Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >  
          LåstNytt inlägg
          > Hur vill vi egentligen att våra moderatorer ska agera, Är lite bekymrad över missnöjet som tittar fram ibland...
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 23:27
          Länk hit: #121

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Japp ! och så kanske ni alla Moderatorer här borde ha kontakt med varandra lite då och då ,ja samarbeta så det inte känns så tungt att ta beslut rolleyes.gif att besluten är gemensamma !

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 23:30
          Länk hit: #122

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Anma @ 21-04-2013, 00:19) *
          Du tycker att allt ska stötas och blötas och förankras bland medlemmarna medan jag tycker att man följer givna regler. Du tycker att forumreglerna är bara kostmetika medan jag tycker att de är självklara . Bland annat.

Vad jag vet har vi aldrig diskuterat detta på ett mer principiellt plan förrän denna helgen.

Jag har aldrig påstått att man ska stöta och blöta enskilda fall, det är idiotiskt. Gällande regler gäller.

Däremot är det synnerligen viktigt att reglerna som sådana stöts och blöts så att de förankras hos medlemmarna. Trivselreglerna som de ser ut nu handlar mest om allmänt vett och etikett. Mer förslagna försök att skapa oreda fångas inte upp. Dvs. det finns en stor risk att man fångar en massa småfisk men missar hajarna.

CITAT (Anma @ 21-04-2013, 00:24) *
          De finns ju. Ta bort inlägg, stänga trådar, ge tillsägelser och i sista hand varningar och avstängning.

Men är det inte bättre att använda dom då och "visa var skåpet ska stå" istf. att gnälla över bristande respekt. Respekt får man inte, den skaffar man sig.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Huggorm
          Länk hit: #123

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Aqvakul @ 21-04-2013, 00:27) *
          Vad jag vet har vi aldrig diskuterat detta på ett mer principiellt plan förrän denna helgen.

Jag har aldrig påstått att man ska stöta och blöta enskilda fall, det är idiotiskt. Gällande regler gäller.

Däremot är det synnerligen viktigt att reglerna som sådana stöts och blöts så att de förankras hos medlemmarna. Trivselreglerna som de ser ut nu handlar mest om allmänt vett och etikett. Mer förslagna försök att skapa oreda fångas inte upp. Dvs. det finns en stor risk att man fångar en massa småfisk men missar hajarna.

Det är oerhört svårt att "fånga upp" folk som inte gör riktiga regelbrott. Om man hela tiden håller sig nätt och jämnt på rätt sida gränsen så finns det ingenting riktigt att ta i. Och skulle man ändå göra något så blir det ramaskri eftersom inga regler har brutits.

Citera
          Cacki
          Länk hit: #124

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Huggorm @ 21-04-2013, 00:23) *
          Kanske måste göras oftare i framtiden. Det verkar vara vad många här anser.

Det kan nog behövas, i alla fall fram tills "vi gamla hundar har lärt oss att sitta". (Men snälla släng inte ut oss alltför snabbt bara utan försök ha lite exrtra förståelse för att det kan ta tid att "plugga in" svåra grejer...) flirting.gif

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 23:31
          Länk hit: #125

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Aqvakul @ 21-04-2013, 00:27) *

Vi har diskuterat detta i trådarna där jag gjorde mitt största misstag som mod, tillät diskussion om moderatorernas arbete...

Citera
          Rosrup
          Inlägg 20-04-2013, 23:32
          Länk hit: #126

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

Har ni verkligen tid att sitta och skriva här nu när våren äntligen kommit på allvar?
          Själv så har jag inte alls haft tid med internet idag och istället grävt upp och spolat rötterna rena från 200 jordvivor samt planterat dom igen smile.gif

Men det var ju OT så jag får väl skäll nu tongue.gif

Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-04-2013, 23:33
          Länk hit: #127

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Hrm! Har vi inte efter ca 6 mån inte haft att ta in gällande regler?

Hur svårt kan det vara?

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 23:34
          Länk hit: #128

Medlem

CITAT (Huggorm @ 21-04-2013, 00:30) *
          Det är oerhört svårt att "fånga upp" folk som inte gör riktiga regelbrott. Om man hela tiden håller sig nätt och jämnt på rätt sida gränsen så finns det ingenting riktigt att ta i. Och skulle man ändå göra något så blir det ramaskri eftersom inga regler har brutits.

Vi är överens om det, Möjligen har fokus sedan i september hamnat alltför mycket på trivselreglerna och medan användarvillkoren hamnat i bakgrunden. De senare är viserligen inte så tydliga men har ändå större möjligheter att "fånga upp" de allvarligaste synderna... Möjligen kan de också "vässas" lite...

--------------------

zon 1

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 23:34
          Länk hit: #129

Medlem

Aqva, jag kanske inte varit så tydlig med hur olika jag sett på saken förrän idag.

Redigerat av Anma: 20-04-2013, 23:35

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 23:35
          Länk hit: #130

Medlem

CITAT (Anma @ 21-04-2013, 00:31) *
          Vi har diskuterat detta i trådarna där jag gjorde mitt största misstag som mod, tillät diskussion om moderatorernas arbete...

OK! Är du lika övertygad om att vi tycker så olika, sedan du läst mitt inlägg ovan?

--------------------

zon 1

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 23:41
          Länk hit: #131

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Cacki @ 21-04-2013, 00:30) *
          Det kan nog behövas, i alla fall fram tills "vi gamla hundar har lärt oss att sitta". (Men snälla släng inte ut oss alltför snabbt bara utan försök ha lite exrtra förståelse för att det kan ta tid att "plugga in" svåra grejer...) flirting.gif

bravo.gif giggle.gif

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 23:41
          Länk hit: #132

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (hattstugan @ 21-04-2013, 00:33) *
          Hrm! Har vi inte efter ca 6 mån inte haft att ta in gällande regler?

Hur svårt kan det vara?

Fast det är ju inte förrän nu som det börjar kännas lite brådis och att "deadline" börjar närma sej. Sätt upp ett datum vettja, och börja sedan slänga ut folk som inte respekterar era beslut på en gång.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 23:42
          Länk hit: #133

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 21-04-2013, 00:35) *
          OK! Är du lika övertygad om att vi tycker så olika, sedan du läst mitt inlägg ovan?

Jag anser att forumledningen har all rätt att möblera hur de vill bland kategorierna, allt behöver inte förankras. Det här är ett forum, inte en skola. Jag anser att moderator ärenden absolut inte ska diskuteras och i frågasättas i forumet och jag anser att trivselreglerna tillsammans med dokumentet om moderatorernas rättigheter och skyldigheter och forumreglerna är solklara.

Citera
          Rosrup
          Inlägg 20-04-2013, 23:43
          Länk hit: #134

Medlem
          Antal inlägg: 277
          Medlem nr: 75 127

Om en och en halv dag så kommer den betalda personalen hit smile.gif

Citera
          Huggorm
          Länk hit: #135

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

CITAT (Cacki @ 21-04-2013, 00:41) *
          Fast det är ju inte förrän nu som det börjar kännas lite brådis och att "deadline" börjar närma sej. Sätt upp ett datum vettja, och börja sedan slänga ut folk som inte respekterar era beslut på en gång.

Det datumet blir den 21 april. Det verkar som om de flesta är överens om att det behövs hårdare tag och noggrannare efterlevnad av reglerna.

Citera
          pejori
          Länk hit: #136

Medlem

CITAT (Huggorm @ 21-04-2013, 00:23) *
          Kanske måste göras oftare i framtiden. Det verkar vara vad många här anser.

Ja. Tror man får vara lite övertydlig och heller inte backa för att ta obekväma beslut.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Piccante
          Länk hit: #137

Medlem
          Antal inlägg: 8 776
          Medlem nr: 6 891

CITAT (Anma @ 21-04-2013, 00:11) *
          .
          Håller med. Men enligt en del medlemmar är en moderator en diktator när de följer givna regler utan diskussion...

Fast det är ju en moderators rätt att vara diktator. Bara de är konsekventa diktatorer och inte ger efter för diskussion om hur de ska modererar och ber om ursäkt för att de gjort det.

Regler måste upprätthållas annars blir det som att gå mot röd gubbe, alla vet att det är fel men inget händer om man gör det ändå... Däremot kan man alltid diskutera regelverket o personligen ogillar jag när trådar censureras genom att inlägg tas bort. För då försvinner ofta hela sammanhanget i tråden. Bättre att i så fall låsa tråden tillfälligt o bara radera rena hot eller personliga tillmälen som inte passar men låta inläggen vara kvar.

--------------------
          আছে কিছুই গুরুত্বপূর্ণ!

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 23:44
          Länk hit: #138

Medlem

CITAT (Huggorm @ 21-04-2013, 00:43) *
          Det datumet blir den 21 april. Det verkar som om de flesta är överens om att det behövs hårdare tag och noggrannare eefterlevnad av reglerna.

Japp. Håller med.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 23:45
          Länk hit: #139

Medlem

CITAT (Piccante @ 21-04-2013, 00:43) *
          Fast det är ju en moderators rätt att vara diktator. Bara de är konsekventa diktatorer och inte ger efter för diskussion om hur de ska modererar och ber om ursäkt för att de gjort det.

Regler måste upprätthållas annars blir det som att gå mot röd gubbe, alla vet att det är fel men inget händer om man gör det ändå... Däremot kan man alltid diskutera regelverket o personligen ogillar jag när trådar censureras genom att inlägg tas bort. För då försvinner ofta hela sammanhanget i tråden. Bättre att i så fall låsa tråden tillfälligt o bara radera rena hot eller personliga tillmälen som inte passar men låta inläggen vara kvar.

tummenupp.gif

--------------------

zon 1

Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-04-2013, 23:45
          Länk hit: #140

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Nja nu var det ju inte riktigt så jag menade ju! wink.gif

Men hur svårt ska det vara att ta till sig nyordningar egentligen?

Har alla här lika svårt när det kommer nya direktiv i jobbet eller?

Citera

8 sidor V  « < 5 6 7 8 >
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2025, 10:34

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon