Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Hur vill vi egentligen att våra moderatorer ska agera, Är lite bekymrad över missnöjet som tittar fram ibland...
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 16:04
          Länk hit: #21

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (pejori @ 20-04-2013, 17:01) *
          Kan hålla med om att det är löjligt, ja.
          Det är ju faktiskt bara lite skrivna ord vi pratar om.
          Men man får inte vara ömhudad som mod. tummenupp.gif

Nej, men som privatperson kan man bli irriterad på folks barnsligheter och det är vad jag är nu. Om du masar dig ner till support så ser du vad jag skrev i morse om min tid som mod.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-04-2013, 16:13
          Länk hit: #22

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

Trodde inte tråden skulle handla om hur moddarna jobbar och deras situation unsure.gif utan hur vi skulle vilja att moddarna ska agerar.
          Nu tycker jag bara medlemmarna får skit.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 16:17
          Länk hit: #23

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:04) *
          Nej, men som privatperson kan man bli irriterad på folks barnsligheter och det är vad jag är nu. Om du masar dig ner till support så ser du vad jag skrev i morse om min tid som mod.

Har läst det.
          "irriterad på barnsligheter" säger du.
          Den irritationen/frustrationen känner man nog lite till mans.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 16:18
          Länk hit: #24

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (*Stintan* @ 20-04-2013, 17:13) *
          Trodde inte tråden skulle handla om hur moddarna jobbar och deras situation unsure.gif utan hur vi skulle vilja att moddarna ska agerar.

Ja, nu öskar jag att vi redan hade en moderator som kunde hjälpa till att flytta inlägg som råkat hamna fel....

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 16:19
          Länk hit: #25

Medlem

Det är väl bara att inordna sig i ledet och hålla med i allt så löser allt sig. wacko.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 16:19
          Länk hit: #26

Medlem

Ja det kanske vi får men det kan vi väl ta som omväxling? innocent.gif

Jag lämnar diskussionen nu. Har fått fram min synpunkt.

En sak till. Faktiskt är det inte upp till medlemmarna att bestämma hur moderatorer ska agera.

Redigerat av Anma: 20-04-2013, 16:21

Citera
          silos
          Inlägg 20-04-2013, 16:20
          Länk hit: #27

Medlem
          Antal inlägg: 9 297
          Medlem nr: 6 292

Hur orkar ni! confused.gif

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 16:26
          Länk hit: #28

Medlem

CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:19) *

En sak till. Faktiskt är det inte upp till medlemmarna att bestämma hur moderatorer ska agera.

Det är det väl ingen som sagt heller.
          Tråden handlar väl om hur vi skulle vilja att dom agerar.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-04-2013, 16:29
          Länk hit: #29

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:19) *

Vem har sagt att vi ska bestämma det. Det är ju bara fråga om hur vi skulle vilja att det var.
          Irritation är knappast någon synpunkt.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 16:33
          Länk hit: #30

Medlem

CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 16:41) *
          Föresten Huggis. Det där med att känna att du behöver försvara något....jag sitter lite på nålar för att tråden ska urarta och bli tjafsig..... -fear-.gif
          Du har inget du behöver försvara.....FÖR VI HAR ALDRIG HAFT NÅGRA MODERATORER TIDIGARE! crazy.gif

Det tror jag inte den blir.
          Då får väl moddarna styra upp den.

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 16:33
          Länk hit: #31

Medlem

Näpp, jag märker att jag misslyckats med mina avsikter med tråden och att det var viktigt att den hölls "historielös" men det gick visst inte. Därför ber jag att tråden låses (ialla fall tills diskussionerna förs i rätt trådar.)
          Ni som missat att Anma också har skapat en tråd utifrån sitt f.d moderatorsperspektiv kanske kan fortsätta er diskussion om sådant som hänt tidigare där istället. Tråden ligger i supportavdelningen.
          .

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 16:37
          Länk hit: #32

Medlem

CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 17:33) *
          Näpp, jag märker att jag misslyckats med mina avsikter med tråden och att det var viktigt att den hölls "historielös" men det gick visst inte. Därför ber jag att tråden låses (ialla fall tills diskussionerna förs i rätt trådar.)
          Ni som missat att Anma också har skapat en tråd utifrån sitt f.d moderatorsperspektiv kanske kan fortsätta er diskussion om sådant som hänt tidigare där istället. Tråden ligger i supportavdelningen.
          .

Förlåt. Det var verkligen inte meningen att dra upp gammalt, även om jag syftar mest till händelserna igår i det jag skriver här. Men det kanske också räknas till gammalt.
          Ber också om ursäkt för att jag inte höll mig till trådens ämne, hur vi medlemmar vill ha det. Jag uppfattade inte att det var så styrt.

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 16:38
          Länk hit: #33

Medlem

CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 17:33) *
          .

Vad har jag missat nu? confused.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 16:48
          Länk hit: #34

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

Förutsättningen för att skapa ett vettigt "småprat" är att ledningen för Odla.nu tar denna uppgift på allvar. Det räcker inte att ställa upp lite trivselregler och lämna till några snälla medlemmar att hålla ordning.

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 16:50
          Länk hit: #35

Medlem

CITAT (Anma @ 20-04-2013, 17:37) *
          Förlåt. Det var verkligen inte meningen att dra upp gammalt, även om jag syftar mest till händelserna igår i det jag skriver här. Men det kanske också räknas till gammalt.
          Ber också om ursäkt för att jag inte höll mig till trådens ämne, hur vi medlemmar vill ha det. Jag uppfattade inte att det var så styrt.

Det är lugnt!

Jag tycker att moderatorsrollen var lite dåligt genomdiskuterat redan när moderatorerna utsågs och det är därför jag trodde att det kanske skulle vara bra "att göra om och göra rätt" för att skapa bättre förutsättningar för alla att få det att flyta lite bättre. Helst skulle jag vilja att allt som skulle avhandlas här inne skulle handla om framtiden för att jag trodde att det var viktigt för att vi skulle kunna hitta en väg att kunna kompromissa oss fram till en bra lösning, men jag var nog för otydlig med det...mitt fel.

Redigerat av Cacki: 20-04-2013, 16:52

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 16:51
          Länk hit: #36

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 20-04-2013, 17:48) *
          Förutsättningen för att skapa ett vettigt "småprat" är att ledningen för Odla.nu tar denna uppgift på allvar. Det räcker inte att ställa upp lite trivselregler och lämna till några snälla medlemmar att hålla ordning.

tummenupp.gif

--------------------
          Bor i zon 2

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 17:03
          Länk hit: #37

Medlem

CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 17:50) *
          Det är lugnt!

Jag tycker att moderatorsrollen var lite dåligt genomdiskuterat redan när moderatorerna utsågs och det är därför jag trodde att det kanske skulle vara bra "att göra om och göra rätt" för att skapa bättre förutsättningar för alla att få det att flyta lite bättre. Helst skulle jag vilja att allt som skulle avhandlas här inne skulle handla om framtiden för att jag trodde att det var viktigt för att vi skulle kunna hitta en väg att kunna kompromissa oss fram till en bra lösning, men jag var nog för otydlig med det...mitt fel.

Framtiden. Ok.

Medlemmarna respekterar forumreglerna hur de än ser ut. (alltså -även om de ändras från dagens).

Moderatorerna har en egen inloggning, alternativt mod 1, mod 2 mm.mm så att de också kan skriva som privatpersoner utan att någon ska kunna dra fram sådant som moderatorn gjort som moderator/privatperson (ett tydligt exempel finns i rasisttråden av vad jag menar), alternativt att moderatorerna enbart finns på forumet som moderatorer. -Då kan ingen bli sur över att de också har egna åsikter. Problemet där är att väldigt få människor vill hänga på ett forum där de inte får ha egna åsikter.

Att moderatorerna ska slippa försvara varje liten småsak de gör i forumet.

Ja, det är vad jag tänker om framtiden. Men det blev inte så mycket från medlemmarnas synvinkel. Men det kan inte hjälpas. wink.gif

Glömde en punkt. Medlemmarna slutar agera moderatorer och överlämnar det till just moderatorerna, alternativt önskar sig moderatorstatus själv.

Citera
          gunsta
          Inlägg 20-04-2013, 17:09
          Länk hit: #38

Medlem
          Antal inlägg: 5 616
          Medlem nr: 48 334

CITAT (Anma @ 20-04-2013, 18:03) *
          ......

tummenupp.gif Viktigt tycker jag.

--------------------
          Ibland, när jag säger vad jag tänker, märker jag att så tycker jag inte. Kanin (Nalle Puh)

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-04-2013, 17:17
          Länk hit: #39

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Anma @ 20-04-2013, 18:03) *
          Framtiden. Ok.

Medlemmarna respekterar forumreglerna hur de än ser ut. (alltså -även om de ändras från dagens).

Moderatorerna har en egen inloggning, alternativt mod 1, mod 2 mm.mm så att de också kan skriva som privatpersoner utan att någon ska kunna dra fram sådant som moderatorn gjort som moderator/privatperson (ett tydligt exempel finns i rasisttråden av vad jag menar), alternativt att moderatorerna enbart finns på forumet som moderatorer. -Då kan ingen bli sur över att de också har egna åsikter. Problemet där är att väldigt få människor vill hänga på ett forum där de inte får ha egna åsikter.

Ja, det är vad jag tänker om framtiden. Men det blev inte så mycket från medlemmarnas synvinkel. Men det kan inte hjälpas. wink.gif
          Glömde en punkt. Medlemmarna slutar agera moderatorer och överlämnar det till just moderatorerna, alternativt önskar sig moderatorstatus själv.

Anma vad är så roligt a att bestämma över andra? Makten?

Citera
          ninnisky
          Inlägg 20-04-2013, 17:30
          Länk hit: #40

Medlem
          Antal inlägg: 5 047
          Medlem nr: 3 958

CITAT (Aqvakul @ 20-04-2013, 15:48) *

Nej, tyvärr är det inte så enkelt! Tyvärr också, så verkar det som om ledningen för Odla.nu inte bryr sig om att skeppet sakta men säkert sjunker....

--------------------
          Det är dumt att slänga bort en hel cykel för att det kommit in ett gruskorn i kedjan...

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-07-2025, 06:31

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon