CITAT (Aqvakul @ 11-04-2013, 10:27)

Kan du styrka det här med bilarna med någon källa?
Tja, styrka vet jag inte, men jag kan redogöra för egna erfarenheter: Nu är ju inte egna erfarenheter politisk korrekt enl. många odlaforumister men i alla fall.
Bredvid min arbetsplats så ligger det ett bostadsområde där lägenheterna används som genomgångsbostäder åt nyinkomna flyktingar. Just nu är det huvudsakligen somalier som bor där och nog har de bilar alltid. De tar våra parkeringsplatser(vid jobbet) som vi faktiskt betalt för och så klart att det väcker irritation när man kommer på morgonen och blir tvungen att parkera långt från arbetsplatsen fastän man betalar flera hundra/månad för en parkeringsplats. Och en del av somalierna är inte särskilt trevliga heller, häromdan när jag skulle hem stod en bil framför min så jag inte kunde ta mig ut. När jag vänligt bad mannen som höll på att städa sin bil att flytta sig så att jag kunde åka blev svaret "du får vänta till jag är klar kärringjävel"!. Jag fick vänta i 45 minuter och så klart att man blir irriterad.
Nu vill jag inte generalisera, detta kanske var en enstaka otrevlig individ men att många nyankomna somalier har bil vet jag (av egen erfarenhet) . Hur de fått bilarna vet jag däremot inte, jag har fått intrycket att ganska många av dem har väldigt gott om pengar. Bl.a.. av klädsel och smycken att döma.
Gita
Kan tänka mig att en och annan PK-tant kommer att ropa rasist, rasist....
Redigerat av Gita: 12-04-2013, 20:05