CITAT (Anki på Öland @ 07-05-2013, 07:53)

Det är väl därför Svenskar och andra europeer som arbetsinvandrar bor i bostadsområden med murar runt - inte för att assimileras i landet utan för att få ha sin vanliga "frihet" Inte 17 tar man seden dit man kommer när man flyttar dit, man gör sitt eget lilla "Rosengård" fast med betydligt högre standard än övriga i landet. Har bekanta som flyttat till Indien för att arbeta. Dom bor också i stora komplex med murar runt där dom har allt innanför och dom enda indier dom ser är hushållerskan och chaffören som dom får när dom flyttar dit.
Nu tror jag iofs att det är väldigt få svenskar som arbetar t.ex. i Indien som har för avsikt att stanna i landet, för de flesta gäller det ett par år och de flesta utrikes arbetande svenskar tillhör de mer välutbildade.
För det andra tror/vet jag att de lever på samma sätt och samma standard som som medelklassindiern dvs i områden med murar runt om med chaufför och hushållshjälp.(I de flesta länder i världen är faktiskt både chaufför, hushållshjälp och murar runt bostads/villaområden helt normalt)
För det tredje tror jag inte att man som svensk arbetande i utlandet medvetet utmanar landets värderingar, i så fall är man inte särskilt begåvad.
Gita