Certifierad Trygg e-handel

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Sökresultat för

Produkter

Kategorier

Visa alla resultat

Välkommen som gäst ( Logga in | Registrera )

> Att fälla eller inte?, Stor björk
          AnniiPannii
          Inlägg 16-06-2013, 14:00
          Länk hit: #1

Medlem
          Antal inlägg: 332
          Medlem nr: 57 464

Jag står i valet om vi ska ta ner en enorm björk på vår tomt. Den skuggar ena sidan av gräsmattan och de gamla äppelträden rikttigt vrider sig för att få lite sol. Häcken tar sig inte heller. Den är planterad samtidigt som den på andra sidan sad.gif

Jag vet inte hur jag ska göra om jag ska ta bort den och plantera en häck eller något annat eller om den ska få stå kvar. Vad hade ni gjort?

Bilden är från i vintras och de två större träden är äppelträden och det mindre ett blodkörsbär (som även det tynar i skuggan). Jag tycker det ger trevlig höjd men jag vet inte.. Inte ens gräset vill växa ordentligt trots skuggtåliga sorter och alla skötsel som behövs för att hålla mattan fin.

Bifogad fil  IMG_5321.JPG ( 883.63k ) Antal nedladdningar: 71

Vad tror ni?

--------------------
          Följ min väg mot att bli trädgårdsmästare på www.tradgarderamera.blogg.se

Citera

Skriv svarNytt inlägg
          1 användare läser den här tråden just nu (1 gäster och 0 anonyma medlemmar)
          0 medlem(mar):

Enkel version Datum och tid: 03-08-2025, 12:52

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon