Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> det finns dahlieknölar och så finns det..., DAHLIEKNÖLAR
          Eva i Skåne
          Inlägg 12-05-2013, 15:57
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 24 744
          Medlem nr: 110

Varje år köper jag några nya dahlior och försöker övervintra dom, vilket lyckas ibland.
          När man köper en ny sort får man en pinne med i bäst fall 3-4 små knölar på och dom brukar ju ta sig även om det ser ynkligt ut, men så mycket större hinner dom inte bli på en säsong.
          Mina svärföräldrar har alltid haft dahlior i mängder och ibland har jag tiggt till mig några, men inte alltid lyckas med övervintringen så nu hade jag inga av deras sorter. Så ringde svärfar och sa att han inte skulle sätta några alls i år för han orkade inte med dom och jag kunde komma och hämta så många jag ville yahoo.gif
          Vi var där igår och hämtade kanske en tredjedel av hans jättar. Vilka knölar!!!

En säljare vill så klart ha ut så mycket som möjligt av sina, men svärfars är ju inte delade på massor av år. Jag är säker på att det gått att göra tio nya delar av varje stor klump. En hel förmögenhet skulle jag kunna göra mig, men se - jag vill ju ha fägringen själv biggrin.gif Dessutom är dom inte sorterade utan jag får se när dom kommer i blom vilka som är vilka.

Jag hoppas det blir en bättre sommar än ifjol så alla hinner blomma. Vilken fägring jag har att se fram emot

Bilden visar den jag är mest förälskad i och hoppas att jag lyckats välja många sådana knölar..

Bifogad fil  090_l_cker_guldgul_dahlia_fr_n_Gunborg__2___800x600_.jpg ( 208.08k ) Antal nedladdningar: 32

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 28-07-2025, 13:41

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon