Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> tips på blå perenner önskas!
          Groa
          Inlägg 29-05-2013, 21:17
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 49
          Medlem nr: 77 988

Hej! Håller på för fullt med att planera en drygt 14meter lång rabatt på ca 1, 5m bredd. Det är i söderläge på husets långsida zon4/5. Huset är rött med vita knutar och så fort jag lyckats övertyga sambon så blir spröjset dalablått. Har en del detaljer kring huset i trädgården som redan är dalablått och drömmer om ett blått hav i rabatten som ska lyfta fram färgen. Tomten hade endast ett ynkligt relativt nyplanterat äppelträd och i övrigt gräsmatta enbart när vi flyttade in. Nu har vi börjat det stora projektet att anlägga en trädgård, och i sommar blir allt akut klart. Så rabatten kan jag alltså börja plantera till hösten och våren beroende på vad som gäller för de olika växterna. Kan även tänka mig att blanda i lite vitt och möjligtvis lila. HIT ME!:-D

--------------------
          Zon 4/5. Självförsörjande på kött, sakta men säkert skall vi bli självförsörjande på allt som går att odla här också - eko så klart, precis som köttet.

Citera

Inlägg i den här tråden

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 23-07-2025, 10:38

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon