Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

3 sidor V  < 1 2 3 >  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Att sälja på Blocket, Vart tog hedern vägen?
          malcolm
          Inlägg 10-04-2013, 10:47
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 20 052
          Medlem nr: 30 311

En person har ringt på annonsen nu och kommer och tittar ikväll, har lite blandade känslor inför en försäljning men hellre att någon får glädje av den än att den skall ligga i garaget. Skall köpa en gummibåt istället och i helgen skall jag hämta en liten båtmotor som jag har hemma hos brorsan i Gävle.

Citera
          Klint
          Inlägg 10-04-2013, 11:27
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

Jag har både köpt och säljt en hel del,och har blandade erfarenheter,Tar tex aldrig bort annonsen,innan varan är såld,men givetvis dírekt när den väl är såld.
          När det gäller dyrare varor som bilar,husbilar och sånt får man ställa direkta frågor,det där med bra skick har väldigt olika innebörd har jag märkt.Jag har både fått och gett löfte om att varan är kvar och man bestämmer en tid,ibland har man långt att åka.Som säljare får man försöka va lite människokännare någon som börjar med att pruta innan han sett varan nä då är det först här som gäller.
          Själv brukar jag ställa ingående frågor och säja är den så som du beskriver köper jag den,kan du hålla den till då och då? Det brukar funka.
          Ibland har det varit långa resor för att titta på en bil som varit full i hundhår rostig och allmänt dålig fast den var i "fint bruksskick" Men många gånger har det blivit affär!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 10-04-2013, 11:47
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

När vi sålde husbilen så berättade vi allt precis så som det var. Och köparen tittade i flera timmar på den, tom på taket var han.......

Citera
          Klint
          Inlägg 10-04-2013, 12:52
          Länk hit: #24

Medlem

Hihi jag min man är lite av en pedant,när vi köpte husbil klättrade han upp på stegen och kollade.
          Men sen när han hade storrekond hemma upptäckte han små små bulor(kan ha varit efter en hagelskur)
          och det kan jag säga han kommer inte att köpa nån husbil utan att kolla riktigt noga på taket igen!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          malcolm
          Inlägg 10-04-2013, 18:26
          Länk hit: #25

Medlem

Nu har jag sålt kanoten men det var med blandade känslor fast det blev mer plats i garaget. Annonsen är fö. borttagen.

Citera
          Peztis
          Inlägg 10-04-2013, 19:14
          Länk hit: #26

Medlem
          Antal inlägg: 8 521
          Medlem nr: 20 608

malcolm, stort grattis till det!

--------------------

* ~~~ * Besök gärna min blogg bladsomblad.blogspot.com * ~~~ *

Citera
          Rebecca
          Inlägg 10-04-2013, 19:15
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 785
          Medlem nr: 28 483

Bättre att den kommer någon till nytta än att den bara ligger i garaget väl? Minnena har du ju kvar smile.gif

--------------------

Citera
          malcolm
          Inlägg 11-04-2013, 05:50
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Rebecca @ 10-04-2013, 20:15) *
          Bättre att den kommer någon till nytta än att den bara ligger i garaget väl? Minnena har du ju kvar smile.gif

Visst, minnen och foton. Nu har jag i alla fall kommit igång och skall fortsätta lägga in prylar på Blocket och skall börja med några cyklar i varierande storlek.

Citera
          Klint
          Inlägg 11-04-2013, 11:25
          Länk hit: #29

Medlem

Grattis Malcolm! Bättre att sälja av,synd att vi bor så långt bort jag skulle behöva ett par cyklar för en rimlig peng! Du blir säker av med dem,läste att de är bland det som säljs bäst på blocket!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 11-04-2013, 12:50
          Länk hit: #30

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Klint @ 10-04-2013, 13:52) *
          Hihi jag min man är lite av en pedant,när vi köpte husbil klättrade han upp på stegen och kollade.
          Men sen när han hade storrekond hemma upptäckte han små små bulor(kan ha varit efter en hagelskur)
          och det kan jag säga han kommer inte att köpa nån husbil utan att kolla riktigt noga på taket igen!

Men Klint en begagnad bil är inte nytt...

Vår husbil var 12 år gammal, väl klart att det inte är som en ny bil. Men eftersom vi inte vill ha en arg köpare efter oss, så var vi väldigt ärliga.

malcom jag förstår att det kändes med när du sålde båten. När köparen åkte härifrån med "vår" husbil, så var det hemskt för mig.

Undrar några veckor gick jag ut på balkonen och tittade ut på husbilsparkeringen och vår plats var tomt. Det känns men jag fick ju inse att det som inte går längre, går helt enkelt inte.

Elisabeth

Citera
          Klint
          Inlägg 12-04-2013, 05:36
          Länk hit: #31

Medlem

Visst är det så,begagnat är inte nytt.Vi var mycket nöjda med husbilen,och tror att de där pedanterna känner igen sej i annonserna.Men det grämde honom ett tag att han ej sett bulorna.Känslan gick över och vi har sen dess sålt den liksom den vi hade förut till nöjda köpare.
          Vi har sålt av och lagt pengarna på vårt hus,men visst saknar även jag husbilslivet,särskilt nu på våren!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 14-04-2013, 22:22
          Länk hit: #32

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

Fick min vara såld nu i slutet av veckan. Gick bra till slut, alla blev nöjda.

En fundering, ser att många säljare skriver "endast telefonsvar", "lånad mail", "svarar inte på mail". Varför gör man så? Är det för att man redan där kanske gallrar bort en del skojare och mindre seriösa spekulanter? Kanske dessa drar sig för att svara på annonser då man inte kan dölja sig bakom en anonym mail-adress?

Citera
          Huggorm
          Inlägg 14-04-2013, 22:30
          Länk hit: #33

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Hasse_h @ 14-04-2013, 23:22) *
          Fick min vara såld nu i slutet av veckan. Gick bra till slut, alla blev nöjda.

En fundering, ser att många säljare skriver "endast telefonsvar", "lånad mail", "svarar inte på mail". Varför gör man så? Är det för att man redan där kanske gallrar bort en del skojare och mindre seriösa spekulanter? Kanske dessa drar sig för att svara på annonser då man inte kan dölja sig bakom en anonym mail-adress?

Jag tror det är sådana som inte är på internet så mycket och inte brukar använda e-post

Citera
          Hasse_h
          Inlägg 14-04-2013, 22:34
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 1 084
          Medlem nr: 933

Va!? Finns det sådana fortfarande? w00t.gif biggrin.gif

Citera
          Tapio
          Inlägg 14-04-2013, 23:36
          Länk hit: #35

Medlem
          Antal inlägg: 1 400
          Medlem nr: 2 402

Halaj!

För mig var det tvärtom i helgen. Jag behövde en datorskärm. Hittade en schysst för några hundringar. Men då fanns det inget tel.nr., utan bara mailadress! Den säljaren gick miste om ett garanterat köp. Hans förlust. Eftersom det går tretton på dussinet beg. Skärmar tar man ju bara nästa annons.

//T

Citera
          Peztis
          Inlägg 15-04-2013, 17:47
          Länk hit: #36

Medlem

Ja, det bästa är väl att kunna erbjuda både telefon och e-mail.

--------------------

Citera
          Peztis
          Inlägg 16-12-2013, 16:35
          Länk hit: #37

Medlem

Nu har jag några saker ute på Blocket och har några annonser som är avslutade också - det är ju verkligen intressant, det här!

För det första är det två-tre stycken nu som man avtalar tid om och där de helt sonika inte dyker upp... Tur att de skulle komma till jobbet så jag stod i alla fall inte och väntade någonstans. Eller så har de samma dag skickat sms om att de inte kan och sedan inte hört av sig om någon ny tid. Så var det med det...

Eller som idag: jag bor mitt emellan Stockholm och Uppsala, det är alltså 3,5-4 mil åt vardera håll. Satte pris 250:- för en grej och jag får mail om att han köper det för 150:- och att jag levererar det till honom i Uppsala. Skulle han få pruta 100:- PLUS att jag skulle åka 8 mil?

Skämtar han med mig, eller? Det var det svar han fick av mig i alla fall... Maken till fräckhet!

--------------------

Citera
          pejori
          Inlägg 16-12-2013, 17:01
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Peztis @ 16-12-2013, 16:35) *
          Nu har jag några saker ute på Blocket och har några annonser som är avslutade också - det är ju verkligen intressant, det här!

För det första är det två-tre stycken nu som man avtalar tid om och där de helt sonika inte dyker upp... Tur att de skulle komma till jobbet så jag stod i alla fall inte och väntade någonstans. Eller så har de samma dag skickat sms om att de inte kan och sedan inte hört av sig om någon ny tid. Så var det med det...

Eller som idag: jag bor mitt emellan Stockholm och Uppsala, det är alltså 3,5-4 mil åt vardera håll. Satte pris 250:- för en grej och jag får mail om att han köper det för 150:- och att jag levererar det till honom i Uppsala. Skulle han få pruta 100:- PLUS att jag skulle åka 8 mil?

Skämtar han med mig, eller? Det var det svar han fick av mig i alla fall... Maken till fräckhet!

Jodu Peztis.

Helst ska det vara gratis eller att du betalar dom för att ta det, med hemleverans naturligtvis. ranting.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Klint
          Inlägg 17-12-2013, 12:05
          Länk hit: #39

Medlem

Jag har letat efter ett skåp i flera år! Har även annonserat under köpes. Det finns många till salu men de är för stora. När jag hittade ett som passade och jag tyckte var fint till bra pris var jag nöjd. Det står i en stuga så ägarna är bara där ibland. Men vi bestämde tid och de skulle skicka vägbeskrivning vi skulle vara där kl 14 på lördag i slutet av nov. Sent på fredag kväll får jag sms att de pga sjukdom inte kan komma. Men frågar om de ska reservera skåpet. Ja det vill jag och de lovar att höra av sej men inte ett ord. Nu skickar jag ett meddelande så får vi se...Lite tråkigt eftersom jag tänkte måla skåpet och hade sett framemot att ha det färdigt till 1e advent.

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

Citera
          Peztis
          Inlägg 17-12-2013, 18:30
          Länk hit: #40

Medlem

Trist... Och vad som är tråkigt är att en köpare blir glatt överraskad för att man hör av sig och säger att något är sålt. För mig känns det självklart.

--------------------

Citera

3 sidor V  < 1 2 3 >
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 07:26

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon