Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

12 sidor V  « < 10 11 12  
          Skriv svarNytt inlägg
          > Vinster i välfärden och allmänt om arbetsmarknaden
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 22:01
          Länk hit: #221

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Det finns massor av helt förträffliga egna företagare hela Sverige är fullt av dessa förträffliga människor som gärna jobbar hos dessa förtäffliga egna företagare ! Och hur ska jag veta Aqvakul att det du skriver skulle vara ironi ?då får du väl tala om det annars tar man det du slänger ur dig på allvar !

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 22:05
          Länk hit: #222

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 23:01) *
          Det finns massor av helt förträffliga egna företagare hela Sverige är fullt av dessa förträffliga människor som gärna jobbar hos dessa förtäffliga egna företagare ! Och hur ska jag veta Aqvakul att det du skriver skulle vara ironi ?då får du väl tala om det annars tar man det du slänger ur dig på allvar !

Jag tror nog att de som känner mig och mina åsikter, och det är nog de flesta, förstod att det inte kunde vara annat än ironi...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          xlxl67
          Inlägg 20-04-2013, 22:09
          Länk hit: #223

Medlem
          Antal inlägg: 1 870
          Medlem nr: 25 446

Den välbeställda delen av världen (kanske 20%) driver upp konsumtionen.
          Varför måste vi köpa/konsumera så mycket för att bli lyckliga/framgångsrika?
          Politikerna borde ha nollvision.
          Det säger sig själv att inte alla kan vinna hela tiden.

Redigerat av xlxl67: 20-04-2013, 22:09

Citera
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 22:27
          Länk hit: #224

Medlem

Så jag är dum i huvudet då som inte fattade det medans alla andra här på forumet förstog din ironi ?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 22:29
          Länk hit: #225

Medlem

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 23:27) *
          Så jag är dum i huvudet då som inte fattade det medans alla andra här på forumet förstog din ironi ?

eller så är du inte van vid ironi... flirting.gif

--------------------

zon 1

Citera
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 22:38
          Länk hit: #226

Medlem

Jo jag kan ta det om det finns med i medelandet så att säga ! Men ingen som blivit mobbad i skolan i 6 år och fått styck varge dag i sex år är så pigg på sådan ironi det borde du veta Aqvakul som är lärare !när man blir angripen i min värld så går man till attack om man blir nervärderad som person och som interligent tänkande .

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 22:44
          Länk hit: #227

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 23:38) *
          Jo jag kan ta det om det finns med i medelandet så att säga ! Men ingen som blivit mobbad i skolan i 6 år och fått styck varge dag i sex år är så pigg på sådan ironi det borde du veta Aqvakul som är lärare !när man blir angripen i min värld så går man till attack om man blir nervärderad som person och som interligent tänkande .

Hur menar du att aqva skulle vetat att du blivit mobbad?

Citera
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 23:02
          Länk hit: #228

Medlem

Det vet han sedan länge !jag är inte ny här .

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 23:06
          Länk hit: #229

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Motti @ 21-04-2013, 00:02) *
          Det vet han sedan länge !jag är inte ny här .

Jag har varit medlem 3 år längre än dig och jag visste inte det.

Citera
          hattstugan
          Inlägg 21-04-2013, 00:04
          Länk hit: #230

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Håll er till ämnet!
          /Moderator

Citera
          Gita
          Inlägg 21-04-2013, 07:30
          Länk hit: #231

Medlem
          Antal inlägg: 5 162
          Medlem nr: 8 833

Vilken ovanligt osedvanlig vulgärpropaganda mot småföretagare/företagare några av er håller på med.
          Det märkliga är att de av er som tycks kunna minst skriker högst .
          Synd att ni inte kan se bakom era fördomar och missunnsamhet eller vad nu era hatiska drapor bygger på.
          Om man talade om invandrare på samma sätt som de värsta av er talar om företagare vad skulle det kallas då?
          Nåja det kanske inte spela så stor roll vads som sägs här, och jag kommer inte delta i debatten här för den har nått en så låg nivå att ett bemötande är omöjligt.
          Tack för mig /Gita

Redigerat av Gita: 21-04-2013, 07:31

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 21-04-2013, 07:39
          Länk hit: #232

Medlem

CITAT (Gita @ 21-04-2013, 08:30) *
          Vilken ovanligt osedvanlig vulgärpropaganda mot småföretagare/företagare några av er håller på med.
          Det märkliga är att de av er som tycks kunna minst skriker högst .
          Synd att ni inte kan se bakom era fördomar och missunnsamhet eller vad nu era hatiska drapor bygger på.
          Om man talade om invandrare på samma sätt som de värsta av er talar om företagare vad skulle det kallas då?
          Nåja det kanske inte spela så stor roll vads som sägs här, och jag kommer inte delta i debatten här för den har nått en så låg nivå att ett bemötande är omöjligt.
          Tack för mig /Gita

Ibland undrar jag om vi befinner oss i samma tråd. Vad jag sett i denna tråden är absolut ingen propande mot företagande. Däremot har några av oss protesterat mot bilden av att det bara är företagare (och då främst ensamföretagare som helt lever för sitt företag) som håller Sverige igång. En anna diskussion handlar om att vara "duktig" och hur det ska belönas.

--------------------

zon 1

Citera
          Klint
          Inlägg 23-04-2013, 11:26
          Länk hit: #233

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

CITAT (malarmaster @ 20-04-2013, 18:18) *
          du menar större företag med verksamheter i olika länder,de har givetvis en ledning någonstans med en lokal ledningsgrupp som är ansvarig för den lokala verksamheten.de har i allmänhet ett budgetkrav på sig och får de inte det att funka byts de ut.ledningsgruppen tänker ofta som en egenföretagare och får lägga lite extra tid o krut för att få ihop det. så funkar de flesta större företag,även inom det offentliga gäller det att hålla sig till budgetregler och balansera personal o kostnader.
          givetvis vet en egenföretagare vad personalen kostar och övriga kostnader,det är det viktigaste i ett företag,att hålla koll på kostnader så det inte skenar iväg.
          det gäller också att se framåt huruvida det går upp eller ner innan man blir tagen på sängen.
          ulf

Ledningsgrupper kan enligt min erfarenhet ej jämställas med egenföretagare,i denna disskutionen har egenföretagare varit någon som skuldsatt hus och grund,jobbat c.a 80tim i veckan.
          Det gör inte ledningsgrupper inom det företag jag är anställd på.De kan göra en del skada innan de får gå,många ggr till ett annat uppdrag inom koncernen.
          Det jag vill visa är att det är fler som finns och verkar än egenföretag och offentliga verksamheter.
          Egenföretagare är väl ett vedertaget begrepp?
          En VD, företagssledare,mfl är inte egenföretagare då de inte har det personliga ansvar ett ägande innebär.

CITAT (Gita @ 20-04-2013, 21:02) *
          Iofs vet jag inte riktigt hur man definierar egenföretag, menar du privatägda företag som inte är börsnoterade eller är det antalet anställda som avgör om det är egenföretag? Är HM ett egenföretag eller IKEA?
          Vad jag förstår så kan man arbeta i det privata näringslivet eller inom offentlig sektor. Vad är mellantinget?
          gita

Det står lite i ovanstående svar hur jag menar.Man har en firma med x antal anställda man känner sina anställda har personlig kontakt.Man har ingen annan att redovisa för.Mitt inlägg kom sej av att man utgick från att de är småföretagarna(se definition högre upp,eller läs tråden igen där det redogörs flera ggr.vad det innebär)och det offentliga som utgör arbetstillfällen här i landet jag fattade det som att underförstått försörjer de(egenföretagen) alla eftersom det offentliga inte drar in pengar,vilket också kan disskuteras.

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera
          malarmaster
          Inlägg 23-04-2013, 14:01
          Länk hit: #234

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

en egenföretagare är ju enl. min definition någon som äger och driver ett företag oavsett storlek.
          kamprad är ju egenföretagare ?även om ägarstrukturen är luddig i hans fall.
          vilka andra företagsformer menar du annars?
          privat näringsliv är ju majoriteten oavsett om det är ett enmansföretag eller en koncern.
          offentligt(statliga o kommunala) ägt bolag drivs ju oftast enl. samma principer och oftast är en del av dessa företags aktier privatägda.kommunala bolag är oftast bildade för att kunna göra skatteplanering och hindra insyn och inblandning från allmänheten.
          egenföretagare med enskild firma dvs företag med oftast bara ägaren som jobbar är ju den vanligaste företagsformen när det gäller småföretag,har man anställda drivs det bäst i AB då de ekonomiska riskerna annars kan bli förödande om det går åt fanders.
          egenföretagaren med enskild firma lägger oftast ner mer tid än vad han får i inkomster,
          själv räknar jag kallt med c.a 10 timmar i veckan på kundbesök,offertskrivningar,bokföring m.m.
          timmar som ju är oavlönade.egenföretagande är inget för någon som endast vill jobba 8 timmar om dagen,ha semester 5 veckor om året m.m Dvs samma villkor som en anställning. Ulf

Citera
          tomas99
          Inlägg 23-04-2013, 14:06
          Länk hit: #235

Medlem
          Antal inlägg: 613
          Medlem nr: 3 728

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 23:27) *

Nej jag förstod inte den heller.

--------------------
          Vi är många som blivit drabbade på olika sätt av kränkande behandling. Idag hörs ordet mobbning ( kränkande särbehandling) allt oftare i radio/TV och i övrig media och på arbetsplatser. Men vi måste lära känna ordet och vad det betyder.

Citera
          Klint
          Inlägg 23-04-2013, 15:06
          Länk hit: #236

Medlem
          Antal inlägg: 4 467
          Medlem nr: 18 069

En egenföretagare är enl dej målarmäster en som äger och driver sitt företag.Men visst finns det många ägare som inte driver sina företag själva?
          Mitt första inlägg kom till för att bemöta ett påstående där man framhåller att de som driver och äger mindre företag är de som ser till att det kommer in pengar till alla våra gemensamma utgifter,jag ville bara ge en annan bild.
          Skulle kunna ge exempel på dessa företagsledare i större företag som förstört för många i sin okunskap,något som väl knappast en småföretagare gör.
          Men absolut inget ont om småföretagare känner många både privat och har anlitat fler,det är alls inte det mitt inlägg handlar om!

--------------------
          Blåklint

Titta gärna in på bygg,

http://forum.odla.nu/index.php?showtopic=104592&st=60

Citera

12 sidor V  « < 10 11 12
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-09-2025, 22:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon