CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 24-04-2013, 10:00)

Rebecca hur skall då våra gamla göra?
Tror du verkligen att t.ex. 90-100 åringar kommer ihåg sin cod? Dom måste ha den på en lapp om dom överhuvudtaget kla<rar av automaten. Min svärmor skulle inte klara av det längre. Och alla gamla som blir rånade vid bankomater.....
Bryr du dig inte alls om dina gamla medmänniskor?
Oj - det där var dramatiskt sagt. Jo, klart jag bryr mig om mina gamla medmänniskor. Jag är fullt medveten om att gamla människor kanske inte kommer ihåg koder osv. De får hemskt gärna gå till banken för att betala räkningar och ta ut pengar osv. Du kanske inte tror det men det är väldigt många unga människor som lika gärna hade kunnat göra sina ärenden vid en bankomat som idag går in på banken istället för att ta ut de pengarna. Det är DE människorna jag syftar på.
Sen är det faktiskt så att är man inne på en bank och tar ut pengar så är det ofta väldigt mycket folk i lokalen som ser och hör exakt vad du håller på med. Det ser jag som en större risksituation än att ta ut pengar vid en bankomat. Man kan ju faktiskt välja den bankomat som allt som oftast ligger i anslutning till ett bankkontor om man nu känner sig otrygg.
CITAT (Hasse_h @ 24-04-2013, 10:27)

Och hur är det med utbetalningsavier då? När dottern som myndig fick sitt första studiebidrag från CSN på en avi då var hon tvungen att gå till ICA och lösa in den för att få ut pengarna i kontanter. Hon hade kunnat gå till banken men då fått betala en avgift på 50:-tror jag för att de skulle sätta in det på hennes konto. Så inte heller kontanter i form av en avi vill bankerna egentligen hantera.
Varför fick hon ens en avi?