CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 17:50)

Det är lugnt!
Jag tycker att moderatorsrollen var lite dåligt genomdiskuterat redan när moderatorerna utsågs och det är därför jag trodde att det kanske skulle vara bra "att göra om och göra rätt" för att skapa bättre förutsättningar för alla att få det att flyta lite bättre. Helst skulle jag vilja att allt som skulle avhandlas här inne skulle handla om framtiden för att jag trodde att det var viktigt för att vi skulle kunna hitta en väg att kunna kompromissa oss fram till en bra lösning, men jag var nog för otydlig med det...mitt fel.
Framtiden. Ok.
Medlemmarna respekterar forumreglerna hur de än ser ut. (alltså -även om de ändras från dagens).
Moderatorerna har en egen inloggning, alternativt mod 1, mod 2 mm.mm så att de också kan skriva som privatpersoner utan att någon ska kunna dra fram sådant som moderatorn gjort som moderator/privatperson (ett tydligt exempel finns i rasisttråden av vad jag menar), alternativt att moderatorerna enbart finns på forumet som moderatorer. -Då kan ingen bli sur över att de också har egna åsikter. Problemet där är att väldigt få människor vill hänga på ett forum där de inte får ha egna åsikter.
Att moderatorerna ska slippa försvara varje liten småsak de gör i forumet.
Ja, det är vad jag tänker om framtiden. Men det blev inte så mycket från medlemmarnas synvinkel. Men det kan inte hjälpas.

Glömde en punkt. Medlemmarna slutar agera moderatorer och överlämnar det till just moderatorerna, alternativt önskar sig moderatorstatus själv.