Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

4 sidor V  « < 2 3 4  
          Skriv svarNytt inlägg
          > SAAB, bilen som vägrar dö.
          Huggorm
          Inlägg 18-12-2014, 18:41
          Länk hit: #61

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Men det är ju sant, för varje månad som går blir saabs teknik allt äldre och mindre användbar. Frågan är hur mycket av det som skulle ha gått att använda idag.

Citera
          Gossen Ruda
          Inlägg 18-12-2014, 18:52
          Länk hit: #62

Medlem
          Antal inlägg: 23 957
          Medlem nr: 296

Min bil är 5 år och fullt användbar.

--------------------
          Mera Japan-pop åt svenska folket AKB48と日本を発見するには、長い時間に起こった最高のことです

Straight for ever. Cogito, ergo sum.

Citera
          fvd
          Inlägg 18-12-2014, 20:48
          Länk hit: #63

Medlem
          Antal inlägg: 1 371
          Medlem nr: 25 623

Jag har 2 st Saab 900 en 84 och en 92:a. 84:an köpte jag 1992 och den står i garaget och trivs för den är sommarbil och den har kostat 45 000 i underhåll under åren och varit till god nytta både som långfärdsbil och dragbil mm. Mina jobbarkompisar skrattade åt mig när jag sa att det här blir den sista bil jag köper sedan skall jag åka med.

92:an fick jag av min son för tre år sedan av min son den kör jag nu för den är vinterbil och den är lite stadigare och piggare i kurvorna.

Jag har alltid gillat framhjulsdrivna bilar och har haft lite olika sorter men fastnade för Saaben eftersom barnen blev stora och skulle övningsköra. Det skall sägas att jag kör mest kortare sträckor numera om det blir längre turer åker jag med sönerna och svärdöttrarna. Jag är nöjd med bilarna de har varit driftssäkra och ekonomiska. Så
          planen håller än så länge.

Ovanstående inlägg skrev jag för längesedan;

I förra veckan skrotade jag 92:an som gick fantastiskt bra p g a att den var så rostig under. Så nu har jag plockat fram 84:an som jag hade i garaget den gick igenom besiktningen men jag fick byta bensinpump. Den är fin under p g a att jag rostksyddade den den 1992 enl ett program som fanns då det är ngt tjockt svart och kladdigt och bilen rengjordes noggrant före behandlingen. Efter det sprutade jag olja under några gånger som var modernt då. Det berömde besiktningen nu. Så nu får vi se hur länge bilen hänger med men totalt sett har kostnaderna hittills varit låga. Om jag behöver en ny så småningom får man väl se vad som är prisvärt .

--------------------
          Zon 1

Citera
          Huggorm
          Inlägg 18-12-2014, 21:33
          Länk hit: #64

Moderator
          Antal inlägg: 18 405
          Medlem nr: 9 009

Jag har alltid föredraget bakhjulsdrivna bilar och det har ju saab aldrig haft. Men gamla OG900 innan GM tog över var åtminstone trevliga att köra trots "felhjulsdrift". Sedan tyckte jag vägkänslan försvann, de blev tröga, klumpiga och omotiverande att köra. Det gällde då NG900, 9-3 och 9-5. 9000 också för den delen, även om det var fiat som förstörde den modellen och inte GM.

Citera
          malarmaster
          Inlägg 19-12-2014, 07:40
          Länk hit: #65

Medlem
          Antal inlägg: 2 446
          Medlem nr: 28 186

CITAT (Gossen Ruda @ 18-12-2014, 18:52) *
          Min bil är 5 år och fullt användbar.

naturligtvis är den det,även en 10-15 år gammal bil är användbar men en NY bil bör innehålla den senaste tekniken,särskilt när det gäller krocksäkerhet och bränsleförbrukning.SAAB.s sista bilmodell är fortfarande modern och jämförbar med andra från samma år. men om ytterligare 5 år är den knappast modern längre då teknikutvecklingen nu går snabbt med helt ny motorteknik.Fossilbränslet är på väg ut även i bilindustrin.
          Nevs bilmodell bygger ju på gammal teknik ,dessa bilar får inte säljas i EU då de inte uppfyller krocksäkerhetskraven. Rena elbilar är dessutom återigen på väg ut,många biltillverkare lägger ner sin utveckling och produktion av dessa,bränslecellsbilarna är framtiden och med dem slipper man nackdelarna med elbilen såsom begränsad räckvidd,laddstationer m.m.
          Ulf

Citera

4 sidor V  « < 2 3 4
          Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 04-09-2025, 03:48

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon