Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > »   
          LåstNytt inlägg
          > Hur vill vi egentligen att våra moderatorer ska agera, Är lite bekymrad över missnöjet som tittar fram ibland...
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 17:38
          Länk hit: #41

Medlem
          Antal inlägg: 6 240
          Medlem nr: 6 755

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 18:17) *
          Anma vad är så roligt a att bestämma över andra? Makten?

Men det var väl själva f... mad.gif Jag är så erbarmligt trött på denna eviga långsinthet....

Har du något otalt med Anma kanske du kan ta det med henne antingen via pm eller också starta en tråd där de som vill kan hålla på att ifrågasätta varann.
          "Kacka inför öppen ridå" om ni vill eller också kanske vi ska be att moderatorerna kan vara ansvariga för att lämna ut nyckeln till toan för dem som känner sej nödiga.

Lås tråden! "Min" tråd ska banne mej inte bli ytterligare en tjafstråd.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-04-2013, 17:38
          Länk hit: #42

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

Men hur ska en moderator vara då?

Man kan inte göra alla nöjda och glada hur som!

Till syvende och sist är det medlemmarna som kanske behöver tänka till och ta åt sig av vad som gäller nu inte hur det varit!

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 17:39
          Länk hit: #43

Medlem
          Antal inlägg: 10 260
          Medlem nr: 5 642

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 18:17) *
          Anma vad är så roligt a att bestämma över andra? Makten?

Ifall du missat det ville jag inte ha makten som du kallar det.

Citera
          Elisabeth-Västku...
          Inlägg 20-04-2013, 18:10
          Länk hit: #44

Medlem
          Antal inlägg: 4 738
          Medlem nr: 45

CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 18:38) *
          Men det var väl själva f... mad.gif Jag är så erbarmligt trött på denna eviga långsinthet....

Har du något otalt med Anma kanske du kan ta det med henne antingen via pm eller också starta en tråd där de som vill kan hålla på att ifrågasätta varann.
          "Kacka inför öppen ridå" om ni vill eller också kanske vi ska be att moderatorerna kan vara ansvariga för att lämna ut nyckeln till toan för dem som känner sej nödiga.

Lås tråden! "Min" tråd ska banne mej inte bli ytterligare en tjafstråd.

Cacki läs genom Amas trådar noga så kanske du förstår mig så behöver du inte vräka ur dig.
          Kom Inte nu och hacka på mig.......

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 18:26
          Länk hit: #45

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 19:10) *
          Cacki läs genom Amas trådar noga så kanske du förstår mig så behöver du inte vräka ur dig.

Sluta lägg så mycket energi på mig och respektera trådstartarens vilja. Lägg mig på ignorlistan när du ändå håller på. Det här är det sista jag skriver till dig nånsin mer. Önskar du kan göra det samma vad det gäller mig.

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 18:37
          Länk hit: #46

Medlem

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-04-2013, 19:10) *

Jag kan faktiskt inte se något konstigt i Anmas inlägg....eftersom tåden handlar just om vad var och en har för önskemål om hur vi vill att modererandet här ska se ut. Här i tråden har det väl inte varit någon som hackat på dej, däremot var du på Anma alldeles nyss.

Redigerat av Cacki: 20-04-2013, 18:38

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          gnon49
          Inlägg 20-04-2013, 19:09
          Länk hit: #47

Medlem
          Antal inlägg: 4 721
          Medlem nr: 17 660

CITAT (*Stintan* @ 20-04-2013, 17:13) *
          Trodde inte tråden skulle handla om hur moddarna jobbar och deras situation unsure.gif utan hur vi skulle vilja att moddarna ska agerar.
          Nu tycker jag bara medlemmarna får skit.

Moderatorerna arbetar väl utifrån regler Odla har, inte efter medlemmarnas regler. Odla får ju ta konsekvenserna av innehållet på forumet och sätter givetvis ribban som dom anser vara rätt höjd.

--------------------
          Odlar i zon 2-3 utanför Uddevalla

Den bästa huvudkudden har ett positivt innehåll.

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 19:19
          Länk hit: #48

Medlem

CITAT (gnon49 @ 20-04-2013, 20:09) *
          Moderatorerna arbetar väl utifrån regler Odla har, inte efter medlemmarnas regler. Odla får ju ta konsekvenserna av innehållet på forumet och sätter givetvis ribban som dom anser vara rätt höjd.

Ja, så enkelt borde det naturligtvis vara men här har vi varit utan någon som styr upp såpass länge att någon slags anarkimentalitet har anammats Nu verkar det har uppstått problem med att "lära gamla hundar att sitta"....typ

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Anma
          Inlägg 20-04-2013, 19:23
          Länk hit: #49

Medlem

CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 20:19) *
          Ja, så enkelt borde det naturligtvis vara men här har vi varit utan någon som styr upp såpass länge att någon slags anarkimentalitet har anammats Nu verkar det har uppstått problem med att "lära gamla hundar att sitta"....typ

Huvudet på spiken.

Citera
          *Stintan*
          Inlägg 20-04-2013, 19:52
          Länk hit: #50

Medlem
          Antal inlägg: 22 484
          Medlem nr: 6 301

CITAT (gnon49 @ 20-04-2013, 20:09) *

Men tråden handlar fortfarande inte om hur moderatorerna arbetar.

--------------------
          Rotar runt i Sörmlands inland zon 2-3
          Det är ingen konst att vara modig om man inte är rädd/Tove Jansson

Citera
          Huggorm
          Inlägg 20-04-2013, 20:02
          Länk hit: #51

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Det borde delas ut ett antal varningar och i förlängingen kanske avstängningar, men det kommer leda till att folk försvinner härifrån för gott. Kvar kommer knappt något att bli och forumet kommer dö helt. Jag vet inte hur man skall göra för att få ordning på det.

Citera
          pejori
          Inlägg 20-04-2013, 20:08
          Länk hit: #52

Medlem
          Antal inlägg: 19 528
          Medlem nr: 2 682

CITAT (Huggorm @ 20-04-2013, 21:02) *
          Det borde delas ut ett antal varningar och i förlängingen kanske avstängningar, men det kommer leda till att folk försvinner härifrån för gott. Kvar kommer knappt något att bli och forumet kommer dö helt. Jag vet inte hur man skall göra för att få ordning på det.

Avstängningar för vad?
          Tror inte att mods. vinner på att "testa sig fram" heller.
          nu tycker jag att reglerna gäller väldigt "godtyckligt" framför allt när det gäller OT inlägg.
          Där saknas både borttagning och tillsägelser näst intill helt.

--------------------
          Den grövsta form av mobbning är, att kalla sina meningsmotståndare mobbare.
          Bor i zon 2

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 20:10
          Länk hit: #53

Medlem

CITAT (Huggorm @ 20-04-2013, 21:02) *

Jag börjar mer och mer känna att vi måste lyfta frågan till ledningen och bjuda in dem till en diskussion. Tror att det är många av oss medlemmar som skulle må bra av att få ventilera sina åsikter med dem. Ni sitter i en knepig mellanposition och vad ni än gör så är det alltid någon som pucklar på er. Det är inte hållbart.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          kerstin z5-6
          Inlägg 20-04-2013, 20:23
          Länk hit: #54

Medlem
          Antal inlägg: 21 879
          Medlem nr: 559

Jag har aldrig vare sig besökt ett forum , eller varit moderator på ett där låsning och borttagning av trådar diskuteras överhuvudtaget i själva forumet.

De låses eller försvinner punkt slut-övrigt är mellan mod och TS. I den mån så önskas. Allt annat ledar bara till tjafs och åter tjafs..

Att offentligt försvara sina åtgärder som moderator är inte önskvärt eller nödvändigt på något sätt.

Alla kommer aldrig att vara nöjda.

--------------------
          Kerstin

Ut sementem feceris, ita metes
          (Cicero)

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 20:41
          Länk hit: #55

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (Cacki @ 20-04-2013, 21:10) *
          Jag börjar mer och mer känna att vi måste lyfta frågan till ledningen och bjuda in dem till en diskussion. Tror att det är många av oss medlemmar som skulle må bra av att få ventilera sina åsikter med dem. Ni sitter i en knepig mellanposition och vad ni än gör så är det alltid någon som pucklar på er. Det är inte hållbart.

Det har vi väl försökt i ett amtal år, utan större framgång. I höstas lät det som om det fanns ett engagemang för forumet i stort och i visds mån även för småprat, men det intresset svalnade tydligen kvickt som bara den...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 20:48
          Länk hit: #56

Medlem

CITAT (Aqvakul @ 20-04-2013, 21:41) *
          Det har vi väl försökt i ett amtal år, utan större framgång. I höstas lät det som om det fanns ett engagemang för forumet i stort och i visds mån även för småprat, men det intresset svalnade tydligen kvickt som bara den...

Vi får väl vara ordentligt envisa. Det är inte schysst av dem att inte backa upp sina moderatorer bättre.
          Personligen tycker jag egentligen inte att moderatorerna ska behöva ta någon skit alls från oss medlemmar, då ska per automatik nästa instans träda in och medla.

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          hattstugan
          Inlägg 20-04-2013, 20:54
          Länk hit: #57

Moderator
          Antal inlägg: 21 592
          Medlem nr: 27 097

När så gjordes blev det grymtande om det också!

Känns som att Moderator ska finnas men inte synas eller för den delen göra sig besväret med att ens försöka styra upp nåt som går snett!

Ni som gnäller!!! Vad/hur ska det Modereras då?

Citera
          Motti
          Inlägg 20-04-2013, 20:55
          Länk hit: #58

Medlem
          Antal inlägg: 10 802
          Medlem nr: 16 563

Jag tycker att Moderatorerna gör ett bra jobb och har inget att klaga på tvärt om smile.gif Lite beklämmande att Moderatorerna byr sig så mycket om vad "alla "tycker här "Som Moderator får man nog ta tag i saker utan att behöva ha"ågren"efter att tagit sina beslut .Sedan tror jag det skulle vara bra att alla här som jobbar idiellt som Moderatorer hade ett internet möte varje tex månad eller vart fjortonde dag och samstäma sig ! Jag har fått den uppfattningen att samarbetet kanske inte fungerar så bra confused.gif Om ni Moderatorer var överens och hade ett samarbete så kanske det inte skulle känna så himmla tufft att ta vissa beslut .Sedan tycker jag att tillrättavisningar ska skrivas i rött ! som det görs på de flesta andra Forum .
          Jag vill ge en eloge till alla som jobbar som Moderatorer här smiley_small_hug.gif

Citera
          Cacki
          Inlägg 20-04-2013, 21:21
          Länk hit: #59

Medlem

CITAT (hattstugan @ 20-04-2013, 21:54) *

Känns som att Moderator ska finnas men inte synas eller för den delen göra sig besväret med att ens försöka styra upp nåt som går snett!

Jag hänger inte riktigt med nu hattis, Vilket var det som det grymtades om? Tror bestämt att jag inte riktigt kommer ihåg hur alla turerna har gått och det kanske skulle vara bra om någon kunde skriva en liten sammanfattning om vad som egentligen gjorts/hänt sedan moderatorer tillsattes. Någon av er moderatorer kanske skulle vara den bäst lämpade att göra det eftersom det nog var ni som kände av alltihop allra påtagligast.
          (Jag är medveten om att jag själv plötsligt börjar prata bakåt i tiden nu men det kanske är oundvikligt att försöka förtränga det som varit...jag vet faktiskt inte, jag vet bara att jag skulle vilja att vi låter moderatorerna jobba ifred och respekterar deras beslut så att det inte blir så mycket onödigt tjafs framöver.)

--------------------
          **Cacki z 3**

Citera
          Aqvakul
          Inlägg 20-04-2013, 21:24
          Länk hit: #60

Medlem
          Antal inlägg: 94 312
          Medlem nr: 12 751

CITAT (hattstugan @ 20-04-2013, 21:54) *

Ett fel är att trivselregler och nya kategorier på forumet beslutades uppifrån utan att förankras bland medlemmarna.

Ett annat fel är att forumledningen lättvindigt lämnat över hela renhållningsuppgiften till moderatorena.

Ett tredje fel är när man kallar konstruktiv kritik för gnäll...

--------------------
          Har du också ett stort monster under sängen?

zon 1

Citera

8 sidor V  < 1 2 3 4 5 > » 
          LåstNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 00:05

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon