Sidor: 1, 2, 3
Cacki
Med anledning av att min tråd om värderingar och det här med att vara en lyckad person var tvunget att låsas och därför vågar jag mej på lite ”civil olydnad” som nu bryter mot forumregeln om att inte diskutera moderering öppet.
Jag blev som ni kanske förstår besviken eftersom jag faktiskt tyckte att vi lyckades hålla ”ett bra samtal” ganska länge innan det gick fel.
(Jag tror t.o.m. att själva ämnet skulle kunna räta ut en del missförstånd om varann bara genom att gå till botten och få uttrycka våra allra mest grundläggande värderingar, som tyvärr inte kan få så stort utrymme t.ex. i politiska sakfrågediskussioner. Att vi alltså även i dem skulle kunna ”närma oss varann” och därmed även kunna föra mer konstruktiva och respektfulla diskussioner även i laddade ämnen.)

Nu undrar jag lite hur ni egentligen tycker att moderatorerna ska agera för att ni ska vara nöjda?
Själv skulle jag aldrig kunna ta på mej moderatorsuppdraget eftersom jag tycker att det verkar vara stört omöjligt att kunna agera utan att det bara leder till ännu mer tjafs. Det skulle bara bli bara kontraproduktivt alltså.
Jag hoppas också att även moderatorerna ska kunna få delta i tråden som vilken annan medlem som helst och varken de eller någon medlem ska känna sej utpekade och känna att de måste gå i försvar. Som om vi aldrig haft några modetatorer tidigare alltså.

Jag börjar med vad jag själv tycker sedan skulle jag bli glad om ni fortsätter att fylla på med era egna personliga åsikter.

1. Jag tycker att det behövs moderatorer på Odla, dels för stämningens skull, dels för att rensa spam och styra tillbaka trådar som råkar hamna alltför OT.

2. Jag tycker att vi måste respektera deras auktoritet som ingår i moderatorsrollen.

3. Att både vi medlemmar och de måste tillåta en viss flexibilitet gällande gränsdragningen kring forumregler och ha ett visst överseende med att vi alla både kan hamna i gråzonen för vad som är tillåtet eller ej, kanske t.o.m råkar göra omedvetna övertramp, och inte ägna sej åt alltför strikt paragrafrytteri. ( tror att det skulle kunna göra att ingen ska behöva känna att de inte vågar säga vad de tycker av den anledningen att man vill undvika att få en knäpp på näsan)

Det är vad jag kommer på just nu men det kan gott hända att jag återkommer med mer vad det lider.

(Moderatorer! Jag i egenskap av TS vill att ni låser tråden direkt om diskussionen inte funkar eller om ni tycker att mitt regelbrott befogar låsning eller borttagande av tråden)
*Stintan*
Det var ett vågat initiativ Cacki smile.gif

Jag kan bara instämma i det du säger och särskilt i punkt 3.

Jag skulle också vilja revidera min egen åsikt om att moderatorer inte ska få delta i trådar de också eventuellt modererar, eftersom jag tror att man genom eget deltagande möjligtvis ser en tråds utveckling med andra ögon än man gör om man bara läser inläggen utifrån som åskådare. Detta för att undvika alltför stelbent paragrafrytteri och att intressanta trådar låses.

Jag avundas inte dem som tagit på sig moderatorsfunktionen och jag hoppas att denna tråd får vara kvar eftersom jag tror att den fyller ett behov. Ingen moderator ska behöva ta åt sig personligen eftersom det är funktionen som sådan man uttrycker en åsikt om och inte hur moderatorerna utför sitt uppdrag.
gunsta
Cacki!

Man kan väl låsa trådar tillfälligt och sedan rensa - och öppna dom igen. Tycker att tråden som du skapade om 'värderingar' var mycket intressant - tyvärr spårade den ur och blev mer än tramsig.
F ö instämmer jag i dina punkter.
hattstugan

Ett vågat och i mitt tycke bra initiativ från dig Cacki!

Blir mest ledsen över att allt ska ifrågasättas som jag gör som Moderator!

Har i stort sett slutat deltaga i /starta trådar även om ämnet intresserar mig!

Men som sagt bra av dig som vågar sticka ut hakan!
/hattstugan
*Stintan*
CITAT (gunsta @ 20-04-2013, 13:51) *
Cacki!

Man kan väl låsa trådar tillfälligt och sedan rensa - och öppna dom igen. Tycker att tråden som du skapade om 'värderingar' var mycket intressant - tyvärr spårade den ur och blev mer än tramsig.

Bra synpunkt!
Cacki
CITAT (gunsta @ 20-04-2013, 13:51) *
Cacki!

Tycker jag låter jättebra! (då kanske det skulle finnas en chans att min ovannämnda tråd kan få leva ett tag till)
Piccante
Tycker Cacki har rätt i mkt i sitt inlägg. Angående punkt 3 så kan jag hålla med om att man kan behöva vara lite flexibel o visa lite tålamod som moderator vid första övertrampet! Har man fått en varning så får man hålla sig i skinnet men ibland måste man få vara "rak" mot folk och få säga ifrån utan att någon ska känna sig fruktansvärt kränkt o ropa på moderator. Ibland känns det som om folk har lite svårt med uppriktighet/ rakhet kontra "kränkt". Jag tycker nog det är bättre om man är rak i kommunikationen och får säga att -lägg av! om någon tramsar än att moderatorn genast ska ta bort inlägg eller låsa tråden till förtret för dom som faktiskt försöker diskutera.

Sen tror jag det vore bättre om medlemsmoderatorerna hade ett eget konto och var inloggade som "Moderator". De skulle ju kunna dela detta mellan sig under dagen och logga in vid olika tidpunkt eller ha flera anonyma konton "Mod1, Mod2 osv". Då skulle man slippa snacket om att moderator Huggorm var själv sarkastisk o elak där o där o sen säger han att jag inte får var det i tråd bla bla... Moderatorerna borde inte ha någon personlig inblandning utan bara strikt agera utifrån odlas regler.

pejori
Håller med om det som redan sagts.
låsa trådar för rensning och sedan öppna den igen, har ju fungerat förut, så varför inte???
Huggorm
Problemet är när det börjar gå överstyr gradvis, vilka inlägg som skall rensas bort och vilka som skall få vara kvar. Oavsett hur man gör så kommer någon klaga.
Anma
Jag startade en tråd i support i ämnet i morse. Kopierar in det här när jag kommer hem. Sitter på mobil nu.
Cacki
CITAT (Huggorm @ 20-04-2013, 15:26) *
Problemet är när det börjar gå överstyr gradvis, vilka inlägg som skall rensas bort och vilka som skall få vara kvar. Oavsett hur man gör så kommer någon klaga.

Ja, det är ju där vi medlemmar får ta vårt ansvar. Ska det klagas får man följa forumregeln som säger att vi ska ta det med er via pm. Det är väl ändå inte så svårt att respektera det?
Man får helt enkelt låta bli att "kacka inför öppen dörr" så att säga. Varför vill man egentligen "visa rumpan offentligt"?
För hur det än är, antingen man slänger skit på varann eller på er så har "skitlukten" en förmåga att ligga kvar ett tag efteråt också. Vill det sej riktigt illa så smittar det så att andra medlemmar också sätter igång att fisa.... flirting.gif
Cacki
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 15:27) *
Jag startade en tråd i support i ämnet i morse. Kopierar in det här när jag kommer hem. Sitter på mobil nu.

Anma, jag har ju som sagt redan läst ditt inlägg i support, men ber dej tänka efter lite om det verkligen är så smart att kopiera över det hit. Tyckte att det var jättebra skrivet och att det egentligen förtjänar att få få ligga kvar där det ligger så att diskussioner runt dina erfarenheter hålls där....för här har vi ju aldrig haft några moderatorer och då kan vi ju heller inte veta vad du egentligen snackar om... flirting.gif
Anma
CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 16:08) *
Anma, jag har ju som sagt redan läst ditt inlägg i support, men ber dej tänka efter lite om det verkligen är så smart att kopiera över det hit. Tyckte att det var jättebra skrivet och att det egentligen förtjänar att få få ligga kvar där det ligger så att diskussioner runt dina erfarenheter hålls där....för här har vi ju aldrig haft några moderatorer och då kan vi ju heller inte veta vad du egentligen snackar om... flirting.gif

Ja, det får ligga kvar där.

pejori

Då får man styra upp det tidigare när man ser fenomenet.
Tar man bort det som inte är förenligt med forumreglerna så blir det inget tjafs.

Men att låsa trådar i panik, är aldrig bra.
Anma
CITAT (pejori @ 20-04-2013, 16:23) *
Då får man styra upp det tidigare när man ser fenomenet.
Tar man bort det som inte är förenligt med forumreglerna så blir det inget tjafs.
Men att låsa trådar i panik, är aldrig bra.

Det är inte ett dugg konstigt om man låser trådar i panik. Ska man låta sånt som igår härja fritt här i forumet ? Läste rasisttråden nu. Jisses.

Förresten, hur mycket skit får inte moderatorerna ta när de rensar vart efter också? Vissa till och med lämnar odla (även om det nu är tillfälligt) för att en moderator rensat bort ett inlägg de skrivit som citerar ett inlägg som bryter mot reglerna.

Vuxna människor ska ni föreställa allihopa...

Gnälla på moderatorerna i tid och otid är verkligen aldrig bra!
Elisabeth-Västkustkolonisten
Visst behöver vi moderatorer, tyvärr....

Men jag har ju alltid vara tveksamt till det att det är någon här från forumet. Varför? Jo om moderatoren först vräker ur sig och sedan skall ryta till andra, ja det går inte.

Inte heller kan man i ena tråd vara den onda och i nästa den goda......

Paragrafrytteri gillar jag inte heller, men det kändes så i början. Att en träd svävar ut lite är väl normalt. Ibland är det bra att blundar....

Alla personangrep och allt hackande på andra skall man försöka att få stopp på.
Cacki

Föresten Huggis. Det där med att känna att du behöver försvara något....jag sitter lite på nålar för att tråden ska urarta och bli tjafsig..... -fear-.gif

Du har inget du behöver försvara.....FÖR VI HAR ALDRIG HAFT NÅGRA MODERATORER TIDIGARE! crazy.gif
pejori
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 16:28) *
Det är inte ett dugg konstigt om man låser trådar i panik. Ska man låta sånt som igår härja fritt här i forumet ? Läste rasisttråden nu. Jisses.

Förresten, hur mycket skit får inte moderatorerna ta när de rensar vart efter också? Vissa till och med lämnar odla (även om det nu är tillfälligt) för att en moderator rensat bort ett inlägg de skrivit som citerar ett inlägg som bryter mot reglerna.

Vuxna människor ska ni föreställa allihopa...
Gnälla på moderatorerna i tid och otid är verkligen aldrig bra!

Det går väl att låsa en tråd tillfälligt också, så känslorna hinner lägga sig lite.
Att ta bort inlägg med personangrepp är väl ingen som protesterar mot.

Det går ju att göra som du gjorde, skriva att man tagit bot inlägg som i sig inte bryter mot reglerna, men att citatet gör det.
Anma
CITAT (pejori @ 20-04-2013, 16:42) *
Det går väl att låsa en tråd tillfälligt också, så känslorna hinner lägga sig lite.
Att ta bort inlägg med personangrepp är väl ingen som protesterar mot.

Det går ju att göra som du gjorde, skriva att man tagit bot inlägg som i sig inte bryter mot reglerna, men att citatet gör det.

Moderatorerna i det här forumet får ta en hel del gnäll oavsett hur man gör. Fast man skriver att ett specifikt inlägg inte bryter mot reglerna, utan citatet, ändå får moderatorn på moppa för att man tar bort just mitt inlägg och JAG JAAAAAG har inte gjort något!!! Det blir rent löjligt ju.
Om vuxna människor kunde bete sig som vuxna människor och inte som förnärmade småbarn som inte vet bättre skulle hela klimatet på odla bli mycket bättre.
pejori
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 16:57) *
Moderatorerna i det här forumet får ta en hel del gnäll oavsett hur man gör. Fast man skriver att ett specifikt inlägg inte bryter mot reglerna, utan citatet, ändå får moderatorn på moppa för att man tar bort just mitt inlägg och JAG JAAAAAG har inte gjort något!!! Det blir rent löjligt ju.
Om vuxna människor kunde bete sig som vuxna människor och inte som förnärmade småbarn som inte vet bättre skulle hela klimatet på odla bli mycket bättre.

Kan hålla med om att det är löjligt, ja.
Det är ju faktiskt bara lite skrivna ord vi pratar om.
Men man får inte vara ömhudad som mod. tummenupp.gif
Anma
CITAT (pejori @ 20-04-2013, 17:01) *
Kan hålla med om att det är löjligt, ja.
Det är ju faktiskt bara lite skrivna ord vi pratar om.
Men man får inte vara ömhudad som mod. tummenupp.gif

Nej, men som privatperson kan man bli irriterad på folks barnsligheter och det är vad jag är nu. Om du masar dig ner till support så ser du vad jag skrev i morse om min tid som mod.
*Stintan*
Trodde inte tråden skulle handla om hur moddarna jobbar och deras situation unsure.gif utan hur vi skulle vilja att moddarna ska agerar.
Nu tycker jag bara medlemmarna får skit.
pejori
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:04) *
Nej, men som privatperson kan man bli irriterad på folks barnsligheter och det är vad jag är nu. Om du masar dig ner till support så ser du vad jag skrev i morse om min tid som mod.

Har läst det.
"irriterad på barnsligheter" säger du.
Den irritationen/frustrationen känner man nog lite till mans.
Cacki
CITAT (*Stintan* @ 20-04-2013, 17:13) *
Trodde inte tråden skulle handla om hur moddarna jobbar och deras situation unsure.gif utan hur vi skulle vilja att moddarna ska agerar.

Ja, nu öskar jag att vi redan hade en moderator som kunde hjälpa till att flytta inlägg som råkat hamna fel....
pejori

Det är väl bara att inordna sig i ledet och hålla med i allt så löser allt sig. wacko.gif
Anma

Ja det kanske vi får men det kan vi väl ta som omväxling? innocent.gif

Jag lämnar diskussionen nu. Har fått fram min synpunkt.

En sak till. Faktiskt är det inte upp till medlemmarna att bestämma hur moderatorer ska agera.
silos
Hur orkar ni! confused.gif
pejori
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:19) *

En sak till. Faktiskt är det inte upp till medlemmarna att bestämma hur moderatorer ska agera.

Det är det väl ingen som sagt heller.
Tråden handlar väl om hur vi skulle vilja att dom agerar.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:19) *

Vem har sagt att vi ska bestämma det. Det är ju bara fråga om hur vi skulle vilja att det var.
Irritation är knappast någon synpunkt.
pejori
CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 16:41) *
Föresten Huggis. Det där med att känna att du behöver försvara något....jag sitter lite på nålar för att tråden ska urarta och bli tjafsig..... -fear-.gif
Du har inget du behöver försvara.....FÖR VI HAR ALDRIG HAFT NÅGRA MODERATORER TIDIGARE! crazy.gif

Det tror jag inte den blir.
Då får väl moddarna styra upp den.

Cacki
Näpp, jag märker att jag misslyckats med mina avsikter med tråden och att det var viktigt att den hölls "historielös" men det gick visst inte. Därför ber jag att tråden låses (ialla fall tills diskussionerna förs i rätt trådar.)
Ni som missat att Anma också har skapat en tråd utifrån sitt f.d moderatorsperspektiv kanske kan fortsätta er diskussion om sådant som hänt tidigare där istället. Tråden ligger i supportavdelningen.
.
Anma
CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 17:33) *
Näpp, jag märker att jag misslyckats med mina avsikter med tråden och att det var viktigt att den hölls "historielös" men det gick visst inte. Därför ber jag att tråden låses (ialla fall tills diskussionerna förs i rätt trådar.)
Ni som missat att Anma också har skapat en tråd utifrån sitt f.d moderatorsperspektiv kanske kan fortsätta er diskussion om sådant som hänt tidigare där istället. Tråden ligger i supportavdelningen.
.

Förlåt. Det var verkligen inte meningen att dra upp gammalt, även om jag syftar mest till händelserna igår i det jag skriver här. Men det kanske också räknas till gammalt.
Ber också om ursäkt för att jag inte höll mig till trådens ämne, hur vi medlemmar vill ha det. Jag uppfattade inte att det var så styrt.

pejori
CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 17:33) *
.

Vad har jag missat nu? confused.gif
Aqvakul
Förutsättningen för att skapa ett vettigt "småprat" är att ledningen för Odla.nu tar denna uppgift på allvar. Det räcker inte att ställa upp lite trivselregler och lämna till några snälla medlemmar att hålla ordning.
Cacki
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:37) *
Förlåt. Det var verkligen inte meningen att dra upp gammalt, även om jag syftar mest till händelserna igår i det jag skriver här. Men det kanske också räknas till gammalt.
Ber också om ursäkt för att jag inte höll mig till trådens ämne, hur vi medlemmar vill ha det. Jag uppfattade inte att det var så styrt.

Det är lugnt!

Jag tycker att moderatorsrollen var lite dåligt genomdiskuterat redan när moderatorerna utsågs och det är därför jag trodde att det kanske skulle vara bra "att göra om och göra rätt" för att skapa bättre förutsättningar för alla att få det att flyta lite bättre. Helst skulle jag vilja att allt som skulle avhandlas här inne skulle handla om framtiden för att jag trodde att det var viktigt för att vi skulle kunna hitta en väg att kunna kompromissa oss fram till en bra lösning, men jag var nog för otydlig med det...mitt fel.
pejori
CITAT (Aqvakul @ 20-04-2013, 17:48) *
Förutsättningen för att skapa ett vettigt "småprat" är att ledningen för Odla.nu tar denna uppgift på allvar. Det räcker inte att ställa upp lite trivselregler och lämna till några snälla medlemmar att hålla ordning.

tummenupp.gif
Anma
CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 17:50) *
Det är lugnt!

Jag tycker att moderatorsrollen var lite dåligt genomdiskuterat redan när moderatorerna utsågs och det är därför jag trodde att det kanske skulle vara bra "att göra om och göra rätt" för att skapa bättre förutsättningar för alla att få det att flyta lite bättre. Helst skulle jag vilja att allt som skulle avhandlas här inne skulle handla om framtiden för att jag trodde att det var viktigt för att vi skulle kunna hitta en väg att kunna kompromissa oss fram till en bra lösning, men jag var nog för otydlig med det...mitt fel.

Framtiden. Ok.

Medlemmarna respekterar forumreglerna hur de än ser ut. (alltså -även om de ändras från dagens).

Moderatorerna har en egen inloggning, alternativt mod 1, mod 2 mm.mm så att de också kan skriva som privatpersoner utan att någon ska kunna dra fram sådant som moderatorn gjort som moderator/privatperson (ett tydligt exempel finns i rasisttråden av vad jag menar), alternativt att moderatorerna enbart finns på forumet som moderatorer. -Då kan ingen bli sur över att de också har egna åsikter. Problemet där är att väldigt få människor vill hänga på ett forum där de inte får ha egna åsikter.

Att moderatorerna ska slippa försvara varje liten småsak de gör i forumet.

Ja, det är vad jag tänker om framtiden. Men det blev inte så mycket från medlemmarnas synvinkel. Men det kan inte hjälpas. wink.gif

Glömde en punkt. Medlemmarna slutar agera moderatorer och överlämnar det till just moderatorerna, alternativt önskar sig moderatorstatus själv.
gunsta
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 18:03) *
......

tummenupp.gif Viktigt tycker jag.
CITAT (Anma @ 20-04-2013, 18:03) *
Framtiden. Ok.

Medlemmarna respekterar forumreglerna hur de än ser ut. (alltså -även om de ändras från dagens).

Moderatorerna har en egen inloggning, alternativt mod 1, mod 2 mm.mm så att de också kan skriva som privatpersoner utan att någon ska kunna dra fram sådant som moderatorn gjort som moderator/privatperson (ett tydligt exempel finns i rasisttråden av vad jag menar), alternativt att moderatorerna enbart finns på forumet som moderatorer. -Då kan ingen bli sur över att de också har egna åsikter. Problemet där är att väldigt få människor vill hänga på ett forum där de inte får ha egna åsikter.

Ja, det är vad jag tänker om framtiden. Men det blev inte så mycket från medlemmarnas synvinkel. Men det kan inte hjälpas. wink.gif
Glömde en punkt. Medlemmarna slutar agera moderatorer och överlämnar det till just moderatorerna, alternativt önskar sig moderatorstatus själv.

Anma vad är så roligt a att bestämma över andra? Makten?
ninnisky
CITAT (Aqvakul @ 20-04-2013, 15:48) *

Nej, tyvärr är det inte så enkelt! Tyvärr också, så verkar det som om ledningen för Odla.nu inte bryr sig om att skeppet sakta men säkert sjunker....
Cacki
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 18:17) *

Men det var väl själva f... mad.gif Jag är så erbarmligt trött på denna eviga långsinthet....

Har du något otalt med Anma kanske du kan ta det med henne antingen via pm eller också starta en tråd där de som vill kan hålla på att ifrågasätta varann.
"Kacka inför öppen ridå" om ni vill eller också kanske vi ska be att moderatorerna kan vara ansvariga för att lämna ut nyckeln till toan för dem som känner sej nödiga.

Lås tråden! "Min" tråd ska banne mej inte bli ytterligare en tjafstråd.
hattstugan

Men hur ska en moderator vara då?

Man kan inte göra alla nöjda och glada hur som!

Till syvende och sist är det medlemmarna som kanske behöver tänka till och ta åt sig av vad som gäller nu inte hur det varit!
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 18:17) *

Ifall du missat det ville jag inte ha makten som du kallar det.
CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 18:38) *
Men det var väl själva f... mad.gif Jag är så erbarmligt trött på denna eviga långsinthet....

Har du något otalt med Anma kanske du kan ta det med henne antingen via pm eller också starta en tråd där de som vill kan hålla på att ifrågasätta varann.
"Kacka inför öppen ridå" om ni vill eller också kanske vi ska be att moderatorerna kan vara ansvariga för att lämna ut nyckeln till toan för dem som känner sej nödiga.

Lås tråden! "Min" tråd ska banne mej inte bli ytterligare en tjafstråd.

Cacki läs genom Amas trådar noga så kanske du förstår mig så behöver du inte vräka ur dig.
Kom Inte nu och hacka på mig.......
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 19:10) *
Cacki läs genom Amas trådar noga så kanske du förstår mig så behöver du inte vräka ur dig.

Sluta lägg så mycket energi på mig och respektera trådstartarens vilja. Lägg mig på ignorlistan när du ändå håller på. Det här är det sista jag skriver till dig nånsin mer. Önskar du kan göra det samma vad det gäller mig.
Cacki
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 19:10) *

Jag kan faktiskt inte se något konstigt i Anmas inlägg....eftersom tåden handlar just om vad var och en har för önskemål om hur vi vill att modererandet här ska se ut. Här i tråden har det väl inte varit någon som hackat på dej, däremot var du på Anma alldeles nyss.
gnon49

Moderatorerna arbetar väl utifrån regler Odla har, inte efter medlemmarnas regler. Odla får ju ta konsekvenserna av innehållet på forumet och sätter givetvis ribban som dom anser vara rätt höjd.
Cacki
CITAT (gnon49 @ 20-04-2013, 20:09) *
Moderatorerna arbetar väl utifrån regler Odla har, inte efter medlemmarnas regler. Odla får ju ta konsekvenserna av innehållet på forumet och sätter givetvis ribban som dom anser vara rätt höjd.

Ja, så enkelt borde det naturligtvis vara men här har vi varit utan någon som styr upp såpass länge att någon slags anarkimentalitet har anammats Nu verkar det har uppstått problem med att "lära gamla hundar att sitta"....typ
Anma
CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 20:19) *
Ja, så enkelt borde det naturligtvis vara men här har vi varit utan någon som styr upp såpass länge att någon slags anarkimentalitet har anammats Nu verkar det har uppstått problem med att "lära gamla hundar att sitta"....typ

Huvudet på spiken.
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 20-04-2013, 20:09) *

Men tråden handlar fortfarande inte om hur moderatorerna arbetar.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon