlig och djuplodande det passar sej att vara? Kallprat i all ära men det blir ju trots allt ganska ytligt.

Redigerat av Cacki: 09-05-2013, 21:28

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          pejori
          Inlägg 09-05-2013, 20:45
          Länk hit: #336

Medlem

CITAT (Gita @ 09-05-2013, 20:35) *
          Varför skulle du tacka nej?
          Gita

Det är inte värt besväret, helt enkelt.

Jag lär inte hamna bland gräddan direkt och vet vad tidigare deltagare berättat, att det är rätt dålig mat (kall) .

Med så många gäster, är servicen urursel och sittningen blir alldeles för lång, då det är många som ska serveras.
          Till det kommer sedan kostnaden för festkläder som antingen får hyras, eller köpas för att troligen bara användas vid detta tillfälle.
          Sitter därför hemma och tittar på klänningar och smycken på TV istället

CITAT (Jubbe063 @ 09-05-2013, 21:04) *
          Har varit där 1998 som studentrepresentant från studentkåren. Var väl kul att uppleva det en gång. Men gör det inte igen så vida jag inte får vara en mer betydelsefull gäst. Som "vanlig" människa får man inte ut så mycket. Serveras sist, får sämsta sittplatserna och man har inte en chans att få se några "högdjur" eller pristagare.

Så har jag också hört att det är för den som inte tillhör pristagarnas gäster eller regering/kungahuset.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 09-05-2013, 20:54
          Länk hit: #337

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Kall mat och träsmak.. men dansen efteråt var lite kul smile.gif

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          pejori
          Inlägg 09-05-2013, 20:57
          Länk hit: #338

Medlem

CITAT (kerstin z5-6 @ 09-05-2013, 21:54) *
          Kall mat och träsmak.. men dansen efteråt var lite kul smile.gif

Det skulle väl vara för dansen då. tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Cacki
          Inlägg 09-05-2013, 20:57
          Länk hit: #339

Medlem

Egentligen är det lite märkligt att man alls ska behöva lämna en förklaring på varför man skulle tacka nej. Skulle det vara konstigare än att välja att avstå frå att gå på kobingo t.ex. ??

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          pejori
          Inlägg 09-05-2013, 21:00
          Länk hit: #340

Medlem

CITAT (Cacki @ 09-05-2013, 21:57) *
          Egentligen är det lite märkligt att man alls ska behöva lämna en förklaring på varför man skulle tacka nej. Skulle det vara konstigare än att välja att avstå frå att gå på kobingo t.ex. ??

Det är nog inte att man behöver lämna en förklaring.
          Snarare en allmän undran,varför man skulle tacka nej till en Nobelfest.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera

23 sidor V  « < 15 16 17 18 19 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 18-06-2026, 14:43

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon