Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Paschka till påsk!
          Berith
          Inlägg 06-04-2004, 06:19
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 15 282
          Medlem nr: 18

När jag gick en kurs i osttillverkning för en himla massa år sen fick vi göra den här ryskinspirerade efterrätten. Betyder inte paschka påsk på ryska förresten? Säkert nån som vet... Gott är det i alla fall!

Paschka
          Koka upp 3 liter mjölk och tillsätt 1 liter filmjölk. Låt stå några minuter - mjölken skär sej och du kan ösa upp ostmassan, det ska bli ca 6 hg.

Arbeta ihop 150 g rumstempererat smör och 2 dl socker. Blanda ner 2 äggulor och rör så att smeten blir jämn. Tillsätt ostmassan, 1 hg hackad sötmandel, 1 ½ dl gräddfil, 1 tsk vaniljsocker, rivet skal av 1 citron och till sist en påse suckat.

Packa ner ostmassan i en skål (klä den gärna med plast för att lättare kunna lossa formen) och låt den stå svalt (minst) ett dygn.

För att göra det lite lättare för sej kan man använda färdig ostmassa.

smile.gif

--------------------
          ----<--<-@ Att dölja ett fel med en lögn är som att dölja en fläck med ett hål. @->-->----

Citera

Inlägg i den här tråden
          Berith   Paschka till påsk!   06-04-2004, 06:19
          Hannele   Jag hoppar över smöret<...   06-04-2004, 08:37
          Hannele   Min paschaform av finsk b...   06-04-2004, 09:05

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 02-09-2025, 00:13

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon