Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

31 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > »   
          Skriv svarNytt inlägg
          > Rasist?
          Motti
          Inlägg 19-04-2013, 23:36
          Länk hit: #501

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Ja ha !kan vi inte hålla diskutionerna här lite mer jordnära !så fort man tycker något eller har åsikter så hänvisar vissa av er här till så kallat "fakta" då blir allt så jäkla omständigt då ska man sitta och läsa långa länkar mm så man tröttnar helt enkelt .Finns inte en chans här att ha en åsikt för än någon kommer med en annan åsikt om något .Alla har sina åsikter och bör också få ha det !vad är fakta ?jo det ni lägger in länkar på hela tiden för att motbevisa . Islam och islamister är i mitt tycke samma tro en del mer fanatiker än andra men samma bibel samma tro samma kvinnosyn .

Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-04-2013, 23:40
          Länk hit: #502

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag har inte lagt in någon länk, så det behöver du inte bry dig om. Men att skilja mellan islam och islamism är faktiskt ganska viktigt för det är skillnad.

Citera
          pejori
          Inlägg 19-04-2013, 23:52
          Länk hit: #503

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Huggorm @ 20-04-2013, 00:40) *
          Jag har inte lagt in någon länk, så det behöver du inte bry dig om. Men att skilja mellan islam och islamism är faktiskt ganska viktigt för det är skillnad.

Här diskuteras rasism. Nu är du OT och du som Mods. bryter mot trivselreglerna.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Motti
          Inlägg 19-04-2013, 23:53
          Länk hit: #504

Medlem

Får väl läsa på i Wikipedia igen smile.gif men nog trodde jag att det var samma sak ! Fast hur man tolkar koranen då är tydligen skillnaden .Jag har inte svårt för att erkänna om jag har fel men nog är islam och att vara islamist samma tro ?men möjligtvis tolkar man olika !

Citera
          Huggorm
          Inlägg 19-04-2013, 23:57
          Länk hit: #505

Moderator

CITAT (pejori @ 20-04-2013, 00:52) *
          Här diskuteras rasism. Nu är du OT och du som Mods. bryter mot trivselreglerna.

Är det inte rasism att ge alla muslimer islamisters egenskaper?

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 00:53) *
          Får väl läsa på i Wikipedia igen smile.gif men nog trodde jag att det var samma sak ! Fast hur man tolkar koranen då är tydligen skillnaden .Jag har inte svårt för att erkänna om jag har fel men nog är islam och att vara islamist samma tro ?men möjligtvis tolkar man olika !

Om man bokstavstolkar eller till och med övertolkar koranen och sedan lever efter det som står där och helst också försöker få andra att leva på det viset så är du islamist. Ungefär som de kristna korsfararna på medeltiden, de har inte mycket gemensamt med de gubbar och tanter du hittar i kyrkan på söndagarna. Jag är övertygad om att korsfararna också skapade en del rasism där de drog fram och härjade.

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 00:02
          Länk hit: #506

Medlem

CITAT (Huggorm @ 20-04-2013, 00:55) *
          Är det inte rasism att ge alla muslimer islamisters egenskaper?

Nix. Inte om du läser TS startinlägg. Du är mods. ( tyvärr är ja fortfarande skitförbannad på tidigare styrning)Så tråden handlar inte om det du tror.
          Eftersom din medmod. Hattis, anser att vi ska vara ot och inte dra upp gammalt, så ,vad är gammalt i denna tråd?

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-04-2013, 00:04
          Länk hit: #507

Moderator

CITAT (pejori @ 20-04-2013, 01:02) *
          Nix. Inte om du läser TS startinlägg. Du är mods. ( tyvärr är ja fortfarande skitförbannad på tidigare styrning)Så tråden handlar inte om det du tror.
          Eftersom din medmod. Hattis, anser att vi ska vara ot och inte dra upp gammalt, så ,vad är gammalt i denna tråd?

Jag omformulerar mig då: Är det inte relevant att bli kallad rasist om man anklagar alla muslimer för de dåd som islamister utför?

Citera
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 00:11
          Länk hit: #508

Medlem

Ja ja !men jag har inget större förtroende för Muslimer och det är jag nog inte ensam om i Sverige eller för den delen i andra länder heller !alla terroratacker har ju gjorts i Ahlas namn eller hur det stavas.Mig veterligen har inga judar eller kristna tagit på sig de senaste Bombattackerna som tex i Boston .Har inget till övers för Muslimer som kallar Kristna för hundar.Men det finns som sakt många bra människor även Muslimer som bor i Sverige vi har många bra invandrare här som vekligen vill vara här och jag har haft prevelegiet att lära känna många av dom men få av dom är muslimer .

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-04-2013, 00:22
          Länk hit: #509

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

Motti, är du aktiv sverigedemokrat i Nässjö??? När man läser dina inlägg så kan jag inte tänka mig en bättre representant för dom. märkligt nog så är det du som hela tiden upprepar att vi måste ta debatten med SD men du verkar själv köpa alla deras argument.

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 01:11) *
          Ja ja !men jag har inget större förtroende för Muslimer och det är jag nog inte ensam om i Sverige eller för den delen i andra länder heller !alla terroratacker har ju gjorts i Ahlas namn eller hur det stavas.Mig veterligen har inga judar eller kristna tagit på sig de senaste Bombattackerna som tex i Boston .Har inget till övers för Muslimer som kallar Kristna för hundar.Men det finns som sakt många bra människor även Muslimer som bor i Sverige vi har många bra invandrare här som vekligen vill vara här och jag har haft prevelegiet att lära känna många av dom men få av dom är muslimer .

Då borde du kanske ta och lära känna några muslimer innan du är så snabb med att döma andra!

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 00:28
          Länk hit: #510

Medlem

Piccante det där var ett väldigt fult påhopp ! väldigt fult .Jag är moderat sedan 1972 !att jag sakt att vi måste ta diskutionen med SD beror på att de vinner för mycket mark vilket inte kan ha undgåt dig heller !de är i dag starkare än Folkpartiet .Fy vad jag blir besviken på dina antydningar ja jag blir rent ut sakt förbannad .Det är sådana som du som skriker rasist på alla som har åsikter om invandringen och invandrarna .Men du och andra kanske föredra att blunda för vad som händer runt om kring er lättast så
          då slipper man ta tag i saker som är lite obekväma .

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-04-2013, 00:45
          Länk hit: #511

Medlem

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 01:28) *
          Piccante det där var ett väldigt fult påhopp ! väldigt fult .Jag är moderat sedan 1972 !att jag sakt att vi måste ta diskutionen med SD beror på att de vinner för mycket mark vilket inte kan ha undgåt dig heller !de är i dag starkare än Folkpartiet .Fy vad jag blir besviken på dina antydningar ja jag blir rent ut sakt förbannad .Det är sådana som du som skriker rasist på alla som har åsikter om invandringen och invandrarna .Men du och andra kanske föredra att blunda för vad som händer runt om kring er lättast så
          då slipper man ta tag i saker som är lite obekväma .

Jag säger bara vad du framstår som genom dina egna inlägg Motti. Det är du som säger:
            Att det bara är invandrare som slåss i gäng på stan.
            Alla muslimska kvinnor har ingen talan och ska stanna i hemmet.
            Islam är islamism.
            Alla som könsstympas är muslimer.
            Alla terrorister är muslimer.
            Alla terrorattacker har gjorts i Allahs namn.
          Sen har du svamlat på om att alla invandrare lever på socialbidrag men köper bil ändå och anpassningen till invandrare gör att vi inte har några svenska traditioner eller skolavslutningar längre. 'Om du läser dina egna inlägg i denna tråden så har du en oerhört generaliserande bild av den mycket heterogena gruppen "invandrare".

Redigerat av Piccante: 20-04-2013, 00:46

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 00:54
          Länk hit: #512

Medlem

Och hur många fel har jag i din ankät ? En del lever i åsikter som de tror på så även jag .Men kalla mig inte för rasist för att jag har åsikter, dom har jag rätt att ha !Kan tala om för dig att min sons sambo är Ungerska och ska föda min sons första barn snart ,en av mina bästa och goaste vänner kommer från Eritrea och en annan vän kommer från Makedonien . Hur många invandrar vännar har du ?och vad vet du om domoch deras liv ?Visst är det lätt att skrika Rasist eller .

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 01:06
          Länk hit: #513

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Tyvärr Motti, du uttrycker väldigt främlingsfientliga åsikter. Jag vet inte vilket som är värst, dina åsikter i sig eller att du helt saknar insikt om vad du säger.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Piccante
          Inlägg 20-04-2013, 01:08
          Länk hit: #514

Medlem

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 01:54) *
          Och hur många fel har jag i din ankät ? En del lever i åsikter som de tror på så även jag .Men kalla mig inte för rasist för att jag har åsikter, dom har jag rätt att ha !Kan tala om för dig att min sons sambo är Ungerska och ska föda min sons första barn snart ,en av mina bästa och goaste vänner kommer från Eritrea och en annan vän kommer från Makedonien . Hur många invandrar vännar har du ?och vad vet du om domoch deras liv ?Visst är det lätt att skrika Rasist eller .

Som sagt, detta är ingen tävling i vem som känner mest invandrare och jag är inte intresserad av att fläka ut mitt privatliv. Om jag ska räkna på hur många invandrare jag har träffat under mitt liv, eller hur många jag har varit hemma hos? Ja jag vet faktiskt inte. Har aldrig fört statistik på området men jag har nog sett betydligt mer av invandrare vardag än du har iaf...

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-04-2013, 04:35
          Länk hit: #515

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 00:53) *

Ja det har vi ju märkt i var och varannan tråd, pyttsan!

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-04-2013, 05:09
          Länk hit: #516

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Motti @ 20-04-2013, 00:36) *
          Ja ha !kan vi inte hålla diskutionerna här lite mer jordnära !så fort man tycker något eller har åsikter så hänvisar vissa av er här till så kallat "fakta" då blir allt så jäkla omständigt då ska man sitta och läsa långa länkar mm så man tröttnar helt enkelt .Finns inte en chans här att ha en åsikt för än någon kommer med en annan åsikt om något .Alla har sina åsikter och bör också få ha det !vad är fakta ?jo det ni lägger in länkar på hela tiden för att motbevisa . Islam och islamister är i mitt tycke samma tro en del mer fanatiker än andra men samma bibel samma tro samma kvinnosyn .

Det är väl det diskussioner går ut på!?! Att bemöta andras åsikter och påståenden. Men kan någon inte ta till sig fakta blir det svårt att diskutera. Att diskutera en massa osanna påståenden leder ingen annanstans än till tjafs. Därför bör man försöka hålla sig till fakta.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-04-2013, 05:54
          Länk hit: #517

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Har rensat bort en del inlägg!
          /Moderator

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 13:33
          Länk hit: #518

Medlem

CITAT (Huggorm @ 20-04-2013, 01:04) *
          Jag omformulerar mig då: Är det inte relevant att bli kallad rasist om man anklagar alla muslimer för de dåd som islamister utför?

Jo det är det.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Anki på Öland
          Inlägg 20-04-2013, 14:32
          Länk hit: #519

Medlem
          Antal inlägg: 6 847
          Medlem nr: 3 723

CITAT (Aqvakul @ 20-04-2013, 02:06) *
          Tyvärr Motti, du uttrycker väldigt främlingsfientliga åsikter. Jag vet inte vilket som är värst, dina åsikter i sig eller att du helt saknar insikt om vad du säger.

Ganska skrämmande läsning men jag tror tyvärr att okunnigheten och fördomarna är ganska vanliga idag....

--------------------
          Hundar och pelargoner....... sen är man sysselsatt året om :)
          Huserar på södra Öland

mitt album

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-04-2013, 18:16
          Länk hit: #520

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

Min frisör är muslim. Än har han inte tagit fram rakkniven på grund av diskussioner vi haft. Han berättar mest om familjen, huset dom köpt, hur dottern växer o semesterminnen. En hyvens kille.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera

31 sidor V  « < 24 25 26 27 28 > » 
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 17-06-2026, 07:37

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon